Конспект уроку " Складне речення з різними видами зв'язку" 9 клас

Про матеріал
Складне речення з різними видами зв'язку 9 клас Тема: Складне речення з різними видами зв'язку Мета: дати учням поняття про складні речення з різними видами зв'язку; сполучниковим і безсполучниковим, дати зразок синтаксичного розбору таких речень; відпрацювати пунктуаційні навички в реченнях такої структури, ознайомити учнів із особливостями пунктуації в складних реченнях; розвивати логічне мислення; виховувати повагу до рідної мови. Хід уроку І. Оголошення теми та мети уроку ІІ. Актуалізація опорних знань учнів 1.Словниковий диктант -На місці крапок, де потрібно, поставити апостроф. Вибрати 3 слова та введіть їх у речення (реч. мають бути складними), слова, які ввели в речення, підкресліть. Зобов…язаний, возз…єднання, м…язи, д…юна, ад…ютант, миш…як, кур…йоз, кур…єр, п…єдестал, суб…єкт, ком…юніке, грав…юра, інтерв…ю, в…ється, в…юнкий, зап…ястя, верф…ю, нав…ючений, п…явка, верб…я, бур…ян, Лук…ян, в…язальниця, дит…ясла, двох…ярусний, мав…ячий, кон….юнктивіт, над…їдешний, реп…ях, цв…ях, пів…яблука, Св…ятослав, кав…ярня. -Взаємоперевірка словникового диктанту -Робота зі словником Пояснити значення слів: комюніке, гравюра, кав’ярня, дюна. 2. «Мозковий штурм» -Яке речення називається складним? -Назвіть види складних речень. -Які речення називаються складносурядними? -Які розділові знаки ставляться в БРС? ІІІ.. Сприйняття нового матеріалу. 1. Робота з таблицею (1 гр.) 2. Підручник ( ст. 117) 3. Синтаксичний розбір речення (ст. 128) Завдання 1. -Запишіть речення під диктовку, розставте в ньому розділові знаки. Тамую своє дихання часте й за димом бачу: угорі рядком летять лелеки, що приносять щастя, і піт з чола стираю рукавом. Смисловий зв’язок: 1 і 2 безспол., 2-3 –СП, 3-4- сурядний. Синтаксичний розбір 1. Світ падав на бризки білої хвилі, що лилася по камінні, й хвиля блищала у густій зеленій тіні, як снопи срібла та кришталю. 2. 4 граматичні основи. 3. Засоби зв’язку сурядний (й), підряд. (як), сполуч. Слово (що). 4. Реч. із суряд. та підряд. зв’язком. 5. 2 част. залежить від 1, 3 пов’яз. з 1 (спол. й), від 3 зал. 4 Характеристика кожного речення: 1. Просте, двоскладне, поширене, неускладнене, повне; 2. Двоскладне, поширене, неускладнене, повне, підрядне (означальне у складному); 3. Просте, односкладне, поширене, неускладнене, повне; 4. Просте, односкладне (називне), поширене, неускладнене, неповне, підрядне (порівняльне) у складному. 5. [ імен.], (що), й [ ], (як). 6. Кожна частинка видділяється комою, речення тісно пов’язані за змістом. Речення змішаного типу. Завдання 2. І група. Складіть речення за поданими схемами 1) ; . 2) , ( ), а . 3) , , . ІІ група. Запишіть речення, поставте розділові знаки. 1) Будуй вали, опоряджай дитинець, щоб захистити город від біди, бо з’явиться нараз лихий чужинець, пощади від ординця ти не жди. 2) А тут гонець тривожну вість приніс, що Київ у облозі, що вже Щека, можливо, й смерть чекає недалеко, а попід Києвом горить правічний ліс. 1) 2) : , , . IV. Робота в парах. Закріплення вивченого матеріалу. Опитування теоретичного матеріалу. V. Домашнє завдання
Перегляд файлу

 Тема: Складне речення з різними видами зв'язку

Мета: дати учням поняття про складні речення з різними видами зв'язку; сполучниковим і безсполучниковим, дати зразок синтаксичного розбору таких речень; відпрацювати пунктуаційні навички в реченнях такої структури, ознайомити учнів із особливостями пунктуації в складних реченнях; розвивати логічне мислення; виховувати повагу до рідної мови.

                                                            Хід уроку

І. Оголошення теми та мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Словниковий диктант

-На місці крапок, де потрібно, поставити апостроф. Вибрати 3 слова та введіть їх у речення (реч. мають бути складними), слова, які ввели в речення,  підкресліть.

Зобов…язаний, возз…єднання, м…язи, д…юна, ад…ютант, миш…як, кур…йоз, кур…єр, п…єдестал, суб…єкт, ком…юніке, грав…юра, інтерв…ю, в…ється, в…юнкий, зап…ястя, верф…ю, нав…ючений, п…явка, верб…я, бур…ян, Лук…ян, в…язальниця, дит…ясла, двох…ярусний, мав…ячий, кон….юнктивіт, над…їдешний, реп…ях, цв…ях, пів…яблука, Св…ятослав, кав…ярня.

-Взаємоперевірка словникового диктанту

-Робота зі словником

Пояснити значення слів: комюніке, гравюра, кав’ярня, дюна.

2. «Мозковий штурм»

-Яке речення називається складним?

-Назвіть види складних  речень.

-Які речення називаються складносурядними?

-Які розділові знаки ставляться в БРС?

ІІІ.. Сприйняття нового матеріалу.

  1. Робота з таблицею (1 гр.)
  2. Підручник ( ст. 117)
  3. Синтаксичний розбір речення (ст. 128)

Завдання 1.

-Запишіть речення під диктовку, розставте в ньому розділові знаки.

Тамую своє дихання часте й за димом бачу: угорі рядком летять лелеки, що приносять щастя, і піт з чола стираю рукавом.

Смисловий зв’язок: 1 і 2 безспол., 2-3 –СП, 3-4- сурядний.

Синтаксичний розбір

  1. Світ падав на бризки білої хвилі, що лилася по камінні, й хвиля блищала у густій зеленій тіні, як снопи срібла та кришталю.
  2. 4 граматичні основи.
  3. Засоби зв’язку сурядний (й), підряд. (як), сполуч. Слово (що).
  4. Реч. із суряд. та підряд. зв’язком.
  5. 2 част. залежить від 1, 3 пов’яз. з 1 (спол. й), від 3 зал. 4

Характеристика кожного речення:

  1. Просте, двоскладне, поширене, неускладнене, повне;
  2.  Двоскладне, поширене, неускладнене, повне, підрядне (означальне у складному);
  3. Просте, односкладне, поширене, неускладнене, повне;
  4. Просте, односкладне (називне), поширене, неускладнене, неповне, підрядне (порівняльне) у складному.
  5. [ імен.], (що), й [ ], (як).
  6. Кожна частинка видділяється комою, речення тісно пов’язані за змістом. Речення  змішаного типу.

Завдання 2.

І група. Складіть речення за поданими схемами

1) ;   .

2) ,  ( ), а  .

3) ,   ,  .

ІІ група. Запишіть речення, поставте розділові знаки.

  1. Будуй вали, опоряджай дитинець, щоб захистити город від біди, бо з’явиться нараз лихий чужинець, пощади від ординця ти не жди.
  2. А тут гонець тривожну  вість приніс, що Київ у облозі, що вже Щека, можливо, й смерть чекає недалеко, а попід Києвом горить правічний ліс.
  1.  

            2) : , , . 

IV. Робота в парах. Закріплення вивченого матеріалу. Опитування теоретичного матеріалу.

V. Домашнє завдання

 

docx
Додано
17 листопада 2019
Переглядів
4093
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку