11 червня о 15:00Вебінар: Формування підприємницької компетентності учнів на уроках англійської мови

Урок"Складнопідрядне речення, його будова, засоби зв’язку в ньому"

Про матеріал
Вступний урок з теми мета якого націлити на усвідомлення, осмислення й засвоєння відомостей про СПР, розвивати уміння і навички розпізнавання СПР серед інших видів складних речень, з’ясувати відмінності між сполучниками і сполучними словами; формувати навички аналізу; удосконалювати уміння створювати висловлювання за опорною схемою на лінгвістичну тему, уміння ставити запитання за темою; виховувати культуру мовлення, уміння бачити перспективу.
Перегляд файлу

Тема. Складнопідрядне речення, його будова, засоби звязку в ньому.

Мета: націлити на усвідомлення, осмислення  й засвоєння відомостей про СПР, розвивати уміння і навички розпізнавання СПР серед інших видів складних речень, з’ясувати відмінності між сполучниками і сполучними словами; формувати навички аналізу; удосконалювати уміння створювати висловлювання за опорною схемою на лінгвістичну тему, уміння ставити запитання за темою; виховувати культуру мовлення, уміння бачити перспективу.

Очікувані результати

Учні повинні знати:

  • визначення СПР;
  • особливості будови СПР;
  • відмінності між СПР та іншими видами складних речень;
  • види СПР.

Учні повинні уміти:

  • визначати серед складних речень СПР;
  • визначати його вид, засіб звязку;
  • розпізнавати сполучники і сполучні слова;
  • створювати висловлювання за темою на основі опорної схеми;
  • ставити запитання з даної теми.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форми організації пізнавальної діяльності: групова, фронтальна.

Методи:  «гронування», робота з підручником, мовний аналіз, «мікрофон».

Обладнання: підручники; ватмани; маркери.

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

     1. «Гронування»

- Запишіть посередині словосполучення «складне речення».

- Навколо словосполучення запишіть ті поняття і терміни, що пов’язані з ним.

- Встановіть звязки між поняттями.

    2. Фронтальна бесіда

Виділіть з «грона» відоме. Чого ще не знаємо?

ІІІ. Оголошення теми та мети і завдань уроку.

ІV. Актуалізація опорних знань.

      Колективна робота з текстом.

Прочитати текст, визначити тип і стиль мовлення. Аргументувати свою думку. Поділитися враженнями, доповнюючи подане висловлювання.

 

КАЗКА

     А що то сумне дитятко, то не дивуйте, добрії люди. Коли його впіймали чорногузи, вони зігнули два соняшники, зв'язали їх червоною стрічкою, потім нарвали, накидали чудових квітів. І із тих квітів звили гніздечко, та й положили туди те дитятко.

    Сміялись соняшники, раділи квітки, що з'явилась на світ людина, малесенька дитина.

   Спершу і дитятко те було веселе, сміялось, раділо, бо воно бачило, яка земля багата і яку можна на ній створить КРАСУ.

Але коли чорногузи підняли те гніздечко із квітів, то сумне дитятко, то не дивуйте, добрії люди. Коли його впіймали чорногузи, вони зігнули два [...], в якому    було дитя, і полетіли, понесли туди, кому вже було треба принести... От дорогою чорногузи йому і розказали: і як воно, і що, які на землі. Що, мовляв, уже не хто-небіть, а люди до того, що вже видумали теж на людей таку зброю страшну: зветься вона атомна та воднева.

    То вже де воно гупне, то, лічи, на віки-вічні все загине, все живе: людина, тварина і рослина.

   І заплакало тоді дитятко те, засумувало і слова такі до всіх людей, до всього світу проказало: "Ой люди добрії, дорослі! Ой люди, ті, хто видумує оте страхіття! Ой, припиніть його, пожалійте нас, діток маленьких, бо ми хочемо ЖИТИ, чуєте - ЖИТИ! Ми не хочемо бути знищеними, або каліками, сліпими, безногими, безрукими чи ідіотами...

   Та пожалійте ж нас, діток, і пожалійте сиру землю, МАТІР НАШУ-ГОДУВАЛЬНИЦЮ, і не руйнуйте, не паліть отим страхіттям її грудей багатих, бо вона ж годувала давно минувших і недавно наших предків, годує вас і годуватиме нас, ваших діток, і всі, і всі прийдешні покоління" (К.Білокур. Квітень, 1958 р.)

Вчитель: Діти! Зверніть увагу на автора цієї казки.  Чи знайоме вам це ім'я? Так, це видатна самобутня художниця України. Вивчаючи складнопідрядне речення, на уроках ми будемо використовувати матеріал про її життєвий і творчий шлях. Тому ваше завдання на наступний урок підготувати повідомлення про цю художницю.

  • Визначте граматичну основу у кожному реченні. Назвіть спільні та відмінні ознаки різних за структурою речень.
  • Запишіть складнопідрядні речення. Назвіть у них основну (незалежну) частину і підпорядковану, приєднану підрядним сполучником або сполучним словом.

 

V. Закріплення здобутих знань у процесі практичної роботи, удосконалення мовленнєвих і пунктуаційних умінь з теми.

1.Лінгвістичне дослідження. Прочитати речення і визначити, якій із поданих схем відповідає його структура.

Варіант 1. До листа можу додати, що відповісти їй не встигла.

  1. [ ], (коли …). 2. [ ], ( що …).  3. [ ], (яка …).

 

Варіант 2. Листи жінки, яка не навчалася навіть у початковій школі, дуже талановиті.

  1. [   , ( яка …),    ].  2. [ ], (яка … ).    3. (яка     ), [ ].

 

2. Практичний синтаксис. Об’єднати прості речення у складнопідрядні і записати їх.

- Катерина Білокур ішла у поле. Воно знаходилося неподалік дому.

- Проста селянська дівчина вміла передавати красу природи. Все виглядало живим.

- Найбільше мене вражає. Катерина Білокур була терпляча.

- Одного разу  Катерина Білокур почула пісню. Вона їй сподобалася.

3.Творче моделювання.

   Дібрати антоніми до виділених слів і скласти з ними складнопідрядні речення.

4.Робота з підручником. Виконання вправи на вибір вчителя.

VІ.  Підсумок уроку, оцінювання.

1. Відповіді на питання за темою.

Поставте запитання за даною темою товаришам, скорегуйте неточні відповіді.

     2.Інтерактивна вправа «Мікрофон».

        На уроці я дізнався (дізналася) про …

        Труднощі у мене викликало …

        Знання, що отримали на уроці, можна використати …

VІІ.  Домашнє завдання: вивчити теоретичний матеріал підручника с. 62-63; 

       підготувати повідомлення про Катерину Білокур; скласти три 

       складнопідрядні речення про її творчість.

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
31 січня
Переглядів
76
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку