Конспект уроку "Стилі спілкування"

Про матеріал

Тема: Стилі спілкування

Мета: - ознайомити учнів зі стилями спілкування ;

-створювати і підтримувати мотивацію до навчання;

-формувати вміння на правильне спілкування

-розвивати ключові компетентності

-виховувати бережливе ставлення до власного організму та ціннісне ставлення до людини.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методи: бесіда, мікрофон, вірю-невірю, кейс-стаді, розгрібання «завалів»

Обладнання: аркуші паперу формату А-4, підручники.

Епіграф:

Епіграф до уроку: «Треба знати, що й де казати».

Хід уроку:

I. Організаційний момент. (Соціальна та громадянська)

Пролунав для всіх дзвінок.

Розпочати час урок.

Стали всі рівненько.

Вийшли із-за парт.

Урок з основ здоров'я

Будем починать.

Подивилися на мене.

Усміхнулися усі.

Чи готові до уроку?

Молодці!

Бажаю вам на уроці відчути радість і задоволення від роботи, творчої активності, кмітливості і винахідливості. Нехай цей урок залишить у вас міцні знання, відмінні оцінки і чудовий настрій.

III. Мотивація навчальної діяльності.

Дитина в момент народження лише кандидат у людину, але вона не може стати людиною в ізоляції: їй потрібно навчитися стати людиною в спілкуванні з людьми

IV. Вивчення нового матеріалу

Спілкування це взаємодія двох або декількох людей, які обмінюються інформацією або взаємодіють у практичній діяльності.

Трапляються ситуації, в яких буває складно відмовитися від чогось чи попросити когось про послугу. У таких ситуаціях люди поводяться по- різному:

пасивно — нехтують власними інтересами і за будь-яку ціну намагаються уникнути конфлікту;

упевнено (асертивно) — відстоюють себе у такий спосіб, щоб не ображати інших;

агресивно — намагаються відстояти лише власну точку зору, не зважають ні на що.

Зазвичай, ми з вами спілкуємось мовою слів – вербальне (мовленнєве) спілкування. Але існує інша мова – невербальна, де кожен жест означає слово. Ви, напевно, бачили передачі, де текст диктора перекладається на мову жестів, розроблену для глухих і глухонімих. Існує театр міміки і жестів, де протягом усього спектаклю не вимовляється жодного слова. Вся вистава складається з поз, міміки і жестів акторів. Виразні рухи говорять про почуття, настрій людини та її ставлення до співрозмовника.

Фізкультхвилинка. (н.л. Здоровя і безпека)

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору підняли

І на місці всі пішли.

Сіли – встали, сіли – встали

І на місці пострибали.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись,

Всім навколо посміхнись.

V. Закріплення матеріалу.

Метод «Розгрібання «завалів»» (уміння вчитися впродовж життя)

Даються багато термінів. Завдання учням розділити і впорядкувати окремо ті, які відносяться до пасивного, агресивного та упевненого стилю спілкування.

Пасивне спілкування,.

Говорити невпевнено, несміливо

Голова опущена, погляд боязкий

Готові швидко прийняти чужу точку зору,

не знають чого прагнуть

Агресивне спілкування,

Діють тільки у власних інтересах

Жести різкі, іноді загрозливі

Під час розмови неввічливі

Упевнене спілкування

Поважають думки й почуття інших

Упевнені в собі

Говорять спокійно, доброзичливо

Уважні, ввічливі

Уміють ввічливо, але рішуче відмовитися від небезпечних пропозицій

Метод «Кейс-стаді»

Ви позичили другові наушники на один день, а він не повертає. Вирішіть ситуацію трьома стилями спілкування (пасивним, агресивним та упевненим).

Проблемна ситуація. Вирішення її всіма можливими способами.

VI. Підбиття підсумків уроку

Метод «Термінологічний футбол»

1.За допомогою м'ячика задають питання один одному. Той кому дістався м'яч відповідає на питання і кидає комусь іншому

Вправа «Акторський етюд»

Попросіть свого сусіда про послугу, використовуючи агресивну манеру спілкування. Вербально і не вербально.

Обговорення:

Чи виникло у вас бажання допомогти своєму сусідові? Чому?

А яким способом було б краще попросити?

Метод «Міфологем»

Знайти вихід з ситуації оригінальним, або навіть неможливим, міфічним способом

Опишіть ваші дії в запропонованих ситуаціях

1) Ви дали однокласнику ручку, а він її випадково зламав.

2) Ваша молодша сестра навмисно порвала вашу улюблену книгу.

3) Людина на вулиці запитує, як пройти до найближчого магазину.

4) Незнайомий підліток просить покататися на вашому велосипеді.

5) Учитель доручив вам підготувати доповідь, а ви соромитесь виступати перед аудиторією.

6) Виникла прикра ситуація, і ви зрозуміли, що образили свого друга необережними словами.

7) Ваші друзі посварилися між собою, і кожен з них хоче, щоб ви підтримали саме його. Як краще поводитись у такій делікатній ситуації?

2. Підсумкова бесіда (спілкування державною мовою)

Учні визначають важливі для них знання та навички, що вони отримали сьогодні на уроці.

Я знаю, Я вмію….

VIII . Імпульс (соціальна та громадянська)

Учасники стають в коло. Починаючи з тренера, передають по колу потиск руки. Я бажаю вам, щоб так як ви передавали один одному цей імпульс, ви передавали знання отримані на цьому тренінгу своїм близьким, знайомим, друзям.

Пасивне спілкування,.

Говорити невпевнено, несміливо

Голова опущена, погляд боязкий

Готові швидко прийняти чужу точку зору,

не знають чого прагнуть

Агресивне спілкування,

Діють тільки у власних інтересах

Жести різкі, іноді загрозливі

Під час розмови неввічливі

Упевнене спілкування

Поважають думки й почуття інших

Упевнені в собі

Говорять спокійно, доброзичливо

Уважні, ввічливі

Уміють ввічливо, але рішуче відмовитися від небезпечних пропозицій

Пасивне спілкування,.

Говорити невпевнено, несміливо

Голова опущена, погляд боязкий

Готові швидко прийняти чужу точку зору,

не знають чого прагнуть

Агресивне спілкування,

Діють тільки у власних інтересах

Жести різкі, іноді загрозливі

Під час розмови неввічливі

Упевнене спілкування

Поважають думки й почуття інших

Упевнені в собі

Говорять спокійно, доброзичливо

Уважні, ввічливі

Уміють ввічливо, але рішуче відмовитися від небезпечних пропозицій

Пасивне спілкування,.

Говорити невпевнено, несміливо

Голова опущена, погляд боязкий

Готові швидко прийняти чужу точку зору,

не знають чого прагнуть

Агресивне спілкування,

Діють тільки у власних інтересах

Жести різкі, іноді загрозливі

Під час розмови неввічливі

Упевнене спілкування

Поважають думки й почуття інших

Упевнені в собі

Говорять спокійно, доброзичливо

Уважні, ввічливі

Уміють ввічливо, але рішуче відмовитися від небезпечних пропозицій

Перегляд файлу

Тема: Стилі спілкування

Мета: -  ознайомити учнів зі стилями спілкування                                                  ;

  • створювати і підтримувати мотивацію до навчання;
  • формувати вміння  на правильне спілкування
  • розвивати ключові компетентності
  • виховувати бережливе ставлення до власного організму та ціннісне ставлення до людини.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методи: бесіда, мікрофон, вірю-невірю, кейс-стаді, розгрібання «завалів»

Обладнання: аркуші паперу формату А-4, підручники.

Епіграф: 

Епіграф до уроку: «Треба знати, що й де казати».                                                                                                 

Хід уроку:

I. Організаційний момент. (Соціальна та громадянська)

                 Пролунав для всіх дзвінок.

                  Розпочати час урок.

                  Стали всі рівненько.

                  Вийшли із-за парт.

                 Урок з основ здоров'я

                  Будем починать.

                    Подивилися на мене.

                    Усміхнулися усі.

                   Чи готові до уроку?

                    Молодці!

Бажаю вам на уроці відчути радість і задоволення від роботи, творчої активності, кмітливості і винахідливості. Нехай  цей урок залишить у вас міцні знання, відмінні оцінки і чудовий настрій.

III. Мотивація навчальної діяльності.

Дитина в момент народження лише кандидат у людину, але вона не може стати людиною в ізоляції: їй потрібно навчитися стати людиною в спілкуванні з людьми

IV. Вивчення нового матеріалу

Спілкування  це взаємодія двох або декількох людей, які обмінюються інформацією або взаємодіють у практичній діяльності.

Трапляються  ситуації,  в  яких  буває  складно  відмовитися  від чогось  чи  попросити  когось  про  послугу.  У  таких  ситуаціях  люди поводяться  по- різному:

  •                   пасивно — нехтують  власними  інтересами  і  за  будь-яку  ціну намагаються  уникнути  конфлікту;
  •                   упевнено (асертивно)   відстоюють  себе  у  такий  спосіб,  щоб  не ображати  інших;
  •                   агресивно — намагаються  відстояти  лише  власну  точку  зору,  не зважають  ні  на  що.

Зазвичай, ми з вами спілкуємось мовою слів – вербальне (мовленнєве) спілкування. Але існує інша мова – невербальна, де кожен жест означає слово. Ви, напевно, бачили передачі, де текст диктора перекладається на мову жестів, розроблену для глухих і глухонімих. Існує театр міміки і жестів, де протягом усього спектаклю не вимовляється жодного слова. Вся вистава складається з поз, міміки і жестів акторів. Виразні рухи говорять про почуття, настрій людини та її ставлення до співрозмовника.

Фізкультхвилинка. (н.л. Здоровя і безпека)

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору підняли

І на місці всі пішли.

Сіли – встали, сіли – встали

І на місці пострибали.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись,

Всім навколо посміхнись.

V. Закріплення матеріалу.

Метод «Розгрібання «завалів»» (уміння вчитися впродовж життя)

Даються багато термінів. Завдання учням розділити і впорядкувати окремо ті, які відносяться до пасивного, агресивного та упевненого стилю спілкування.

Пасивне спілкування,.

Говорити невпевнено, несміливо

Голова опущена, погляд боязкий

Готові швидко прийняти чужу точку зору,

не знають чого прагнуть

Агресивне спілкування,

Діють тільки у власних інтересах

Жести різкі, іноді загрозливі

Під час розмови неввічливі

Упевнене спілкування

Поважають думки й почуття інших

Упевнені в собі

Говорять спокійно, доброзичливо

Уважні, ввічливі

Уміють ввічливо, але рішуче відмовитися від небезпечних пропозицій

Метод «Кейс-стаді»

Ви позичили другові наушники на один день, а він не повертає. Вирішіть ситуацію трьома стилями спілкування (пасивним, агресивним та упевненим).

Проблемна ситуація. Вирішення її всіма можливими способами.

VI. Підбиття підсумків уроку

Метод «Термінологічний футбол»

  1. За допомогою м’ячика задають питання один одному. Той кому дістався м’яч відповідає на питання і кидає комусь іншому

Вправа «Акторський етюд»

Попросіть свого сусіда про послугу, використовуючи агресивну манеру спілкування. Вербально і не вербально.

Обговорення:

Чи виникло у вас бажання допомогти своєму сусідові? Чому?

А яким способом було б краще попросити?

Метод «Міфологем»

 Знайти вихід з ситуації оригінальним, або навіть неможливим, міфічним способом

Опишіть ваші дії в запропонованих ситуаціях

1) Ви дали однокласнику ручку, а він її випадково зламав.

2) Ваша молодша сестра навмисно порвала вашу улюблену книгу.

3) Людина на вулиці запитує, як пройти до найближчого магазину.

4) Незнайомий підліток просить покататися на вашому велосипеді.

5) Учитель доручив вам підготувати доповідь, а ви соромитесь виступати перед аудиторією.

6) Виникла прикра ситуація, і ви зрозуміли, що образили свого друга необережними словами.

7) Ваші друзі посварилися між собою, і кожен з них хоче, щоб ви підтримали саме його. Як краще поводитись у такій делікатній ситуації?

2. Підсумкова бесіда (спілкування державною мовою)

Учні визначають важливі для них знання та навички, що вони отримали сьогодні на уроці.

Я знаю, Я вмію….

VIII . Імпульс  (соціальна та громадянська)

Учасники стають в коло. Починаючи  з тренера, передають  по колу потиск руки. Я бажаю вам, щоб так як ви передавали один одному цей імпульс,  ви передавали знання отримані на цьому тренінгу своїм близьким, знайомим, друзям, і щоб самі ніколи не потрапили  в ситуації торгівлі людьми

 

 

 

 

 

 

 

Пасивне спілкування,.

Говорити невпевнено, несміливо

Голова опущена, погляд боязкий

Готові швидко прийняти чужу точку зору,

не знають чого прагнуть

Агресивне спілкування,

Діють тільки у власних інтересах

Жести різкі, іноді загрозливі

Під час розмови неввічливі

Упевнене спілкування

Поважають думки й почуття інших

Упевнені в собі

Говорять спокійно, доброзичливо

Уважні, ввічливі

Уміють ввічливо, але рішуче відмовитися від небезпечних пропозицій

 

Пасивне спілкування,.

Говорити невпевнено, несміливо

Голова опущена, погляд боязкий

Готові швидко прийняти чужу точку зору,

не знають чого прагнуть

Агресивне спілкування,

Діють тільки у власних інтересах

Жести різкі, іноді загрозливі

Під час розмови неввічливі

Упевнене спілкування

Поважають думки й почуття інших

Упевнені в собі

Говорять спокійно, доброзичливо

Уважні, ввічливі

Уміють ввічливо, але рішуче відмовитися від небезпечних пропозицій

 

Пасивне спілкування,.

Говорити невпевнено, несміливо

Голова опущена, погляд боязкий

Готові швидко прийняти чужу точку зору,

не знають чого прагнуть

Агресивне спілкування,

Діють тільки у власних інтересах

Жести різкі, іноді загрозливі

Під час розмови неввічливі

Упевнене спілкування

Поважають думки й почуття інших

Упевнені в собі

Говорять спокійно, доброзичливо

Уважні, ввічливі

Уміють ввічливо, але рішуче відмовитися від небезпечних пропозицій

 

doc
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
3667
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку