Урок сімейного читання – це особливий формат уроку української літератури, який я практикую у 5-6 класах. Він покликаний спільно із батьками зацікавити учнів до прочитання літературного твору. Обговорення прочитаного вдома продовжується на уроці. Діти і батьки, працюючи у спільних групах, висловлюють власну точку зору на проблемні питання, спільно доходять до істини.
Методичні зауваги до уроку
Урок сімейного читання – це особливий формат уроку української літератури, який я практикую у своїй роботі. Він покликаний спільно із батьками зацікавити учнів до прочитання літературного твору. Обговорення прочитаного вдома продовжується на уроці. Діти і батьки висловлюють власну точку зору на проблемні питання, спільно доходять до істини.
На такому уроці обов’язково присутні батьки або інші члени родини. До цього заняття розробляю запрошення на урок, даю попереднє завдання для дітей і батьків. Батьки і діти працюють у групах.
Уроки сімейного читання сприяють співпраці сім’ї і школи, батьки ознайомлюються із сучасними формами і методами роботи на уроці.
Такі уроки проводжу у 5-6 класах за творами Є.Гуцала «Лось», В.Винниченка «Федько-халамидник», урок літератури рідного краю за збіркою М.Гриценка «Довго кувати зозулі» та інші.
Зразок запрошення на урок
Шановні батьки, бабусі, дідусі!
Запрошуємо Вас на урок сімейного читання у 6-А клас, який відбудеться 12 грудня 2014 року о 9.25 год. у 407 кімнаті Недригайлівської спеціалізованої ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Щоб бути активним на уроці, прочитайте, будь ласка, оповідання Володимира Винниченка «Федько-халамидник». Обговоріть із дітьми зміст твору за запитаннями:
Учні 6-А класу, вчитель української літератури В.О.Даниленко
Конспект уроку
Українська література 6 клас
Урок сімейного читання
Тема уроку. Володимир Винниченко. Оповідання «Федько-халамидник».
Мета уроку. Ознайомити учнів із історією життя В.Винниченка, змістом оповідання «Федько-халамидник», залучити батьків до спільного з дітьми прочитання твору, його обговорення, з’ясування причин трагедії Федька; розвивати критичне мислення; виховувати толерантне ставлення до однокласників, повагу до батьків, інтерес до читання.
Методи і прийоми. Елементи методу розвитку критичного мислення; робота в групах; евристична бесіда.
Дидактичне та технічне забезпечення уроку. Портрет В.Винниченка; збірка «Намисто»; мультимедійна презентація «В.К.Винниченко»; пам’ятка «Робота в групах»; макети ялинок для інтерактивної вправи «Ялинки характерів Федька і Толі».
Очікувані результати. Учні знають про життєвий шлях В.Винниченка; всі прочитали оповідання; уміють переказувати ключові моменти; аналізують поведінку героїв твору, порівнюють зі своєю; батьки готові допомогти дітям у кращому засвоєнні виховного потенціалу твору.
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми й мети уроку
Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про життя і творчість В.К.Винниченка. У хлопчаків на вулиці свої поняття про честь, відвагу, існують свої герої. Федько із оповідання В.Винниченка був саме таким героєм. Про цінності справжні та уявні в житті дітей і дорослих ми вестимемо розмову на уроці.
ІІ. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу
1 слайд. Тема уроку.
2 слайд. Народився 1880 року.
3 слайд. Ім’я Володимир.
4 слайд. Спогади матері про характер Володі.
5 слайд. Сам навчився читати.
6 слайд. Навчання в гімназії.
7 слайд. Помер у Франції.
8 слайд. Творча спадщина.
9 слайд. Картини В.Винниченка.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
У кожній групі є модель ялинки. Групи, у яких зелена ялинка, будуть її «прикрашати» рисами характеру Федька. А ті, у яких голуба ялинка, «прикрашатимуть» рисами характеру Толі. Причому на вершечку повинен бути папірець із головною, на ваш погляд, рисою. На рожевих папірцях напишіть позитивні риси, а на синіх – негативні. Оберіть учня, який буде представляти вашу ялинку.
V. Домашнє завдання
Дати письмову відповідь на питання: хто більше заслуговує на повагу: бешкетник Федько чи делікатний Толя?
VІ. Підсумок уроку
16 слайд. Дякую всім за роботу на уроці!