Урок № 115 Дата 28.04.2020р.
Добрий день, дорогі мої учні!
Сьогодні у нас з вами передостанній урок по координатній площині. Тому приготуйте необхідні інструменти, зошит, підручник і до роботи…
Відкрийте зошит і записуйте:
Двадцять восьме квітня
Класна робота
Тема. Аналіз графіків залежностей між величинами (відстань, час; температура, час тощо).
Мета уроку: детальніше ознайомити учнів з проведенням аналізу графіків під час читання та побудови. Розвивати вміння логічно аргументувати, формулювати висновок, чітко будувати свою відповідь; розвивати увагу, пам´ять, уміння креслити. Виховувати охайність, самостійність, послідовність дій. Мотивувати учнів до вивчення математики.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Ви вже знаєте, що у нашому повсякденному житті, в науці и техніці постійно розглядаються величини та залежності між ними . Спостереження можна записувати у вигляді таблиці та графіків.
II. Актуалізація опорних знань
а) · |
б) · |
в) : |
г) : |
2 · |
3 · |
: 3 |
: |
0,509 · 100 |
40 · 0,8 |
6,03 : 0,3 |
0,8 : 0,01 |
а) Знайдіть на цій лінії точку, абсциса якої -3;
б) Знайдіть точку, ордината якої 0;
в) При яких значеннях х ордината у має найбільше (найменше) значення?
У зошиті намалюйте систему координат. Ви повині швидко розмістити (приблизно) точку у системі координат, щоб її координати задовольняли умови (кодну точку позначте літерами):
а) х > 0, у > 0, б) х < 0, у < 0, в) х > 0, у = 0, г) х = 0, у > 0, д) х < 0, у > 0, е) х = 0, у <0.
ІІІ. Формування знань
Приклад 1. Температуру вимірювали через кожні дві години упродовж доби. За результатами вимірів дістали таку таблицю.
Час доби, год |
0 |
2 |
4 |
6 |
8 |
10 |
12 |
14 |
16 |
18 |
20 |
22 |
24 |
Температура °С |
5 |
2 |
0 |
-3 |
-4 |
-2 |
2 |
6 |
8 |
5 |
4 |
3 |
3 |
Якщо тепер побудувати систему координат, на осі абсцис позначити значення часу, а на осі ординат — температуру, дістанемо 13 точок, координати яких є відповідними числами з таблиці (0, 5), (2, 2), (4, 0), (6, -3), (8, -4), (10, -2), (12, 2), (14, 6), (16, 8), (18, 5), (20, 4), (22, 3), (24, 3). Маємо рисунок.
Якщо б ми вимірювали температуру частіше, скажімо кожні 15 хв або 5 хв, то дістали б набагато більше точок. Температура змінюється безперервно, але безперервно вимірювати її неможливо. Якщо припустити, що різких перепадів температури не було, ми зможемо здобуті точки сполучити неперервною лінією. Так ми дістали лінію, яку будемо називати графіком температури.
Приклад 2. Велосипедист рухався з постійною швидкістю 20 км/год Зобразити графік цього руху.
Відстань, яку проїхав велосипедист, маємо обчислити за формулою s = 20t (s = vt, де v = 20 км/год) Тепер знайдемо відстань, яку подолав велосипедист, наприклад, за 1 год, 2 год, 3 год, 4 год, 5 год, і запишемо ці числа в таблицю:
Час, год |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Відстань, км |
0 |
20 |
40 |
60 |
80 |
100 |
На осі абсцис будемо відкладати значення часу (1 од.відр. — 1 год), на осі ординат — відстань (1 од.відр. — 20 км) На координатній площині позначимо точки, координати яких є відповідними значеннями з таблиці. Отримані точки лежать на одній прямій. Сполучимо точки відрізками і дістанемо графік руху велосипедиста.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
https://www.youtube.com/watch?v=GixSKCfTvto
Алгоритм побудуви графік будь-якої залежності, заданої у вигляді таблиці або формулою
ІV. Відпрацювання вмінь та навичок
Задача 1. На координатній площині побудуйте графік залежності зросту від віку.
Задача 2.
Задача 3. На малюнку зображено графік руху групи туристів.
V. Підсумки уроку
Оцінити результативність своєї роботи на уроці за 100-бальною шкалою.
Наш урок закінчено. Дякую Вам усім за витримку і активність!
Від класної роботи пропустили чотири клітинки вниз і записуємо:
Двадцять восьме квітня
Домашня робота
VІ. Домашнє завдання
стор. 359 – 361 Завдання № 6 “Перевір себе”
На Google–диск відправите: Дидактичну гру «Блискавка», задачу № 3, підсумки уроку та домашню роботу!