Без води життя на Землі неможливе. Все живе на землі потребує води. Кожна її крапля є дорогоцінним даром природи. У давні часи існувало справжнє водопоклоніння. Народ поважав воду як святу стихію, від якої залежало його щастя і добробут та заповідав наступним поколінням берегти цей безцінний дар природи.
Сьогодні на уроці мовою рівнянь ми поговоримо про цей найважливіший природній ресурс споживання людства. Мета нашого уроку – узагальнити знання про рівняння та способи їх розв'язання, повторити різні види рівнянь, але головне – зрозуміти, що бережливе ставлення до води необхідне.
Без води життя на Землі неможливе. Все живе на землі потребує води. Кожна її крапля є дорогоцінним даром природи. У давні часи існувало справжнє водопоклоніння. Народ поважав воду як святу стихію, від якої залежало його щастя і добробут та заповідав наступним поколінням берегти цей безцінний дар природи. Сьогодні на уроці мовою рівнянь ми поговоримо про цей найважливіший природній ресурс споживання людства. Мета нашого уроку – узагальнити знання про рівняння та способи їх розв’язання, повторити різні види рівнянь, але головне – зрозуміти, що бережливе ставлення до води необхідне.
Математичний диктант з наступною взаємоперевіркоюØ Рівність, що містить невідоме, називається …Ø Коренем рівняння називається значення змінної, якеперетворює рівняння в …Ø Якщо рівняння мають одні і ті самі розв’язки або немають їх то такі рівняння називаються …Ø Рівняння виду ах = в називається …Ø Основні властивості рівнянь – це …Ø Дріб дорівнює нулю тоді й тільки тоді, коли ….Ø Добутком двох раціональних дробів є дріб …Ø Часткою двох раціональних дробів є дріб …Ø Щоб піднести раціональний дріб до степеня, треба….
На території України протікають великі повноводні річки, є запаси підводних вод, але все ж наша держава належить до регіонів, недостатньо забезпечених водою. Економісти підрахували: якщо з крана тече цівка води товщиною з сірник, то лише за добу це дає втрату багатьох відер води. ЗАДАЧА № 1 Скільки відер води витрачається, ви можете дізнатися, якщо розв’яжете рівняння ? 7х+5(х-27)=9х+75
Отож, бережімо воду, бо хоч запаси її великі, близько 1800 млн. м3, але не нескінченні, причому на прісну воду припадає всього декілька відсотків, з них її в рідкому стані щеменше. А скільки відсотків запасів прісної води та скільки відсотків її в рідкому стані дізнаємося, знайшовши корені рівняння?𝟏𝟖(9х+27)(13х-13)=0 ЗАДАЧА № 2
Заповніть таблицю, вказавши запаси води на земній кулі (у млн.. м3){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ВОДИ ЗЕМНОЇ КОРИ340 млн.м3 ПІДЗЕМНІ ВОДИ60 млн.м3 ЛЬОДОВИКИ30 млн .м3 ОЗЕРА0,75 млн.м3 1 . Кількість води земної кори дізнаєтеся, якщо розв’яжемо рівняння Х−𝟑𝟒𝟎 Х−𝟐𝟎 = 02. Підземні води чисельно дорівнюють більшому кореню,збільшеному у 10 разів, рівняння, а цифра, яка вказує кількість льодовиків дорівнює меншому кореню цього рівняння, теж збільшеному у 10разів. (Х−𝟔)(Х−𝟑)Х−𝟐𝟎=03. Цифра, яка дорівнює кількості води в озерах, дорівнює кореню рівняння(𝟏𝟎𝟎 Х−𝟕𝟓)(𝟏𝟗 Х−𝟕𝟔)𝟏𝟗 Х−𝟕𝟔=0 {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}
Як же можна зберігати воду? Найбільшу кількість води споживає промисловість та сільське господарство, при цьому вода сильно забруднюється, а 42% її втрачається безповоротно, а деяка частина повертається в очищеному вигляді для повторного використання. Зараз в Україні діють споруди, які будуть очищати за добу кілька мільйонів кубічних метрів води. Задача № 3 На закачування та очищення води для водогінної мережі водоканал використав близько 4,3 млн. к. Вт електроенергії на рік. У зв’язку із застарілим обладнання, при тих самих об’ємах води, у наступному році об’єм використання електроенергії зріс на деяке число відсотків, і наступного року становив близько 5,16 млн. к. Вт енергії. На скільки відсотків підвищувалося використання електроенергії ?
Отже, використання електроенергії для забезпечення міста водою на застарілому обладнанні щороку зростало на 20%, а це приблизно 1 млн. к. Вт енергії. Отож, перед Державою постала проблема оновлення обладнання водоканалу з метою зменшення енергетичних витрат та збереження води. А як ми можемо допомогти Державі? Сьогодні на уроці ми здійснили узагальнення знань про рівняння та можливість застосування їх для розв’язування рівнянь різних видів, а також з’ясували, що найважливіший природній ресурс споживання людства – вода – потребує нашого захисту. Один відсоток прісної води в рідкому стані припадає на річки та водойми. Однак, виточуючи краплину за краплиною, людство завдає найбільшого удару природі.