Конспект уроку "Слова-мандрівники. Нузет Умеров «Диктант»"

Про матеріал
Конспект уроку з Літературне читання для 3 класу Тема: Слова-мандрівники. Нузет Умеров «Диктант» Цілі уроку: 1. Ознайомити учнів з поняттям "слова-мандрівники". 2. Розвинути навички читання та аналізу тексту. 3. Сформувати вміння визначати значення нових слів у контексті. 4. Сприяти розвитку мовлення та мислення учнів.
Перегляд файлу

Конспект уроку з Літературне читання для 3 класу

 

Тема: Слова-мандрівники. Нузет Умеров «Диктант»

 

Цілі уроку:

1. Ознайомити учнів з поняттям "слова-мандрівники".

2. Розвинути навички читання та аналізу тексту.

3. Сформувати вміння визначати значення нових слів у контексті.

4. Сприяти розвитку мовлення та мислення учнів.

 

Вступ (5 хвилин):

Привітання учнів та перевірка присутності.

1.Психологічна настанова.

 

Учні повторюють за вчителем :

Люблю я свій розум,

Увагу та пам'ять.

Працює мій мозок.

І вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

І мислю логічно.

Учителя слово

Здійсню практично.

2. Коротке пояснення теми уроку:

-Сьогодні ми дізнаємося про слова-мандрівники та прочитаємо твір Нузета Умерова «Диктант». Слова-мандрівники - це слова, які прийшли до нас з інших мов і стали частиною нашої мови. Ви вже зустрічали такі слова, як "телефон" чи "комп'ютер"."

3. Зв'язок з попередніми знаннями:

-На минулому уроці ми читали про походження слів і як вони змінюються з часом.

 

Основна частина (25 хвилин):

  1. Знайомство з поетом Нузетом Умеровим. Народився в Сімферополі. Вірші почав писати ще в школі. По закінченню школи працював токарем, слюсарем, шахтарем. Нузет Умеров — автор декільких десятків книг. Це — вірші, поеми, казки, оповідання, повісті, п'єси, гуморески. Також був перекладачем з казахської, узбецької, татарської і інших мов.

https://www.facebook.com/watch/?v=1150421168925306

  1. Читання твору Нузета Умерова «Диктант» (с. 24-25) вголос вчителем.
  2. Словникова робота( фото на слайдах)

 

Звичнії- звичайні,повсякденні.

Баштан-ділянка поля, город у степу, на цілині, не при домі, де вирощують кавуни та дині.

Тютюн-рослина.

Кушак-елемент переважно чоловічого одягу, хустку або шматок тканини у вигляді широкого пояса для обв'язки або обмотки верхнього одягу.

Бахчисарай-місто в Україні, адміністративний центр Бахчисарайського району Автономної Республіки Крим.

2. Обговорення змісту твору:

  •        Хто є головним героєм?
  •        Що відбувається у творі?
  •        Які слова-мандрівники ви помітили в тексті?
  •        -Чи зрозуміли ви, яка мова є рідною для дитини?
  •        -На якій мові діти писали диктан?
  •        -У кого дитина хоче запитати про свій рід?
  •        -Хто може пояснити словосполучення « у дальньому колінці»?(люди поріднились у далекому минулому

3. Пояснення нових понять:

  •        "Слова-мандрівники" - слова, які прийшли до нас з інших мов.
  •        Приклади слів-мандрівників з тексту.

4. Робота в групах

Розділіть учнів на групи по 3-4 особи.

  •        Кожна група отримує завдання знайти в тексті слова-мандрівники та пояснити їх значення.
  •        Обговорення результатів роботи груп.

 

Активності (10 хвилин):

1. Усні питання до класу:

  •        Які ще слова-мандрівники ви знаєте?
  •        Чому важливо знати походження слів?

2. Групове завдання:

  •        Кожна група отримує картки з різними словами. Завдання - визначити, які з них є словами-мандрівниками, і пояснити, з якої мови вони прийшли.

 

Закріплення (5 хвилин):

  1. Завдання для самостійної роботи:
  2. 4)Читання слів луною(звертаєм увагу на наголос у словах)

 

Майдан,базар,нене,кавун,баштан,тютюн,сірник,кушак,джерела,килим,Бахчисарай,саме,дальньому,колінці,роду.

5)Читання твору учнями ланцюжком.

-Зверніть увагу на розділові знаки: кома-коротка пауза, три крапки-довга пауза.Знак питання-питальна інтанація,  знак оклику-оклична

6)Продовження аналізу твору з елементами вибіркового читання

-Прочитайте,як автор описував українську мову.

Прочитайте,що здивувало хлопчика?

 

-Які слова зацікавила хлопчика?Які слова він звик чути з дитинства

-Знайдіть речення ,які потрібно читати з окличною інтонацією; з питальною інтонацією.

-Чи був учень старанним?(так)Які рядки з вірша нам це підказують?

-А чи є у вашому роду рідня з інших народів, чи країн? Поцікавтесь у батьків.

  •        Написати короткий текст (3-4 речення), використовуючи 3-4 слова-мандрівники з тексту Нузета Умерова.

2. Невелика вікторина:

  •        Вчитель задає питання, а учні відповідають, піднімаючи руки.

Висновок (3 хвилини):

1. Коротке резюме уроку:

  •        Сьогодні ми дізналися про слова-мандрівники і прочитали твір Нузета Умерова «Диктант».
  •        Ми навчилися визначати слова-мандрівники в тексті та пояснювати їх значення.

2. Підведення підсумків і похвала учнів за активну участь.

 

Домашнє завдання:

1. Прочитати текст на с. 26-27.

2. Написати 5 речень, використовуючи слова-мандрівники з тексту.

3. Підготувати коротку розповідь про одне слово-мандрівник, яке вам найбільше сподобалося, з поясненням його походження.

docx
Додано
10 жовтня
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку