Конспект уроку:«Слово о полку Ігоревім». Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму. Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. Роль пейзажу

Про матеріал

Урок української літератри у 8 класі, провідна мета якогопродовжити знайомство школярів з видатною пам'яткою давньоруської літератури; охарактеризувати образи руських князів; дослідити наскрізну ідею патріотизму в «Слові…»; розвивати вміння грамотно викладати свої думки, робити висновки; формувати світогляд школярів; виховувати почуття поваги до історичного минулого. Використовуються інтерактивні форми навчання:інтелектуальна пауза, проблемне питання, шкала часу (за допомогою сервісу Tiki Toki), ейдосконспект, гронування, текстуальне дослідження, бесіда, хмара тегів, тестування тощо.

Перегляд файлу

Войтенко А.І.,

учитель української мови та літератури комунальної установи Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 7 імені Максима Савченка  Сумської міської ради

Клас 8

Тема уроку: «Слово о полку Ігоревім». Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму. Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни.

Мета: продовжити знайомство школярів з видатною пам’яткою давньоруської літератури; охарактеризувати образи руських князів; дослідити наскрізну ідею патріотизму в «Слові…»; розвивати вміння грамотно викладати свої думки, робити висновки; формувати світогляд школярів; виховувати почуття поваги до історичного минулого.

Обладнання: тексти твору, ілюстрації до твору, ноутбук, мультимедійна дошка, проектор

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Методи і прийоми : інтелектуальна пауза, проблемне питання, шкала часу (за допомогою сервісу Tiki Toki), ейдосконспект, гронування, текстуальне дослідження, бесіда, хмара тегів, тестування

 

Міжпредметні зв’язки: українська мова, музика, психологія, інформатика

                                                    ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент

Учитель: Добрий день. Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

 

Девіз уроку

 

 

 

 

 

ІІ. Мотивація

Учитель: Погляньте на слайд, . Сьогодні ми з вами не можемо уявити життя без грошей. Що перше впадає в око? Портрети громадських діячів. Чому ці люди набули важливого значення для сучасного українців, і можуть стати прикладами?

Відповіді учнів….

Учитель: Об’єднав їх один вислів: «Україна-це особистості, які формують обличчя її історії».  Протягом уроку нехай кожен із вас замислиться над таким питанням: Сучасний українець.... яким він має бути?

 

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

Учитель: Розгорніть зошити, запишіть дату і тему уроку.

 

Учитель: Спробуйте сформулювати  мету нашого уроку.

 

 

 

 

ІV. Актуалізація опорних знань

Учитель: Спробуймо виділити ключові поняття теми нашого уроку і пояснити їх значення.

 

Інтелектуальна пауза

 

 

 

Шкала часу

Встановіть послідовність сюжет твору за допомогою сервісу Tiki Toki

 

 

V. Основний зміст уроку

Учитель     Ейдосконспект  «Образи твору «Слово о полку..»

Перед вами портрети князів, пропоную вам дібрати з художнього твору цитати, які характеризують князів і визначити риси харатеру.

 

Фізкультхвилинка

Проблемне запитання

 

 

Гронування

 

 

 

 

 

 

 

Текстуальне дослідження  

 

 

 

 

Бесіда

Хмара тегів

 

 

 

 

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Тестування

https://learningapps.org/display?v=pecs6mw3j17

 

VІІ. Підсумок уроку Оголошення результатів навчальної діяльності школярів.

Картка самооцінювання

Коментар учителя:

ПОДЯКА ЗА УРОК

Хочу завершити наш урок віршем Василя Бута, директора середньої школи на Полтавщині, у якій навчався В.Симоненко. Свій шлях у всіх колись кінчається, І майже кожному до ніг кладуть вінки. Одні жили, помруть і забуваються, А інші пам'ять залишають на віки. На їх могилах виростають бур 'яни і квіти, Бо тіло тлінне, та душа жива, І для народу вічно будуть жити — їх пам'ять, совість і палкі слова. Ти знав тоді, якщо тебе не буде, То в кожнім слові кожного вірша — Живий поет, поки живі є люди, Бо в кожного із нас живе твоя душа. І хоч землею стисло тобі груди, Та голос твій лунає звідтіля: „Народ мій є! Народ мій завжди буде! Поки живий він буде — житиму і я".

 

VІІІ. Домашнє завдання

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Папуча Валентина
    Дякую. Чудовий урок
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Москаленко Світлана Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 квітня 2018
Переглядів
7705
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку