Конспект уроку Розділові знаки між частинами складносурядного речення

Про матеріал
Поглибити знання учнів про складносурядні речення, формувати вміння правильно розставляти розділові знаки та інтонувати складносурядні речення: розвивати творчі вміння моделювати складносурядні речення, використовувати їх в усному й писемному мовленні, спонукати виявляти ініціативність і самостійність, сприяти самореалізації творчого мислення: виховувати повагу до загальнолюдських моральних цінностей. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.
Перегляд файлу

Раз добром нагріте серце

 вік не прохолоне...

Т.Г.Шевченко

 

Тема уроку. Розділові знаки між частинами складносурядного речення.

Мета: поглибити знання учнів про складносурядні речення, формувати вміння правильно розставляти розділові знаки та інтонувати складносурядні речення: розвивати творчі вміння моделювати складносурядні речення, використовувати їх в усному й писемному мовленні, спонукати виявляти ініціативність і самостійність, сприяти самореалізації творчого мислення: виховувати повагу до загальнолюдських моральних цінностей.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Обладнання: таблиця «Розділові знаки в складносурядному реченні»

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

II. Мотивація навчальної діяльності учнів

 Прочитайте слова, записані на дошці.

 Назвіть ключове слово. (Добро).

 Антонім до слова добро. (Зло)

 Чому саме людське серце, на вашу думку, містить у собі ці два антиподи, дві протилежності?

Прийом «Асоціативне мислення».

У народі поняття Добра і Зла пов'язувалися з такими важливими категоріями, як людина, рід. розум, доля, душа, серце.

Прослухайте два уривки музичних творів. З якими словами й поняттями асоціюється перший уривок, а з якими - другий? Чому? Яка відповідність існує між музикою й словом? (Учні слухають два уривки музичних творів: перший - ліричний, другий -тривожний).

Коли в серці звучить музика добра, щастя й любові, мимоволі па думку спадають слова Т.Г.Шевченка, які й стануть епіграфом до панюго уроку.

III. Повідомлення геми її мені уроку

Прочитайте та обдумайте завдання уроку, виділіть серед них те. що вам уже частково відоме, що невідоме.

 IV. Сприймання й усвідомлення учнями навчального матеріалу

Лінгвістичне дослідження

Записати речення, підкреслити в кожному граматичні основи. Пояснити розділові знаки.

1. Я принесу тобі свою надію і подарую смуток і біду. 2. Ми ростемо у височінь, і правда наша кривду поборола. 3. Добро пам'ятається довго, а зло - ще довше. 4. Або не сокіл я, або спалила мені неволя крила. 5. Доброта - не наче руки мами, і на них тримається життя.

Дослідити, чи всі речення є складносурядними. Свою відповідь аргументувати. Колективне опрацювання таблиці

Розглянути таблицю. Сформулювати правила вживання розділових знаків у складносурядному реченні.

V. Виконання системи практичних завдань, спрямованих на формування пунктуаційних умінь.

Пунктуаційний практикум. Записати речення, розставляючи розділові знаки. З'ясувати, у яких реченнях можна здійснити заміну сполучників синонімічними. Зробити синтаксичний розбір 8 речення.

1. Нове століття вже на видноколі і час новітню створює красу. 2. Наука вчить багато а життя ще більше. 3. Несімо правди непогасний стяг і кривда в нашу долю не поцілить. 4. Хай наше слово не вмирає і наша правда хай живе. 5. Життя іде і все без коректур і час летить не стишує галону. 6. Без слова немає обнови і часу мертвіє відлік. 7. Проходять покоління по землі та кожне творчий слід свій залишає. 8. Плекаймо вміння віддавати любов тепло зустрічний крок і завжди будемо багаті в щедрості серця і думок. 9. Зі мною друг і знов душа розкрита на чисте все на світле на живе.

Робота в парах. Скласти й розіграти діалог на тему «Вірю завжди в широчінь океану серця вразливого, серця людського» (Л.Забашта). Використати складносурядні речення.

Творче моделювання. Скласти складносурядні речення за схемами на тему «Доброта й милосердя врятують світ». Пояснити розділові знаки.

 

1.       [ ], і[ ]

2.      То [  ] , то [ ]

3. [ ], але [ ]

4. Не тільки [ ] , а й [ ]

5. [ ],та й[ ]

Зробити синонімічну заміну сполучників. З'ясувати стилістичну функцію змодельованих речень.

VI. Систематизація й узагальнення знань учнів з теми

Скласти зв'язну розповідь про складносурядне речення, смислові зв'язки та розділові знаки між його частинами.

VII. IIідсумок уроку.

 Висловлюють власні враження від уроку та власних досягнень.

 Самооцінювання.

«Монолог добра»

 

Я - добро.

Я живу...

Я мрію...

Я роблю...

 Я знаю...

Я бажаю...

Учитель. Тож ніколи не забувайте робити добро. 1 нехай вогник добра, любові, милосердя зігріває вас усе життя. Нехай добрими й милосердними будуть наші серця!

Творіть добро - і буде осяйним Усе життя і день ваш кожен - гожим Живіть щодня в ладу зі словом Божим. Творіть добро і опікуйтесь ним. Даруйте іншим радощі свої. Сприймайте болі інших, наче власні, і буде небо ваших мрій прекрасним.

 

Мов цвіт троянд і щебет солов'їв.

Творіть добро, цей Божий заповіт

Віддайте в спадок, як беззастережність.

 Краса душі, душевна ваша щедрість.

 Хоч би там що — таки врятує світ.

VIII. Домашнє завдання

Підготувати лінгвістичне повідомлення про складносурядне речення.

1 варіант. Вправа з підручника (поставити пропущені розділові знаки).

2 варіант. Написати есе «Добро починається з людського доброго серця»

docx
Додано
23 січня 2020
Переглядів
1006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку