Конспект уроку та презентація "Степінь з цілим показником. Властивості степеня з цілим показником. Розв’язування вправ."

Про матеріал

Конспект уроку з презентацією з алгебри у 8 класі

Тема: Степінь з цілим показником. Властивості степеня з цілим показником. Розв'язування вправ.

Тип уроку: Закріплення вивченого матеріалу.

Конспект уроку особливо стане в нагоді молодим вчителям, оскільки є розгорнутим, тобто містить не тільки передбачені вчителем запитання та перелік практичних завдань, але й прогнозовані відповіді учнів та повні розв'язки вправ.
Крім самого конспекту уроку архів містить мультимедійну презентацію.

Перегляд файлу

Конспект уроку

Алгебра

8 клас

Тема: Степінь з цілим показником. Властивості степеня з цілим показником. Розв’язування вправ.

Мета: Закріпити знання учнів про степінь з цілим показником і його властивості; застосувати означення степеня з цілим показником та його властивостей при розв’язуванні вправ.

Тип уроку: Закріплення вивченого матеріалу.

Обладнання: Ноутбук, мультимедійний проектор, презентація.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап. Оголошення теми уроку. (2 хв.)

ІІ. Актуалізація опорних знань. (15 хв.)

(Фронтальне опитування)

 (Учні відповідають по бажанню)

В: Оскільки у нас сьогодні це у вас вже другий урок алгебри і ви напевне втомились, тому пропоную трішки відпочити. Відпочити фізично, але продовжити працювати розумово. І так, проведемо усну розминку.

(Урок продовжується з використанням ноутбука і презентації)

В: 1) Яке означення степеня з цілим показником?

 2) Чому рівне a0? ()-n?

Учні відповідають. Слайд 3.

В: Які властивості степеня з цілим показником ви знаєте?

Учні відповідають. Слайд 10-14.

В: Давайте розв’яжемо вправи для повторення.

Слайд 4.

Тепер перейдемо, до завдань розминки.

Слайд 5.

Учні розв’язують. В підсумку отримують слово Штіфель.

Слайд 6.

В: Міхаель Штіфель –  німецький математик, який опублікував декілька наукових праць, і серед них знаменита - "Повна арифметика". Він ввів термін “показник степеня".

В: Тепер завдання 2.

Кожен ряд отримує по 6 завдань. Кожен розв’язок має певну букву.

Слайд 7.

Якщо все правильно:

1 ряд: ВИ_ПРО

2 ряд: СТО_МО

3 ряд: ЛОДЦІ_ ,

то вчитель говорить: “Ви просто молодці” – , що і є розв’язком.

Слайд 8.

В: А тепер підсумок розминки.

Слайд 9.

 

ІІІ. Відпрацювання вмінь. (20 хв.)

Вчитель ділить клас на 2 варіанти.

В: А тепер попрацюємо самостійно.

Завдання:


1 варіант

Спростіть вираз:

1) (22)-1 (3)-2;

2) 5-7 59 : 125;

3) .

 

2 варіант

Спростіть вираз:

1) (9-1)3 (3)-3;

2) 2-4 28 : 32;

3).


 

В: А тепер ті хто сидять з однією партою обміняйтеся зошитами. Перевірте чи правильно ваш сусід виконав завдання. Ось якими мали бути правильні відповіді:


1 варіант

1) ; 2) ; 3) .

 

2 варіант

1) ; 2) ; 3) 9.


В: Якщо відповідь правильна ставте на полях , а якщо неправильна – .

Вчитель питає в кого і просить цього учня розв’язати приклад біля дошки, всім іншим хто справився з завданням – наступну вправу.

 

Вчитель викликає учня до дошки і пропонує комусь з класу сказати приклад, який той повинен розв’язати. Якщо вчитель бачить, що завдання надто складне, то викликає учня, який задав дане завдання.

 

(учні розв’язують біля дошки)

№ 282. (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)

Знайдіть значення виразу:

2) = ?

В: Ця вправа розв’язується так само як і завдання 1) з цієї вправи, яке ми розв’язували на попередньому уроці. Тому спростимо спочатку перший множник, а потім другий. І перемножимо їх.

У:  1) =   = = .

2) = = 100

3)  100 = = .

Самостійно.

3) 1.

Розв’язання: 1 = = == = .

(учні розв’язують біля дошки)


5) -2 49 .

Розв’язання: -2 49 = ()-2 49 =

= () 2 49  = 49 = .

 

IV. Підсумки уроку. (6 хв.)

В: А тепер ще раз пригадаємо все те, що ми вивчили.

Учні відтворюють означення і властивості степеня з цілим показником.

 

V. Домашнє завдання. (2 хв.)

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Степінь зцілим показником.8клас

Номер слайду 2

Повторення матеріалу вивченого на попередніх уроках. ЗМІСТТест з самоперевіркою. Степінь з цілим показником. Тест з самоперевіркою. Властивості степеня з цілим показником.123

Номер слайду 3

Повторення. Запам’ятай!!!1

Номер слайду 4

1підказкапідказкапідказкапідказкапідказка

Номер слайду 5

ЕіШЬЛТФ0,2513264812782 Тест з самоперевіркою

Номер слайду 6

Міхаель Штіфель - німецький математик, який опублікував декілька наукових праць, і серед них знаменита - "Повна арифметика". Він ввів термін “показник степеня".2 Штіфель

Номер слайду 7

Тест з самоперевіркою1 ряд2 ряд3 ряд3{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}14412580,2530,04169278164250,1259опислвдмрцті

Номер слайду 8

1 ряд0,040,125912581121випро2 ряд0,2525121927121стомо3 ряд3121169640,12549лодці3

Номер слайду 9

Підведення підсумків. Кількість правильних відповідей. Оцінка13відмінно10-12добре7-9потрібно повторитименше 7негайно ліквідуйте прогалини

Номер слайду 10

вперед. Для будь-якогоa≠0 і будь-яких цілих m и n виконується рівність: повернутися. Множення степенів з одинаковими основами. Щоб перемножити степені з одинаковими основами, потрібно основу залишити ту саму, а показники степенів додати.nmnmaaa+=Ч

Номер слайду 11

вперед. Для будь-якогоa≠0 і будь-яких цілих m и n виконується рівність: Ділення степенів з однаковими основами. Щоб поділити степені з однаковими основами, потрібно основу залишити ту саму, а від показника степеня діленого відняти показник степеня дільникаnmnmaaa-=:повернутися

Номер слайду 12

вперед. Для будь-якогоa≠0 і будь-яких цілих m и n виконується рівність: Піднесення степеня до степеня. Щоб піднести степінь до степеня, потрібно основу залишити ту саму, а показники степенів перемножитиmnnmaa=)(повернутися

Номер слайду 13

вперед. Для будь-якихa≠0 і b≠0 будь-якого цілого n виконується рівність: Щоб піднести до степеня добуток, досить піднести до цього степеня кожний множник і результати перемножитиповернутися. Множення степенів з однаковими показниками

Номер слайду 14

вперед. Для будь-якихa≠0 і b≠0 будь-якого цілого n виконується рівність: Щоб піднести до степеня частку, досить піднести до цього степеня ділене та дільник і результати поділитиповернутися. Ділення степенів з однаковими показниками

Номер слайду 15

Використана література: За матеріалами Сорокіної Віри Іванівни, вчителя математики МОУ «Лиманская СОШ №2».http://xakep.lv/design/cliparts/vectors/19192-vektor-shkola.html;http://algebra3000.narod.ru/htufel.htm http://rususer.ru/for-dizainer/407-ramka-shkolnaja.htmlhttp://www.lenagold.ru/fon/clipart/s/simb/znak10.jpgповернутися

zip
До підручника
Алгебра 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 1. Раціональні вирази
Додано
13 липня 2018
Переглядів
4958
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку