Конспект уроку з Літературне читання для 3 класу
Тема: Слова-мандрівники. Нузет Умеров «Диктант»
Цілі уроку:
1. Ознайомити учнів з поняттям "слова-мандрівники".
2. Розвинути навички читання та аналізу тексту.
3. Сформувати вміння визначати значення нових слів у контексті.
4. Сприяти розвитку мовлення та мислення учнів.
Вступ (5 хвилин):
Привітання учнів та перевірка присутності.
1.Психологічна настанова.
Учні повторюють за вчителем :
Люблю я свій розум,
Увагу та пам'ять.
Працює мій мозок.
І вчусь я старанно.
Сприймаю все нове
І мислю логічно.
Учителя слово
Здійсню практично.
2. Коротке пояснення теми уроку:
-Сьогодні ми дізнаємося про слова-мандрівники та прочитаємо твір Нузета Умерова «Диктант». Слова-мандрівники - це слова, які прийшли до нас з інших мов і стали частиною нашої мови. Ви вже зустрічали такі слова, як "телефон" чи "комп'ютер"."
3. Зв'язок з попередніми знаннями:
-На минулому уроці ми читали про походження слів і як вони змінюються з часом.
Основна частина (25 хвилин):
https://www.facebook.com/watch/?v=1150421168925306
Звичнії- звичайні,повсякденні.
Баштан-ділянка поля, город у степу, на цілині, не при домі, де вирощують кавуни та дині.
Тютюн-рослина.
Кушак-елемент переважно чоловічого одягу, хустку або шматок тканини у вигляді широкого пояса для обв'язки або обмотки верхнього одягу.
Бахчисарай-місто в Україні, адміністративний центр Бахчисарайського району Автономної Республіки Крим.
2. Обговорення змісту твору:
3. Пояснення нових понять:
4. Робота в групах
Розділіть учнів на групи по 3-4 особи.
Активності (10 хвилин):
1. Усні питання до класу:
2. Групове завдання:
Закріплення (5 хвилин):
Майдан,базар,нене,кавун,баштан,тютюн,сірник,кушак,джерела,килим,Бахчисарай,саме,дальньому,колінці,роду.
5)Читання твору учнями ланцюжком.
-Зверніть увагу на розділові знаки: кома-коротка пауза, три крапки-довга пауза.Знак питання-питальна інтанація, знак оклику-оклична
6)Продовження аналізу твору з елементами вибіркового читання
-Прочитайте,як автор описував українську мову.
Прочитайте,що здивувало хлопчика?
-Які слова зацікавила хлопчика?Які слова він звик чути з дитинства
-Знайдіть речення ,які потрібно читати з окличною інтонацією; з питальною інтонацією.
-Чи був учень старанним?(так)Які рядки з вірша нам це підказують?
-А чи є у вашому роду рідня з інших народів, чи країн? Поцікавтесь у батьків.
2. Невелика вікторина:
Висновок (3 хвилини):
1. Коротке резюме уроку:
2. Підведення підсумків і похвала учнів за активну участь.
Домашнє завдання:
1. Прочитати текст на с. 26-27.
2. Написати 5 речень, використовуючи слова-мандрівники з тексту.
3. Підготувати коротку розповідь про одне слово-мандрівник, яке вам найбільше сподобалося, з поясненням його походження.