Вашій увазі пропонується урок для учнів 7 класу. Під час уроку ставлю мету домогтися засвоєння учнями матеріалу про ступені порівняння прислівників; формувати вміння правильно утворювати прислівники вищого і найвищого ступенів порівняння.
Предмет : Українська мова.
Клас: 7
Тема. Ступені порівняння прислівників
Мета: 1) освітня: домогтися засвоєння учнями матеріалу про ступені порівняння прислівників; формувати вміння правильно утворювати прислівники вищого і найвищого ступенів порівняння; 2) розвиваюча: розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення; 3) виховна: виховувати мудрість, розважливість.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами повторення
Обладнання: дошка, підручник, картки із завданням.
Вертаюсь до мови тії чарівничої
І щиро бажаю, щоб вічно жили
Такі дорогі родові наші звичаї
І гнулися в нас від достатку столи.
Дмитро Білоус
Хід уроку
І Оргмомент
ІІ Актуалізація опорних знань
«Мозковий штурм»
↑
←Прислівник→
↓
Перевірка домашнього завдання.
Метод «Вірю – не вірю»
Чи вірите ви, що прислівник самостійна частина мови?
Чи вірите ви, що прислівник змінюється за родами, числами й відмінками?
Чи вірите ви, що прислівник в реченні виступає означенням?
Чи вірите ви, що прислівник незмінна частина мови?
ІІІ Повідомлення теми, мети та епіграфа уроку
ІV Мотивація навчальної діяльності
Запишіть тему та епіграф уроку.
Знайдіть, будь ласка, в епіграфі прислівники. Визначте їх розряд, синтаксичну роль.
- Яку мету ви ставите перед собою на уроці?
- Де ви зможете застосувати отримані знання?
V Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
1. Робота з підручником.
2. Слово вчителя.
Необхідно розрізняти прислівники вищого і найвищого ступенів порівняння й однозвучні форми вищого і найвищого ступенів порівняння прикметників середнього роду в називному відмінку однини. Порівняймо:
Прислівник
Учень 7-А класу написав оповідання найкраще.
Прикметник
Найкраще оповідання написав учень 7 класу.
3.Вибіркова робота.
Прослухайте уважно текст. Випишіть з нього лише прислівники, утворіть ступені порівняння прислівників, де це можливо.
Коли вперше ми з’являємося на світ, одразу потрапляємо в обійми найріднішої у світі людини – матусі. Вона нам лагідно усміхається, ніжно пригортає і невтомно захищає від образ навколишнього світу. Найперше слово, яке ми вимовляємо – “мама”, а потім навчаємось інших слів рідної мови.
Мама тихо навшпиньки ходить по хаті, коли спимо, вона заспокійливо шепоче, коли боязко, вона швидко прощає наші найганебніші образи. Бо вона – Мати… І цим все сказано.
VІ Закріплення вивченого матеріалу
1. Гра «Мозаїка» (робота в малих групах)
З поданих літер зберіть прислівники. Від утворених прислівників утворити всі можливі форми вищого і найвищого ступенів порівняння.
В, г, о,а, р, н, л, п, у, с, т, ч, к, з, ь, я, і,м, ж, д, и.
Довідка:Вузько, багато, дорого, гарно, далеко, погано, урочисто, рано, зручно, чітко, чесно, близько, мало, ясно, легко, дуже, дружно, обережно, делікатно, сильно, вірно, швидко, важко, грамотно.
2. Гра «Розшифруй»
-Розгадайте зашифровані фразеологізми. Підказка: їх можна замінити прислівником.
Як кіт наплакав – мало. Ніде голці впасти – тісно. Із чистим серцем – щиро. Аж страх бере – страшно. У свинячий голос – пізно.
- Від отриманих прислівників утворіть вищий ступінь порівняння.
3. Вправи з QR-кодом.
Відскануйте та виконайте завдання.
3. Творче завдання на вибір.
- Скласти зв'язне висловлювання на тему: «Щоб оселя стала затишною», використовуючи в ньому прислівники вищого та найвищого ступеня порівняння. (Учні, що навчаються на середньому рівні можуть скласти речення з прислівниками вищого та найвищого ступеня порівняння.)
- Або, утворіть хмаринку слів з прислівників вищого й найвищого ступеня порівняння, скориставшись сервісом https://wordart.com
Зразок.
VІІ Узагальнення й систематизація знань
Гра «Ти мені, я тобі»
1-ий учень називає прислівник, 2-ий - утворює від цього прислівника вищий ступінь порівняння, 3- й – найвиший ступінь порівняння, 4-ий - складає речення з прислівником вищого ступеня порівняння, 5-й – складає речення з прислівником найвищого ступеня порівняння.
VІІІ Підсумок
ІХ Домашнє завдання
§31, І – ІІ рівень впр.364( 1 завд); ІІІ рівень впр. 364(1 і 3 завдання); ІV рівень : твір-мініатюра на тему: «Навчання та розваги школярів 2050 року»
( використовуючи прислівники вищого та найвищого ступенів порівняння)