Конспект уроку "Робота з папером. Виготовлення вітальних листівок до дня Святого Миколая"

Про матеріал
Конкурс-змагання на кращий виріб. Насичений подіями рік добігає кінця, і наступає довгоочікувана казкова пора, коли дива стають реальністю. В ніч з 18 на 19 грудня Святий Миколай спускається із небес, щоб нагородити малюків за їх добрі вчинки. Найбільш щиро, з великим захопленням і радістю сприймають це свято діти, бо Святого Миколая завжди вважали покровителем і заступником дітей. Тож саме вони найбільше чекають на це свято. Адже малеча знає, що за її слухняність, старанність, працьовитість Святий принесе їм безліч подарунків.
Перегляд файлу

 

Тема:  Виготовлення вітальних листівок до дня Святого Миколая.

Мета: продовжити роботу з удосконалення вмінь і навичок працювати з папером, виготовляти з нього вироби;  ознайомити учнів із видами святкових листівок; вчити планувати послідовність виконання трудових операцій ; розвивати уяву,  фантазію, естетичні смаки, конструктивні здібності , розвивати почуття толерантності ; виховувати старанність, акуратність.

Форма уроку: конкурс-змагання на кращий виріб.

Тип: урок творчості.

Обладнання: малюнки Миколая з янголятами , зразки вітальних листівок , кольоровий папір, картон , шаблони , клей , пензлики , ножиці .

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент:

1. Перевірка готовності до уроку.

2. Упорядкування робочих місць.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:

                   Сьогодні до нас завітав Незнайко. Він приніс на урок інструменти та прилади. Давайте перевіримо, як ви підготувалися до уроку, і допоможемо Незнайкові підготувати все необхідне для уроку.

 

(Учні пригадують, які матеріали та інструменти потрібні для роботи з папером. Учитель розповідає казку для учнів та Незнайка, щоб вони не забували, що саме потрібно для роботи з папером .)

 

                   Жили-були у шухляді письмового стола клей, пензлик, ножиці, простий олівець, папір та лінійка. Щодня вони сперечалися між собою, хто з них найпотрібніший, найголовніший. Якось шухляду хтось висунув, і її мешканці побачили свого господаря – хлопчика. Він вийняв їх усіх і почав працювати. Брав олівець і креслив ним під лінійку. Потім вирізував ножицями окремі деталі і наклеював їх на аркуш. Вийшов гарний човен із вітрилами. Усі залишилися задоволені, бо зрозуміли, що найголовніша тут – людина, її вмілі руки. Отож, коли клей, ножиці, простий олівець, папір, пензлик та лінійку знову повернули у шухляду, сперечатися їм вже не хотілося. Усі вони бажають, щоб їх швидше взяли до роботи.

 

                   А гаслом нашого уроку будуть слова, що записані на дошці:

 

Руки твої – найкращий скарб,

Коли зумієш їм дати лад.

 

-                     Сьогодні  ми продовжимо працювати з картоном та папером , будемо удосконалювати вміння їх обробляти . А який виріб ми зробимо , дізнаєтесь трошки пізніше .

 

-      Релаксаційна хвилинка. 1хв. (Звучить спокійна музика.)

 

― Закрийте очі. Зробіть глибокий вдих, повільний видих. Вам спокійно, затишно, ви впевнені, все знаєте, поряд з вами друзі. Спробуйте вдихнути чисте повітря зимового лісу, запах сосни і ялини. Сонечко торкається вашого обличчя. На носики сідають пухнасті сніжинки. Їх все більше й більше , вони танцюють навколо. Вам весело, легко Ви задоволені. І готові працювати далі.

 

ІІІ . Актуалізація опорних та повідомлення нових знань.

 

-                     Діти , коли ви ішли сьогодні до школи , ви нічого дивного не помітили ?

( Вірш про зиму – Костя .)

-                     А які свята принесла нам зима ?

( Вірші – Юля , Єгор )

 

-                     Діти, 19 грудня в Україні святкують День святого Миколи Чудотворця. Хто ж він такий, кого так чекають діти? То було давно. Жив в одному краї єпископ Миколай. Він був добрий та щедрий. Завжди приходив на допомогу знедоленим людям і робив це таємно. Миколай всім серцем любив дітей і кожному хотів подарувати бодай крапельку своєї любові. Напередодні свята діти виглядали у віконця. Вони очікували побачити янголяток, які, вважалося, в цей день працюють поштариками. А янголятка розносили діткам подарунки і вітальні листівки .

      Святкова листівка — це невелике оригінальний лист у вигляді привітання, яке здатне в момент розвіяти вашу нудьгу і примусити посміхатися до вух. Будь то вірші або проза, але головне завдання листівки в тому, щоб це побажання було щирим, а значить від усього серця і з любов'ю! Придбати листівку в наш час майже кожен може, а от зробити своїми руками — така справа буде складна і клопітка, але повірте, це того варте!

Фізкультхвилинка .

-         Виправляємо хребет ,

Лікті зводимо вперед .

Мов метелики злітаєм :

Крильця зводим  - розправляєм .

Починаєм присідати ,

Руки вгору піднімати .

Відпочили ? Досить грати –

Треба далі працювати .

 

ІV. Практична робота.

     - Перед тим, як розпочати виконувати завдання, давайте повторимо правила безпечного користування ножицями.

( читають з плакату)

- Не тримай ножиці кінцями догори.

- Не залишай ножиці розкритими.

- Передавай ножиці лише закритими кінцями в сторону товариша.

- Не кидай ножиці товаришу.

- При роботі з ножицями слідкуй за пальцями лівої руки.

 

       - А тепер приступимо до роботи. На дошці зображені етапи виконання виробу. Тож уважно дивіться, читайте і покажіть всім , які у вас умілі ручки. Я буду вам за консультанта, з усіма питаннями ви можете звертатися до мене, також слідкуватиму за вашою роботою, щоб не було помилок.

Технологічна картка .

  1. Підбери картон – основу та склади її навпіл.
  2.  За допомогою шаблонів обведи та виріж голову , волосся , крила , ніжки та коло для плаття .
  3. Коло для плаття склади навпіл , а потім навкоси так , щоб краї не збігалися.
  4. Виклади деталі на основу . Твоє янголятко може стояти , сидіти або літати .
  5. Змасти деталі клеєм та наклей на основу . Готову аплікацію поклади під прес .
  6. У середині листівки наклей аркуш паперу для привітання .

Самостійна робота.

 

Гімнастика для пальчиків « Вітер грається з квітами»

-                Підняти руку долонею до себе, широко розвести пальці. Поворушити пальцями – вітерець колише квіточки.

 

V. Підсумок уроку:

  1. Виставка дитячих робіт.

Учитель організовує виставку робіт, аналізує якість виробів.

  1. Бесіда про бережливе ставлення до природи, економне використання паперу:

        Хто спиляв берізку й дуба

На папір нам?..

У ч е н ь. Лісоруби!

        На тракторах і всюдиходах

З болота витягли колоди,

В автомобілях везли їх:

У ЗІЛах, МАЗах...

У ч е н ь. Водії.

        А хто із колод тих у заводях рік

Плоти довгі в’яже? Майстри...

У ч е н ь. Плотарі!

        Минуть мілководдя плоти, минуть вир,

Коли за собою їх тягне...

У ч е н ь. Буксир!

        Хто з ріки плоти дістане?

Крановщик підйомним...

У ч е н ь. Краном!

        Тоді на завод помчать від води

Вагони колод швидкі...

У ч е н ь. Поїзди!

        Всі

Будемо ми в школі, вдома

Папір завжди економить!

 

        Чи задоволені ви своєю роботою ?

        З якими словами привітання ви будете вдома вручати листівки своїм рідним ?

 

       - В Японії кажуть, аби збулося бажання, потрібно скласти 1000 паперових фігурок. Але найцікавіше є те, що фігурки потрібно складати не для себе, а дарувати їх іншим людям.

Отже, давайте їх подаруємо нашим гостям на згадку про наш урок.

3.Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 березня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку