Конспект уроку "Системи рівнянь із двома змінними" для 9 класу

Про матеріал
Дана розробка буде корисною для підготовки до уроку алгебри в 9 класі з вивчення теми : "Системи рівнянь з двома змінними".
Перегляд файлу

 Тема уроку.Розв′язування вправ

 

Мета уроку:  формувати вміння і навички  застосовувати здобуті знання під час виконання систем рівнянь другого степеня; розвивати логічне мислення, пам′ять , уяву та математичне мовлення; виховувати самостійність та працьовитість

 

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок

 

Обладнання:  картки для індивідуального контролю, картки для гри «Знайди слово», індивідуальні завдання для самостійної роботи, таблиця для усних вправ, кросворд

Хід уроку

Недостатньо лише мати добрий розум,

Головне – раціонально його використовувати.

Р.Декарт

І.Організація класу

Вчитель відмічає відсутніх і запитує чи всі готові до уроку

 

ІІ.Перевірка домашнього завдання

Консультант доповідає про виконання домашнього завдання учнями класу

 

ІІІ.Актуалізація опорних знань

1.Що є розв′язком системи двох рівнянь з двома змінними?

2.Які є способи розв′язування систем двох рівнянь ?

3.Які ви знаєте аналітичні способи розв′язування систем рівнянь ?

4.Скільки розв′язків може мати система двох рівнянь з двома змінними?

5.Розгадування кросворда «Система» (фронтально)

1.Один із способів розв'язування системи рівнянь.

2.Німецький математик, іменем якого названо один із способів розв'язування систем лінійних рівнянь.

3.Друга координата точки у прямокутній системі координат.

4.Графік лінійного рівняння.

5.Спосіб розв'язування системи лінійних рівнянь.

6.Перша координата точки у прямокутній системі координат.

7.Французький філософ, математик, фізик. Його іменем називають прямокутну систему координат

Відповіді: 1.Підстановка, 2.Гаусс, 3.Ордината, 4.Пряма, 5.Додавання, 6.Абсциса, 7.Декарт

                           

 

 

Тим часом 2 учні біля дошки розв′язують завдання на картках

А) способом підстановки

            х + у =5;   

            ху = 6;   (3; 2), ( 2; 3)

б) способом додавання

             х  - у  = 0;

             х  + у  = -1.  ( немає розв'язків)

ІV. Мотивація навчання

Повідомлення теми і мети уроку (записують у зошити дату)

Оголошення епіграфа уроку

 

V.Формування вмінь і навичок

1.Перевірити, чи є розв′язком системи рівнянь  х  +  у = 0,

                                                                                  х  + 2у = 1;

пара чисел ( 0; 0) ( самостійно)

2.Розв′язати систему рівнянь:

а) способом підстановки

        х – у = 7,

        х  -  у = 15;  (5; -2)

б) способом додавання

       х  - 2у  =14,

       х  +  2у  18;  (4; 1),  (-4; -1)

в)  графічним способом

        х  +  у  = 9;

         у- х = 3     ( -3; 0), ( 0; 3)   ( 3 учні по черзі біля дошки)

VІ.Самостійна робота

             І варіант                                                                ІІ варіант

1 рівень

1.Запишіть довільну систему другого степеня.

1.Запишіть довільну систему другого степеня.

2.Перевірити , чи є розв'язком системи рівнянь х  + у  = 18,

                             ху =9 ;

пари чисел а) (0; 0); б)( 3;3);  в) (4,5;2)

2.Перевірити , чи є розв'язком системи рівнянь    х  - у  = 24,

                                х + у =4 ;

пари чисел а) (0; 0); б ( 5;-1);  в) (1; 3).

2 рівень

1.Розв'язати систему рівнянь аналітичним способом:

          х + 2у =1,

          х+  у  =4.

1.Розв'язати систему рівнянь аналітичним способом:

          х + у =2,

          х+  у  =32.

2. Розв'язати систему рівнянь графічним способом:

           х + у  = 1,

           у – х =2.

Розв'язати систему рівнянь графічним способом:

           х + у  = 4,

           у – х =1.

 

VІІ. Домашнє завдання

П 6.2 № 296(в) або приклад №3 (ст. 136)

( записати на дошці поки учні виконують самостійну роботу)

 

VІІІ. Підсумок уроку

Оголошення оцінок за урок

doc
Додано
18 лютого 2021
Переглядів
1740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку