Конспект уроку "Скорочення дробів"

Про матеріал
Урок з математики для учнів 6 класу на тему "Скорочення дробів". Мета уроку: сформувати поняття основної властивості дробу; вироблення навичок і вмінь застосовувати властивість при розв’язуванні вправ; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички та пам'ять, культуру математичної мови; розвивати навички самоаналізу; виховувати культуру математичних записів, старанність, пізнавальний інтерес до математики.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА  6 КЛАС

Тема:  Скорочення дробів

Мета уроку: сформувати уявлення учнів про скорочення дробів, навчити застосовувати це поняття до розв’язання задач; розвивати логічне мислення; виховувати самостійність, наполегливість.

Очікувані результати: учні повинні формулювати основну властивість дробу, розв’язувати вправи, що передбачають скорочення дробів.

Обладнання та наочність: підручник, роздавальний матеріал,

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

ХІД  УРОКУ

■ I. Організаційний етап

▪ Привітання

■ II. Перевірка домашнього завдання

■ III. Актуалізація опорних знань

▪ Математичний диктант

1. Чисельник дробу помножили на 5. Як потрібно змінити знаменник, щоб одержати дріб, який дорівнює даному?

2. Чи правильно, що Eqn004?

3. Запишіть дріб із знаменником 27, що дорівнює дробу Eqn004.

4. Розділіть чисельник і знаменник дробу Eqn004 на 3 і запишіть відповідну рівність.

5. Запишіть дріб із чисельником 15, що дорівнює дробу Eqn004.

6. Скільки двадцятих у Eqn004?

7. Скільки шостих у Eqn004?

8. Розділіть чисельник і знаменник дробу Eqn004 на НСД чисельника і знаменника та запишіть відповідну рівність.

9. Знайдіть значення x, за якого справджується рівність Eqn004.

10. Чи є правильною рівність Eqn004?

Відповіді до математичного диктанту

1. Помножити на 5. 2. Ні; 3. Eqn004. 4. Eqn004. 5. Eqn004; Eqn004; Eqn004; Eqn004. 6. Eqn004; Eqn004. 7. Eqn004; Eqn004. 8. Eqn004. 9. Eqn004; Eqn004. 10. 333 не є кратним числу 33. Отже, рівність Eqn004 неправильна.

■ IV. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

▪ Оголошення теми уроку

▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку

▪ Мотивація навчальної діяльності

Застосовуючи основну властивість звичайного дробу, можемо виконувати ділення чисельника й знаменника дробу на одне й те саме число. Чи завжди можна знайти число, відмінне від одиниці, на яке можна було б поділити чисельник і знаменник дробу? Сьогодні ви про це дізнаєтесь.

■ V. Засвоєння нових знань

План викладання нового матеріалу

1.Поняття про скорочення дробу. Приклади.

2.Поняття нескоротного дробу.

 

▪ Бесіда зі складанням конспекту

1. Що називають скороченням дробу?

2. Який дріб називають нескоротним?

Орієнтовний конспект учня

1. Якщо НСДEqn004. Eqn004, то Eqn004 — скорочення дробу.

2. Якщо НСДEqn004, то дріб Eqn004 нескоротний.

Наприклад, дріб Eqn004 нескоротний, дріб Eqn004 — скоротили дріб Eqn004 на 12.

■ VI. Закріплення нового матеріалу

   Робота з підручником

▪ Робота учнів біля дошки

▪ Індивідуальна робота за картками 

Картка № 1

1.Виразіть у кілограмах і запишіть у вигляді звичайного нескоротного дробу: 25 г; 160 г; 950 г.

2.Скоротіть дріб:

а) ;  б) ;  в) .

Картка № 2

1.Скоротіть дріб .

2.Виконайте дії над дробами, попередньо їх скоротивши:

а) ;   в) ;

б) ;   г) .

Розв’язання до карток

Звернути увагу на те, що в разі скорочення дробів чисельник і знаменник дробу треба розкласти на множники, а потім ділити на спільний множник.

Картка № 1

1. Eqn004 кг; Eqn004 кг. Eqn004 кг.

2. а) Eqn004; б) Eqn004; в) Eqn004.

Картка № 2

1. Eqn004.

2. а) Eqn004; б) Eqn004; в) Eqn004; г) Eqn004.

■ VII.  Підбиття підсумків уроку

▪ Розв’язання задач-жартів 

Допоможіть клоунові виконати завдання правильно.

1.Клоун намагався розв’язати задачу: що більше — сто десятих чи тисяча сотих? Чому публіка сміялась?

2.Клоун скоротив дріб на 5 і оголосив результат: . Чому публіка сміялась?

Перевірити шляхом коментування з місця.

■ VIII. Домашнє завдання,

▪ Індивідуальне завдання 

Визначте:

а) яку частину розгорнутого кута становлять 72°;

б) яку частину центнера становлять 125 г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка № 1

1.Виразіть у кілограмах і запишіть у вигляді звичайного нескоротного дробу: 25 г; 160 г; 950 г.

2.Скоротіть дріб:

а) ;  б) ;  в) .

 

Картка № 2

1.Скоротіть дріб .

2.Виконайте дії над дробами, попередньо їх скоротивши:

а) ;   в) ;

б) ;   г) .

 

Картка № 1

1.Виразіть у кілограмах і запишіть у вигляді звичайного нескоротного дробу: 25 г; 160 г; 950 г.

2.Скоротіть дріб:

а) ;  б) ;  в) .

 

Картка № 2

1.Скоротіть дріб .

2.Виконайте дії над дробами, попередньо їх скоротивши:

а) ;   в) ;

б) ;   г) .

 

Картка № 1

1.Виразіть у кілограмах і запишіть у вигляді звичайного нескоротного дробу: 25 г; 160 г; 950 г.

2.Скоротіть дріб:

а) ;  б) ;  в) .

 

 

Картка № 2

1.Скоротіть дріб .

2.Виконайте дії над дробами, попередньо їх скоротивши:

а) ;   в) ;

б) ;   г) .

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 січня 2022
Переглядів
401
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку