Конспект уроку розвитку мовлення з української літератури у 7 класі на тему "Створення каліграм про природу"

Про матеріал

Каліграма – вірш (або інший за жанром твір), записаний у вигляді малюнка, це своєрідна графічна загадка, яка стимулює образне мислення, розвиває спостережливість і вміння концентруватися. Створення каліграм за власними творами про природу - це один із цікавих видів роботи, пов'язаних із візуалізацією навчання.


Перегляд файлу

Українська література 7 клас

Тема. Розвиток мовлення. Створення каліграм про природу.

Мета. Ознайомити учнів із історією виникнення каліграм, учити складати каліграми; розвивати творчу уяву, естетичні смаки; удосконалювати культуру усного мовлення; прищеплювати любов до природи, до мистецтва. 

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Обладнання: дидактичний мультимедійний матеріал, зразки учнівських каліграм, кольоровий папір, олівці, фломастери, клей.

Методи і прийоми: інтерактивна вправа «Незакінчене речення», слово вчителя, робота в групах, словникова робота, складання акротексту, рефлексія (прийом «Три М + Д»).

Перебіг уроку

  1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.

Продовжіть речення: «Я хочу, щоб моя творча робота була…»

  1. Оголошення теми і мети уроку.
  • Слово вчителя. Ми прочитали чудовий твір М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять», у якому змальовані прекрасні картини природи. Сьогодні у нас незвичайний урок розвитку мовлення. Ви будете вчитися створювати незвичайні твори, поєднуючи талант поетів і художників, сьогодні ви навчитеся створювати каліграми.
  1. Опрацювання навчального матеріалу.
  • (Робота з дидактичним мультимедійним матеріалом).

Методична ремарка. Каліграма – вірш (або інший за жанром твір), записаний у вигляді малюнка. Каліграма — це графічна загадка, яка стимулює образне мислення, розвиває спостережливість і вміння концентруватися.

Історична довідка. Слово «каліграма» придумав французький поет Гійом Аполлінер, який частину своїх віршів виконував у вигляді малюнків, що й складені зі слів віршів чи інших творів на певну тему.

Гійом Аполлінер народився в Італії у 1880 році. Справжнє ім’я   Вільгельм-Альберт-Володимир-Аполлінарій Костровицький. Пізніше переїхав до Франції у Париж. У мистецьких колах відомий як поет, художник, критик. Його творчість пов’язана і з Україною. Так, за українськими мотивами Аполлінер написав поетичний твір «Відповідь запорізьких козаків турецькому султанові», вміщений у одній зі  збірок  (1913).

  • Робота в групах: створення поезій, каліграм на власні поетичні твори про природу, презентація їх перед учнями класу.

Алгоритм презентації роботи групи

  • Обґрунтування вибору теми твору, хто є автором вірша.
  • Обґрунтування вибору малюнка для каліграми.
  • Чиї ідеї із членів групи були найкреативніші, найбільш пригодилися в роботі.
  • Самооцінка результату роботи в групі, оцінювання діяльності кожного члена групи.
  • Складання акротексту до слова «каліграма».

До кожної літери слова доберіть дієслово, що спонукало вас сьогодні до творчості.

Орієнтовний текст

К – кличе

А – аналізує

Л – ловить

І – інтригує

Г – грає

Р – розповідає

А – акцентує

М – мотивує

А - активізує

  1. Рефлексія. Підсумок уроку.

Прийом «Три М + Д»: назвіть три моменти, які у вам вдалися добре на уроці, і одну дію, яка покращить вашу роботу на наступному уроці.

  1. Домашнє завдання.

Створити каліграму до улюбленої поезії про природу.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Терпак Ольга
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Лялюк Дарія
    ЦІкава розробка
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
19257
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку