Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Конспект уроку "Створення діаграм в табличному процесорі"

Про матеріал
Розробка уроку для сьомого класу з теми: Створення діаграм в табличному процесорі.
Перегляд файлу

 

Тема: Створення  діаграм в табличному процесорі. 7 клас

Мета:

Навчальна – сформувати  поняття „діаграми”, вивчити основні типи діаграм, параметри діаграми, етапи побудови діаграми за допомогою Майстра діаграм

Виховна - виховувати відчуття поваги до суперника, кмітливість прагнення до перемоги.

 

Розвивальна – розвивати навики роботи з електронними таблицями, розвивати стійкий інтерес до інформатики, розвивати творчу активність, пам'ять, уважність;

 

Компетенции учащихся на уроке:

Основні поняття

Основні знання

Основні уміння

Поняття „діаграми”, параметри діаграми, етапи побудови діаграми

графічне представлення табличної інформації

Вміти самостійно створювати діаграму за допомогою Майстра діаграм

 

 

Основные этапы урока:

Етап

Час (хв.)

Організаційна частина

3

Повторення та актуалізація опорних знань

8

Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація

2

Вивчення нового матеріалу

15

Закріплення вивченого

10

Підсумок уроку. Домашнє завдання

7

 

 

Обладнання:

  • 4 парти об’єднані по 2;
  • презентація до уроку: „Створення діаграм”
  • прикріплені до дошки 2 смужки, на кожній з яких намальовані риски (для зручного відривання) і написано 1 бал ;
  • мультимедійний проектор;
  • пам’ятки;
  • завдання на комп’ютерах дітей „Завдання.xls”

 

Тип уроку: комбінований. Форма проведення - ігровий

 

 

 

Хід уроку

 

І.   Організаційна частина. (3хв) 

 

  1. Привітання
    • Доброго дня, шановні учні.
    • Сьогодні ми проведемо наш урок у вигляді гри. І назвемо його „Турнір кмітливих інформатиків”. Отже – починаємо!

 

  1. Поділ класу на групи
    • Отже, сьогодні ви поділені на команди. Та команда, яка переможе  буде носити горде ім’я "Найкмітливіші інформатики".

 

  1. Вибір командира групи
    • У нас є два кораблі. Вам необхідно зараз дати їм назву, яка стосувалася б теми "Електронні таблиці" і вибрати командира корабля, який, можливо, і стане сьогоднішнім переможцем.

 

  1. Пояснення умов гри
    • За кожну правильну відповідь ви наближатиметеся на 1 крок ближче до перемоги. А нагородою вам за це стане добра оцінка. Щоб було краще видно результати, на цій смужці я буду відривати по одному балу і віддавати вам. В кінці уроку відразу стане зрозуміло, яка команда виграла. Отже, до бою!

 

ІІ.  Повторення та актуалізація опорних знань (8хв)

 

  1. Конкурс "Дуель"
    • Перш ніж вивчати нову тему, давайте пригадаємо, а що ми вже знаємо про електронний процесор. Для цього я пропоную вам здійснити по 3 постріли по своїх конкурентах – задати їм питання про роботу в Excel. За кожну правильну відповідь – крок вперед.

 

  1. Конкурс "Далі, далі…"
  • Похвально. Але це ще не все. Вам необхідно буде швидко протягом не більше 10 секунд  продовжити мої речення. Я розпочинаю, а ви закінчуєте. Отже ….

 

І)   Електронні таблиці зручні тим, що дані в них розміщуються у вигляді ….. (таблиці)

ІІ)  Кожна клітинка таблиці має своє ……  (ім’я)

І)   Ідентифікатор клітинки складається із назви ……… (стовпчика і номера рядка)

ІІ)  Документи, підготовлені в табличному процесорі, ще називаються …… (книгами

І)   Ім’я файлу (книги) в табличному процесорі Еxcel має розширення ……. (xls)

ІІ)  Кожна книга в Excel складається з …….. (аркушів, листів)

 

  1. Конкурс "Хто згадає більше?"
  • А зараз та команда, яка згадає більше відомостей про Еxcel матиме відразу +2 бала. (відповідають по черзі)

 

ІІІ.  Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація. (2хв )

 Тема сьогоднішнього уроку буде "Побудова діаграм (Записати тему в зошити)

  • А чому ця тема така важлива, я надіюсь, ви розповісте мені в кінці уроку.
  • А як ви гадаєте, для чого потрібні діаграми?
  • Як ви вважаєте, коли інформацію доцільно подавати в графічному вигляді?
  • Де можна застосовувати діаграми?

(учні відповідають, вчитель додає бали)

 

ІV.   Вивчення нового матеріалу (15хв  )

 

  1. Демонстрація презентації вчителем та розповідь вчителя. Учні записують основні поняття в зошити. ( Презентація додається)

 

V.  Закріплення вивченого (10хв)

 

  1. Учні відкривають на робочому столі файл „Завдання.xls”
  2. У кожного учня на столі лежить пам’ятка по створенню діаграм в табличному процесорі.
  3. Побудувати діаграму за поданими даними.
  4. Оцінювання результатів капітаном команди противника

 

VІ Підсумок уроку. Домашнє завдання (7хв)

 

Підсумок уроку проводиться у вигляді гри „Хрестики – нулики”. Кожна команда обирає номер клітинки, вчитель задає питання, якщо учні відповідають правильно , то ставлять в клітинку хрестик чи нулик. Якщо неправильно, то право відповіді надається іншій команді.

Запитання.

1. Що таке фон діаграм?

2.Назвіть основні способи створення діаграми

3.Що таке заголовок діаграми?

 4. Що таке діаграма?

5. Що потрібно для побудови діаграми?

6. Що таке легенда діаграми?

7. Де може розташовуватись діаграма?

8.Назвіть способи редагування діаграми.

9.Назвіть способи форматування елемента діаграми.

Домашнє завдання:
- Опрацювати §___;

Отже, сьогодні на уроці ми з познайомились з елементами ділової графіки та навчились самостійно будувати діаграми.

 

Нагородження команди переможців грамотою. Виставлення оцінок з короткою аргументацією.

 

Дидактична матриця уроку.

 

Назва етапу уроку

Методи навчання

Форми організації навчальної діяльності

Методи контролю

За джерелом знань

За рівнем пізнавальної активності

За логікою розгортання думки

Організаційна частина

словесні

 

 

групова

 

Повторення та актуалізація опорних знань

словесні

репродуктивні

 

Групова, гра, колективна

 

Повідомлення теми та мети. Мотивація.

словесні

 

 

Групова, гра, фронтальна

 

Вивчення нового матеріалу

Словесні, наочні

Пояснювально-ілюстративний

дедуктивний

Групова, фронтальна

 

Закріплення вивченого

Практичні, наочні

 

 

Групова, гра, індивідуальна, фронтальна

 

Домашнє завдання

Словесні, наочні

пояснювальний

 

Групова, гра

 

 

 

На уроці виставляються оцінки команді переможцю та найбільш активним учням.

Критерії оцінювання практичних робіт для капітанів команд противників, які будуть оцінювати діаграми. Максимальний бал кожному учню за побудовану діаграму 2 бали. Побудовано дві діаграми;

  1.                    Діаграми різні;
  2.                    В діаграмах є підписи;
  3.                    Діаграми розташовані так, як вимагає зміст завдання.
  4.                    Є заголовок діаграми.
  5.                    Різний формат рядків даних

 

 

 

Всі додатки вислані електронною поштою.

 

docx
Додано
19 січня
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку