Двадцять перше листопада. Класна робота. Розв'язування рівнянь на основі властивості пропорціїПеревірка д.з : п.13 №565, 567, 569 (перевірка зошитів) Усне опитування. «Друзі завжди допоможуть» Скоротити дріб 1025 = ; 5511 = ; 606= ; Що називають відношенням двох чисел? Що є значенням відношення? Що називають пропорцією? Як називаються числа, з яких складено пропорцію? Сформулювати основну властивість пропорції.
БЛІЦ – ТЕСТ 1. Пропорцією називається: А. Рівність двох сум. Б. Рівність двох відношень В. Різниця двох виразів.2. Відношенням двох чисел називають …..цих чисел А. Добуток. Б. Суму. В. Частку.3. У правильній пропорції добуток крайніх членів дорівнює… А. Сумі середніх членів. Б. Частці крайніх членів. В. Добутку середніх членів.4. Якщо кожне з чисел відношення помножити або поділити на одне й те саме число, відмінне від нуля, то відношення А. Не зміниться Б. Збільшиться у відповідну кількість раз. В. Зменшиться у відповідну кількість раз.
5. У пропорції 1 :2 = 5:10 крайніми членами є числа…. А. 2 та 5 Б. 1 та 10 В. 5 та 106. Часткою двох чисел називають результат дії …А. Множення Б. Віднімання. В. Ділення7. Чи утворює рівність 2 :2,5 = 8 : 10 пропорцію….. А. Так Б. Ні. В. Не знаю.8. Чому дорівнює обернене відношення до 12 : 24…. А. 0.5 Б. 2 В. 39. Знайдіть одну сьому від числа 28… А. 196 Б. 4 В. 21
Повторимо правила!1. Що називають відношенням двох чисел? (частка двох чисел)2. Як називаються числа, з яких складено відношення? (членами відношення: попередній та наступний)3. Що є значенням відношення? (число-результат частки)4. Що називають пропорцією? (рівність двох відношень)5. Як називаються члени пропорції? (крайні та середні члени пропорції)6. Сформулювати основну властивість пропорції(добуток крайніх членів пропорції = добутку середніх)7. Як знайти невідомий крайній член пропорції? (добуток її середніх членів : на відомий крайній)8. Як знайти невідомий середній член пропорції? (добуток її крайніх членів : на відомий середній)9. Сформулювати основну властивість дробу (чисельник та знаменник дробу можна помножити або поділити на одне й те саме число)Підсумок уроку.