Конспект уроку "Ступені порівняння прислівників"

Про матеріал

Вашій увазі пропонується урок для учнів 7 класу. Під час уроку ставлю мету домогтися засвоєння учнями матеріалу про ступені порівняння прислівників; формувати вміння правильно утворювати прислівники вищого і найвищого ступенів порівняння.

Перегляд файлу

Предмет :    Українська мова.

Клас: 7

Тема. Ступені порівняння прислівників

Мета: 1) освітня: домогтися засвоєння учнями матеріалу про ступені порівняння прислівників; формувати вміння правильно утворювати прислівники вищого і найвищого ступенів порівняння; 2) розвиваюча: розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення; 3) виховна: виховувати мудрість, розважливість.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами повторення

Обладнання: дошка, підручник, картки із завданням.

Вертаюсь до мови тії чарівничої

І щиро бажаю, щоб вічно жили

Такі дорогі родові наші звичаї

І гнулися в нас від достатку столи.

Дмитро Білоус

Хід уроку

І Оргмомент

ІІ Актуалізація опорних знань

«Мозковий штурм»

←Прислівник→

Перевірка домашнього завдання.

Метод «Вірю – не вірю»

Чи вірите ви, що прислівник самостійна частина мови?

Чи вірите ви, що прислівник змінюється за родами, числами й відмінками?

Чи вірите ви, що прислівник в реченні виступає означенням?

Чи вірите ви, що прислівник незмінна частина мови?

ІІІ Повідомлення теми, мети та епіграфа уроку

ІV Мотивація навчальної діяльності

Запишіть тему та епіграф уроку.

Знайдіть, будь ласка, в епіграфі прислівники. Визначте їх розряд, синтаксичну роль.

- Яку мету ви ставите перед собою на уроці?

- Де ви зможете застосувати отримані знання?

V Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Робота з підручником.

2. Слово вчителя.

   Необхідно розрізняти прислівники вищого і найвищого ступенів порівняння й однозвучні форми вищого і найвищого ступенів порівняння прикметників середнього роду в називному відмінку однини. Порівняймо:

Прислівник                                                                        

Учень 7-А класу написав оповідання  найкраще.                  

Прикметник

Найкраще оповідання написав учень 7 класу.

3.Вибіркова робота.

Прослухайте уважно текст. Випишіть з нього лише прислівники, утворіть ступені порівняння прислівників, де це можливо.

Коли вперше ми з’являємося на світ, одразу потрапляємо в обійми найріднішої у світі людини – матусі. Вона нам лагідно усміхається, ніжно пригортає і невтомно захищає від образ навколишнього світу. Найперше слово, яке ми вимовляємо – “мама”, а потім навчаємось інших слів рідної мови.

  Мама тихо навшпиньки ходить по хаті, коли спимо, вона заспокійливо шепоче, коли боязко, вона швидко прощає наші найганебніші образи. Бо вона – Мати… І цим все сказано.

VІ Закріплення вивченого матеріалу

1. Гра «Мозаїка» (робота в малих групах)

З поданих літер зберіть прислівники. Від утворених прислівників утворити всі можливі форми вищого і найвищого ступенів порівняння.

В, г, о,а, р, н, л, п, у, с, т, ч, к, з, ь, я, і,м, ж, д, и.

Довідка:Вузько, багато, дорого, гарно, далеко, погано, урочисто, рано, зручно, чітко, чесно, близько, мало, ясно, легко, дуже, дружно, обережно, делікатно, сильно, вірно, швидко, важко, грамотно.

2. Гра «Розшифруй»

-Розгадайте зашифровані фразеологізми. Підказка: їх можна замінити прислівником.

Як кіт наплакав – мало. Ніде голці впасти – тісно. Із чистим серцем – щиро. Аж страх бере – страшно. У свинячий голос – пізно.

- Від отриманих прислівників утворіть вищий ступінь порівняння.

3. Вправи з QR-кодом.

Відскануйте та виконайте завдання.


https://learningapps.org/qrcode.php?id=pzur0t13a20

https://learningapps.org/qrcode.php?id=pfyczsxy320


3. Творче завдання на вибір.

- Скласти зв'язне висловлювання на тему: «Щоб оселя стала затишною», використовуючи в ньому прислівники вищого та найвищого ступеня порівняння. (Учні, що навчаються на середньому рівні можуть скласти речення з прислівниками вищого та найвищого ступеня порівняння.)

- Або, утворіть хмаринку слів з прислівників вищого й найвищого ступеня порівняння, скориставшись сервісом https://wordart.com

 

 

Зразок.

C:\Users\Zver\Downloads\Word Art (1).jpeg

VІІ Узагальнення й систематизація знань

Гра «Ти мені, я тобі»

1-ий учень називає прислівник, 2-ий -  утворює від цього прислівника вищий ступінь порівняння, 3- й – найвиший ступінь порівняння, 4-ий - складає речення з прислівником вищого ступеня порівняння, 5-й – складає речення з прислівником найвищого ступеня порівняння.

VІІІ Підсумок

ІХ Домашнє завдання

§31, І – ІІ рівень  впр.364( 1 завд); ІІІ рівень впр. 364(1 і 3 завдання);  ІV рівень : твір-мініатюра на тему: «Навчання та розваги школярів 2050 року»

( використовуючи прислівники вищого та найвищого ступенів порівняння)

 

docx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
805
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку