Конспект уроку сімейного читання у 6 класі за твором В.Винниченка "Федько-халамидник"

Про матеріал

Урок сімейного читання – це особливий формат уроку української літератури, який я практикую у 5-6 класах. Він покликаний спільно із батьками зацікавити учнів до прочитання літературного твору. Обговорення прочитаного вдома продовжується на уроці. Діти і батьки, працюючи у спільних групах, висловлюють власну точку зору на проблемні питання, спільно доходять до істини.

Перегляд файлу

Методичні зауваги до уроку

Урок сімейного читання – це особливий формат уроку української літератури, який я практикую у своїй роботі. Він покликаний спільно із батьками зацікавити учнів до прочитання літературного твору. Обговорення прочитаного вдома продовжується на уроці. Діти і батьки висловлюють власну точку зору на проблемні питання, спільно доходять до істини.

На такому уроці обов’язково присутні батьки або інші члени родини. До цього заняття розробляю запрошення на урок, даю попереднє завдання для дітей і батьків. Батьки і діти працюють у групах.

Уроки сімейного читання сприяють співпраці сім’ї і школи, батьки ознайомлюються із сучасними формами і методами роботи на уроці. 

Такі уроки проводжу у 5-6 класах за творами Є.Гуцала «Лось», В.Винниченка «Федько-халамидник», урок літератури рідного краю за збіркою М.Гриценка «Довго кувати зозулі» та інші.

Зразок запрошення на урок

Шановні батьки, бабусі, дідусі!

Запрошуємо Вас на урок сімейного читання у 6-А клас, який відбудеться 12 грудня 2014 року о 9.25 год. у 407 кімнаті Недригайлівської спеціалізованої ЗОШ І-ІІІ ступенів.

Щоб бути активним на уроці, прочитайте, будь ласка, оповідання Володимира Винниченка «Федько-халамидник». Обговоріть із дітьми зміст твору за запитаннями:

  • Які були риси характеру у Федька, у Толі?
  • Хто винен у трагедії з Федьком?

Учні 6-А класу, вчитель української літератури В.О.Даниленко

 

Конспект уроку

Українська література 6 клас

Урок сімейного читання

Тема уроку. Володимир Винниченко. Оповідання «Федько-халамидник».

Мета уроку. Ознайомити учнів із історією життя В.Винниченка, змістом оповідання «Федько-халамидник», залучити батьків до спільного з дітьми  прочитання твору, його обговорення, з’ясування причин трагедії Федька; розвивати критичне мислення; виховувати толерантне ставлення до однокласників,  повагу до батьків, інтерес до читання.

Методи і прийоми. Елементи методу розвитку критичного мислення; робота в групах; евристична бесіда.  

Дидактичне та технічне забезпечення уроку. Портрет В.Винниченка; збірка «Намисто»; мультимедійна презентація «В.К.Винниченко»; пам’ятка «Робота в групах»;  макети ялинок для інтерактивної вправи «Ялинки характерів Федька і Толі».

Очікувані результати. Учні знають про життєвий шлях В.Винниченка; всі прочитали оповідання; уміють переказувати ключові моменти; аналізують поведінку героїв твору, порівнюють зі своєю; батьки готові допомогти дітям у кращому засвоєнні виховного потенціалу твору.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми й мети уроку

  1. Вступне слово вчителя.

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про життя і творчість В.К.Винниченка. У хлопчаків на вулиці свої поняття про честь, відвагу, існують свої герої. Федько із оповідання В.Винниченка був саме таким героєм. Про цінності справжні та уявні в житті дітей і дорослих ми вестимемо розмову на уроці.

ІІ. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу

  1. Робота за портретом В.Винниченка: що можна сказати про чоловіка на портреті?
  2. Перегляд презентації «В.К.Винниченко».

1 слайд. Тема уроку.

2 слайд. Народився 1880 року.

3 слайд. Ім’я Володимир.

4 слайд. Спогади матері про характер Володі.

5 слайд. Сам навчився читати.

6 слайд. Навчання в гімназії.

7 слайд. Помер у Франції.

8 слайд. Творча спадщина.

9 слайд. Картини В.Винниченка.

  1. слайд. Оповідання «Федько-халамидник».
  1. Зворотній зв'язок: за переглянутими слайдами поставте однокласникам чи батькам запитання.
  2. Обмін дітей і батьків першими враженнями від прочитаного.
  1. слайд. Відповіді на питання:
  • Що вас найбільше вразило в оповіданні?
  • Чому хлопчика називають «халамидником»?
  • Чи пов’язані події оповідання з життям автора?

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота у групах. Скласти макет «ялинки характерів» Федька чи Толі, на чільне місце встановити основну рису характеру. Вибір групи обґрунтувати.
  • Інструктаж по роботі у групах:

У кожній групі є модель ялинки. Групи, у яких зелена ялинка, будуть її «прикрашати» рисами характеру Федька. А ті, у яких голуба ялинка, «прикрашатимуть» рисами характеру Толі. Причому на вершечку повинен бути папірець із головною, на ваш погляд, рисою.  На рожевих папірцях напишіть позитивні риси, а на синіх – негативні. Оберіть учня, який буде представляти вашу ялинку.

  • Захист групових проектів.
  1. слайд. «Ялинки характерів» Федька і Толі.
  1. Евристична бесіда.
  • Як Федько ставився до дітей на вулиці й вони до нього?
  • Чому батьки не дозволяли Федькові дружити з Толею?
  • Чи справді Толя був дитиною «ніжною, делікатною, смирною»?
  • Кого звинуватили в Толиній хворобі й чому?
  1. Відповіді на ключові проблемні питання уроку.
  1. слайд. Цей твір для дітей чи для дорослих?
  2. слайд. Хто винен у смерті Федька?
  3. слайд. Що повчального взяли для себе діти? Батьки?

V. Домашнє завдання

Дати письмову відповідь на питання: хто більше заслуговує на повагу: бешкетник Федько чи делікатний Толя?

VІ. Підсумок уроку

  • Учні: ознайомившись із оповіданням «Федько-халамидник», я зрозумів…
  • Батьки: обговоривши разом із дітьми оповідання «Федько-халамидник», я думаю…
  • Оцінювання.

16 слайд. Дякую всім за роботу на уроці!

 

 

doc
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
2355
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку