Тема: Виготовлення вітальних листівок до дня Святого Миколая.
Мета: продовжити роботу з удосконалення вмінь і навичок працювати з папером, виготовляти з нього вироби; ознайомити учнів із видами святкових листівок; вчити планувати послідовність виконання трудових операцій ; розвивати уяву, фантазію, естетичні смаки, конструктивні здібності , розвивати почуття толерантності ; виховувати старанність, акуратність.
Форма уроку: конкурс-змагання на кращий виріб.
Тип: урок творчості.
Обладнання: малюнки Миколая з янголятами , зразки вітальних листівок , кольоровий папір, картон , шаблони , клей , пензлики , ножиці .
Хід уроку
І. Організаційний момент:
1. Перевірка готовності до уроку.
2. Упорядкування робочих місць.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:
– Сьогодні до нас завітав Незнайко. Він приніс на урок інструменти та прилади. Давайте перевіримо, як ви підготувалися до уроку, і допоможемо Незнайкові підготувати все необхідне для уроку.
(Учні пригадують, які матеріали та інструменти потрібні для роботи з папером. Учитель розповідає казку для учнів та Незнайка, щоб вони не забували, що саме потрібно для роботи з папером .)
– Жили-були у шухляді письмового стола клей, пензлик, ножиці, простий олівець, папір та лінійка. Щодня вони сперечалися між собою, хто з них найпотрібніший, найголовніший. Якось шухляду хтось висунув, і її мешканці побачили свого господаря – хлопчика. Він вийняв їх усіх і почав працювати. Брав олівець і креслив ним під лінійку. Потім вирізував ножицями окремі деталі і наклеював їх на аркуш. Вийшов гарний човен із вітрилами. Усі залишилися задоволені, бо зрозуміли, що найголовніша тут – людина, її вмілі руки. Отож, коли клей, ножиці, простий олівець, папір, пензлик та лінійку знову повернули у шухляду, сперечатися їм вже не хотілося. Усі вони бажають, щоб їх швидше взяли до роботи.
– А гаслом нашого уроку будуть слова, що записані на дошці:
Руки твої – найкращий скарб,
Коли зумієш їм дати лад.
- Сьогодні ми продовжимо працювати з картоном та папером , будемо удосконалювати вміння їх обробляти . А який виріб ми зробимо , дізнаєтесь трошки пізніше .
- Релаксаційна хвилинка. 1хв. (Звучить спокійна музика.)
― Закрийте очі. Зробіть глибокий вдих, повільний видих. Вам спокійно, затишно, ви впевнені, все знаєте, поряд з вами друзі. Спробуйте вдихнути чисте повітря зимового лісу, запах сосни і ялини. Сонечко торкається вашого обличчя. На носики сідають пухнасті сніжинки. Їх все більше й більше , вони танцюють навколо. Вам весело, легко Ви задоволені. І готові працювати далі.
ІІІ . Актуалізація опорних та повідомлення нових знань.
- Діти , коли ви ішли сьогодні до школи , ви нічого дивного не помітили ?
( Вірш про зиму – Костя .)
- А які свята принесла нам зима ?
( Вірші – Юля , Єгор )
- Діти, 19 грудня в Україні святкують День святого Миколи Чудотворця. Хто ж він такий, кого так чекають діти? То було давно. Жив в одному краї єпископ Миколай. Він був добрий та щедрий. Завжди приходив на допомогу знедоленим людям і робив це таємно. Миколай всім серцем любив дітей і кожному хотів подарувати бодай крапельку своєї любові. Напередодні свята діти виглядали у віконця. Вони очікували побачити янголяток, які, вважалося, в цей день працюють поштариками. А янголятка розносили діткам подарунки і вітальні листівки .
Святкова листівка — це невелике оригінальний лист у вигляді привітання, яке здатне в момент розвіяти вашу нудьгу і примусити посміхатися до вух. Будь то вірші або проза, але головне завдання листівки в тому, щоб це побажання було щирим, а значить від усього серця і з любов'ю! Придбати листівку в наш час майже кожен може, а от зробити своїми руками — така справа буде складна і клопітка, але повірте, це того варте!
Фізкультхвилинка .
- Виправляємо хребет ,
Лікті зводимо вперед .
Мов метелики злітаєм :
Крильця зводим - розправляєм .
Починаєм присідати ,
Руки вгору піднімати .
Відпочили ? Досить грати –
Треба далі працювати .
ІV. Практична робота.
- Перед тим, як розпочати виконувати завдання, давайте повторимо правила безпечного користування ножицями.
( читають з плакату)
- Не тримай ножиці кінцями догори.
- Не залишай ножиці розкритими.
- Передавай ножиці лише закритими кінцями в сторону товариша.
- Не кидай ножиці товаришу.
- При роботі з ножицями слідкуй за пальцями лівої руки.
- А тепер приступимо до роботи. На дошці зображені етапи виконання виробу. Тож уважно дивіться, читайте і покажіть всім , які у вас умілі ручки. Я буду вам за консультанта, з усіма питаннями ви можете звертатися до мене, також слідкуватиму за вашою роботою, щоб не було помилок.
Технологічна картка .
Самостійна робота.
Гімнастика для пальчиків « Вітер грається з квітами»
- Підняти руку долонею до себе, широко розвести пальці. Поворушити пальцями – вітерець колише квіточки.
V. Підсумок уроку:
Учитель організовує виставку робіт, аналізує якість виробів.
– Хто спиляв берізку й дуба
На папір нам?..
У ч е н ь. Лісоруби!
– На тракторах і всюдиходах
З болота витягли колоди,
В автомобілях везли їх:
У ЗІЛах, МАЗах...
У ч е н ь. Водії.
– А хто із колод тих у заводях рік
Плоти довгі в’яже? Майстри...
У ч е н ь. Плотарі!
– Минуть мілководдя плоти, минуть вир,
Коли за собою їх тягне...
У ч е н ь. Буксир!
– Хто з ріки плоти дістане?
Крановщик підйомним...
У ч е н ь. Краном!
– Тоді на завод помчать від води
Вагони колод швидкі...
У ч е н ь. Поїзди!
– Всі
Будемо ми в школі, вдома
Папір завжди економить!
– Чи задоволені ви своєю роботою ?
– З якими словами привітання ви будете вдома вручати листівки своїм рідним ?
- В Японії кажуть, аби збулося бажання, потрібно скласти 1000 паперових фігурок. Але найцікавіше є те, що фігурки потрібно складати не для себе, а дарувати їх іншим людям.
Отже, давайте їх подаруємо нашим гостям на згадку про наш урок.
3.Прибирання робочих місць.