25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

конспект уроку "Символи держави: Герб, прапор, Гімн, їх значення"

Про матеріал

Під час вивчення даної теми реалізовується така мета : поглибити знання учнів про нашу – Україну, продовжувати ознайомлення учнів з національними та державними символами України, формувати національну свідомість школярів, виховувати патріотів рідної держави, повагу до її символів, розвивати пізнавальні інтереси, виховувати любов до рідного краю, його історичного минулого і сучасності

Перегляд файлу

Я у світі      2 клас

Тема:  Символи держави: Герб, прапор, Гімн, їх значення.
Мета: Поглибити знання учнів про нашу – Україну, продовжувати ознайомлення учнів з національними та державними  символами України, формувати національну свідомість школярів, виховувати патріотів рідної держави, повагу до її символів, розвивати пізнавальні інтереси, виховувати любов до рідного краю, його історичного минулого і сучасності. 
Обладнання:  плакати із символікою України, Конституція, тлумачні словники, відеоролик до пісні, запис пісень.


Свою Україну любіть.

Любіть її.. Во время люте.

 В останню тяжкую минуту за неї Господа моліть.

Т. Шевченко

Хід уроку

 І. Організація класу.

  • Для того, щоб налаштуватись позитивно на урок давайте пограємо у гру :

я прошу Вас у моєму твердженні змінити перше слово займенник другої особи множини  на займенник першої особи множини.

ВЧИТЕЛЬ

УЧНІ

Ви - активні
Ви - розумні
Ви – ерудовані
Ви – винахідливі

Ви – найкращі!

Ми - активні
Ми - розумні
Ми – ерудовані
Ми – винахідливі
Ми – найкращі!

 

 ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1.     Вступне слово вчителя.

-         Діти, як називається країна де ми живемо?

-         Україна – це наша ненька, отча земля. Кожна людина любить найбільше той край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею і завжди хоче сказати про неї найкраще.

- Ось наша учениця підготувала чудовий вірш про рідну неньку Україну.

(виступ учениці)


Ось небо блакитне і сонце в зеніті! 
Моя Україна – найкраща у світі! 
Моя Україна – це ліс і озерця, 
Безмежні степи і чарівні джерельця. 
Красиві пейзажі і гори високі, 
Маленькі струмочки і ріки глибокі. 
Міста старовинні і замки прекрасні, 
Великі будови і дуже сучасні. 
Сади чарівні, мальовничії села, 
Моя Україна – це пісня весела. 
Це щира, багата, як світ, її мова, 
Крилата, така мелодійна, чудова! 
Її обереги – верба і калина, 
Найкраща у світі – моя Україна. 
Моя Україна – козацька слава! 
Така волелюбна і мирна держава. 
Вона дорога нам, і рідна, і мила, 
Бо світ перед нами, як мати, відкрила. 
Вітчизна свята, дорога Україна, 
Для кожного з нас ти у світі – єдина! 


2. Фронтальне опитування.

- На попередньому уроці ми говорили про національну символіку.

 

- Які природні об’єкти  чи пам’ятки – споруди , що є символами України ви знаєте? (річка Дніпро, гора Говерла, острів Хортиця, Києво-Печерська лавра, Софіївський собор,  Золоті ворота)

 

- Які рослини є символами України? (калина, верба, тополя,  барвінок, чорнобривці)

 

- Що ще ми можемо віднести до національної символіки? (вишита сорочка, вишитий рушник, український вінок, який налічує 20 квіточок, кожна з них має певне значення, а також є лікарем та оберегом від лихого ока)

 

4. Слухання пісні про Україну.

- Дуже багато національних символів України оспівується у піснях. І зараз я  пропоную дуже уважно прослухати пісню про Україну, а потім назвати, які національні символи згадувались  у ній.

(слухання пісні)

 ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

        Діти, ми вже знаємо багато про  національні символи. Але у кожній державі також є і Державні символи. І сьогодні тема нашого уроку: «Державні символи України», на якому ми поглибимо наші знання про державну символіку.

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

1.     Розповідь з елементами бесіди.

Україна – правова держава. Вона, як ви знаєте, має свою Конституцію – Основний закон України, тобто правила, за якими живуть громадяни нашої держави. Її ухвалено 28 червня 1996 року Верховною Радою України. Україна – незалежна держава. 24 серпня 1991 року було ухвалено Акт проголошення незалежності України. Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Це означає, що вона має право самостійно, без втручання інших держав вирішувати всі свої внутрішні та зовнішні справи. А ще Україна – демократична. Це означає, що влада в ній належить народу. 
Кожна країна світу обов’язково повинна мати свої три символи.  Спробуйте їх назвати. (відповіді дітей)

2. Читання статті 20 конституції України.

- А зараз відкрийте Конституцію України, знайдіть статтю 20  І розділу і перевірте, чи правильні були ваші відповіді. (зачитування статті)

 

Фізкульхвилинка.

  • А зараз настав час відпочити. Пропоную під час відпочинку пригадати ще один вірш в якому розповідається про нашу неньку Україну.

Україна – рідний край,

Поле, річка, синій гай!

Любо стежкою іти,

Тут живемо я і ти!

 

3. Робота в парах з Тлумачними словниками.

-         Діти, у вас на партах є  Тематичні (Тлумачні)  словнички. Зараз, працюючи в парах, знайдіть тлумачення слова герб.

а) Розповідь учителя.

- Державний Герб України – золотий тризуб на синьому тлі.

- Це дуже старовинний знак. Він зустрічається ще за часів Київської Русі   на монетах князя Володимира Великого, який жив більше тисячі років тому.

  Отже, нашому гербові більше тисячі літ.  А що він означає?

б) розповідь учня.

(повідомлення підготовленого учня)

У  слові «тризуб» міститься число три. Така повага до цього числа не випадкова. Наші далекі предки  були переконані, що тризуб відображає триєдність сили, яка створила  світ і життя в ньому:

Вогонь –Вода – Життя

Батько – Мати – Дитя

У християнській релігії цей знак пояснюють ще й так:

Бог Отець – Бог Дух Святий – Бог Син.

Тризуб – тисячолітній священний знак, і ми пишаємось тим, що він став Державним гербом нашої Батьківщини.

 

4. Робота з підручником.

- З’ясуйте, що означає слово прапор.

- Так що означає слово прапор.

Прапор – це полотнище певних кольорів,

яке є символом держави,б організації, партії.

 

-  Які синоніми ми можемо підібрати до слова прапор? (стяг, знамено )

-   Що уявляє собою Державний Прапор України? (полотнище з двох рівновеликих частин і двох кольорів).

( учень читає вірш вірш)


Наш прапор

Небеса блакитні сяють з глибини,

А пшеничні й житні мерехтять лани.

Образ цей не зблідне, хоч минуть жнива,

Це знамено рідне – злото й синява.

Прапор наш, як літо, в сонці майорить:

По долині – жито, по горі – блакить.


Д. Павличко

-         Так як вірно казати жовто-синій чи синьо-жовтий наш прапор? Чому?

-         Знайдіть у підручнику і зачитайте, як люди виявляють пошану до Державного Прапору?

 

5. Продовження роботи з підручником.

- Знайдіть у підручнику, що розповідається ще про один державний символ – гімн.

- Що таке гімн?

- Давайте послухаємо що розповість про Гімн Україна ____________________

 

Гімном нашої держави є пісня «Ще не вмерла України». Слова написав поет  Павло Чубинський  у 1862 році. А музику створив композитор Михайло Вербицький.  (демонстрація портретів )

Вперше з нотами пісня-гімн була надрукована в 1865 році. Проте її виконання й поширення довгий час заборонялося і переслідувалось. І тільки в незалежній Україні ця пісня стала Державним Гімном.

  У 2003 році Верховною Радою України було ухвалено рішення затвердити Державним Гімном пісню «Ще не вмерла України» зі словами лише першого куплету і приспіву.

 

-         Скажіть, як потрібно поводитися під час виконання і слухання Державного Гімну України? (відповіді дітей)

 

  • Крім Державного Гімну, в Україні є  багато патріотичних пісень, в яких прославляється наша Батьківщина і наш народ. Зараз я пропоную прослухати одну з таких пісень  у виконанні української співачки Каті Бужинської, яка називається «Україно». Хто знає слова пісні прошу підспівувати.

(перегляд відеоролика і слухання пісні)

 У.  Систематизація знань.

1. Запис побажань для рідної України

- Одним із всенародних символів миру і добра є птах – голуб.  Всі ми добре знаємо, які тяжкі часи доводиться зараз переживати нашій рідній неньці -Україні.  Тому мені б хотілося, щоб зараз ви на цих птахах-символах написали свої щирі побажання, а потім прикріпили до цієї схеми-карти нашої країни.

(учні записують побажання, а потім їх озвучують і прикріплюють на дошці)

 УІ. Підсумок уроку.

  1. Які державні символи України ви знаєте?
  2. Як треба ставитись до державних символів України?
  3.  Бліц-вікторина 
    - Основний закон України - …                                   (Конституція). 
    - Як співають і слухають Гімн?                                      (Стоячи). 
    - Синій колір українського прапора символізує …                 (небо). 
    - Скільки кольорів має український прапор?                               (Два). 
    - Державний герб України - …                                      (тризуб). 
    - 28 червня 1996 року – це …                                       (День Конституції). 
    - Столиця України - …                                                           (Київ). 
    - Найголовніша пісня України - …                                          (Гімн). 
    - 24 серпня 1991 року - …                                           (День Незалежності). 
    - Жовтий колір прапора символізує …                                      (колосся). 
    - Державна мова України - …                                          (українська). 
    - Кого українці називають Великим Кобзарем?                   (Шевченка). 
     
  4. УІІ. Домашнє завдання.

Знайти цікаву інформацію або вірш про Герб, Прапор, Гімн. 

 

 

Побажання для гостей:   (промовляють разом)

Бажаємо миру,

Бажаєм добра,

Щоб доля щаслива

Й привітна була!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель початкових класів

Лящівського НВК

Матяш Н.І.

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
6191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку