Урок подорож "Сім чудес України". На уроці подорожуючи Україною, можна закріпити знання ,вміння,навички учнів додавати,віднімати ,множити раціональні дроби,розв'язувати рівняння.
Конспект уроку з алгебри для 8 класу на
тему : «Раціональні вирази. Розв’язування вправ» .
Урок подорож «Сім чудес України»
Мета: повторити і систематизувати знання
з теми, закріпити знання ,вміння,навички учнів додавати,віднімати ,множити раціональні дроби,розв’язувати рівняння;
продовжити розвивати вміння працювати самостійно,в групах , в парах;
виховувати в учнів творчі здібності ,
впевненість у своїх силах , самостійність ,
почуття патріотизму.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.
Обладнання: таблички з номерами груп;
картки для групової роботи учнів,карта України, комп’ютор ,проектор.
План уроку.
II.Мотивація навчальної діяльності.
III.Вдосконалення вмінь та навичок.
1.Усна лічба ( по 1 балу).
2. Індивідуальна робота. (2б)
3.Робота в парах (2б)
4.Математичний футбол.(1б)
5.Робота в групах.(2+3б)
6. Коментована робота.(3б)
IV. Підсумок уроку.
І. Організаційний момент.
Учитель. Добрий день.
Я рада бачити ваші допитливі очі,чути відповіді на запитання , часом не прості,разом розгадувати математичні таємниці.
Сьогодні на уроці ми з вами поринемо у світ математики.
І не тільки на уроці, а завжди бути :
Усміхненими
Старанними
Прогресивними
Ініціативними
Хоробрими.
А на уроці побажаю вам успіху.
Зараз ви знаходитись біля підніжжя гори знань та вмінь. Я хочу, щоб протягом уроку ви всі піднялися по сходинках до вершини.
II.Мотивація навчальної діяльності.
Оголошення теми уроку.
Учитель. Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо вивчати тему « Раціональні вирази». Виконуючи дії над раціональними дробами , ми здійснимо невелику подорож теренами нашої України. У березні 2007 року стартувала акція «Сім чудес України».На звання чудес нашої батьківщини претендувало 100 пам’яток історії та культури з різних регіонів України. 21серпня 2007 р. відбулося підбиття підсумків Всеукраїнської акції. Сьогодні на уроці спробуємо відкрити для себе ці сім чудес України. Ми будемо подорожувати і на карті відмічати місця ,де побували. Подорож наша буде математична. Тож озброюємось знаннями ,кмітливістю,зосередженістю і вирушаємо в дорогу.
III .Вдосконалення вмінь та навичок.
Учитель. Щоб відгадати назву міста ,з якого ми починаємо подорож,потрібно виконати дії над раціональними дробами. Оцінювання.
За кожну правильну відповідь учні будуть отримувати жетони.На кожній парті лежать конверти з жетонами. За правильні відповіді учні виймають жетони і наклеюють на індивідуальній картці
Щоб дізнатись з якого міста ми починаємо подорож до дошки виходять 4 учні і виконують завдання.
Завдання 1 (2ж)
1.=
2.=
3 . =
4. =
- А ,1 – К , ( у-х) -И , - Ї ,( у+х) -П , - В .
Відповідь:1 – К , ( у-х) -И , - Ї , - В . КИЇВ
Усна лічба . (1ж)
Виконати дії :
- = + = - =
- = = =
= + = + =
: = =
Учитель. Ми почали подорож з міста КИЇВ.У місті розташовано два із семи чудес. Це Києво –Печерська лавра .
Пам’ятка історії та архітектури. Києво-Печерська лавра – православний діючий монастир ,заснований у 1051 році монахами Антонієм та Феодосієм .
та Софія Київська.
Собор святої Софії. Пам’ятка історії та живопису 11-18 століть Християнський собор часів Київської Русі. Належить до Заповідника Софія Київська.
Учитель. Мандруємо далі Дніпром до наступного міста, де розташоване ще одне із чудес України.
Робота в парах
Завдання 2. (2 Ж)
Знайти допустимі значення змінної а для дробів :
1. ; 2. ; 3. · ; 4. · ;
5. ; 6. .
Записати не допустимі значення змінної а.
Записати числа в порядку зростання.
-4 5 2 -1 1 2 0 -2
З Я Ж П Р І Ж О А
Відповідь : -4 - 2 -1 0 1 2 2 5
З А П О Р І Ж Ж Я
Пара , яка перша справилася з завданням одержує два жетони.
Учитель. У м. Запоріжжі знаходиться третє із чудес України – це національний заповідник ‘ ‘Острів Хортиця ‘’.
Історична природна та культурна пам’ятка , що охоплює період історії людства від мезоліту до наших днів .Острів Хортиця один з найбільших островів Дніпра. Довжина -11,5 км. Ширина – 2,5 км. На території заповідника діє музей, в якому зібрано близько 30-тис.експонатів,свідків козацького минулого України. Острів Хортиця був осередком українського козацтва і мав назву Запоріжська Січ.
Учитель .Розумію, ви вже втомилися від нашої подорожі,тому відпочинемо і пограємо футбол. А футбол не звичайний , а математичний.
Клас ділиться на дві команди . Всі учні готували запитання до теми»Раціональні вирази».Перше запитання вчителя. Та команда , що дає правильну відповідь , задає запитання іншій команді. Кожна команда відповість на 5 запитань. Правильна відповідь -
1 жетон.
1.Який вираз називається раціональним ?
2. Які значення змінних наз. допустимими для дробу ?
3.Які вирази наз.цілими раціональними виразами?
4.Які вирази наз. дробовими виразами ?
5.Які дроби наз. раціональними?
6.Що таке тотожність ?
7.Які рівняння наз. дробово –раціональними?
8.Додавання і віднімання раціональних дробів з однаковими знаменниками .
9. Множення раціональних дробів.
10 .Основна властивість дробу.
Учитель .Ви гарно відпочили і повторити правила , то я вам відкрию четверте диво України .
Це Національний історичний архітектурний заповідник Кам’янець.
Кам'яне́ць-Поді́льська форте́ця розташована в місті Кам'янець-Подільський Хмельницької області , відома з 14 ст., як частина оборонної системи м. Кам'янець, колишньої столиці Подільського князівства XIV - XV ст. .
Учитель. На пошуки наступного дива ми вирушаємо Дніпром,
потім Чорним морем на південний берег Криму у м. Севастополь.
Щоб дізнатись назву наступного дива , об'єднаємося в групи за геометричними фігурами.
Робота в групах.
Завдання 3. ( 2ж)
Кожна група одержує одне завдання.
Розв’яжіть рівняння і розгадайте шифр
1. 2.
3. ; 4. .
Відповідь:
1.а) -7 - ХЕ ; б)5;-7 – КС ; в) 5; – ОД;
2. а) 1;2 - КН ; б) 2 -АК ; в) 1 –РС ;
3. а) 0 - ОН ; б)-2 - ВС ; в) -2 ;0 -УК;
4. а) -1;3 - ЕД б) 3 - ЕС в) -1 - КА
ХЕРСОНЕС
Групи ,які правильно розв’язали рівняння і відгадали шифр одержують по 2 жетони, а учень який коментував розв’язання - 3 жетони.
Учитель. Отже, ми відкрили п’яте диво України - Херсонес Таврійський.
Херсоне́с Таврі́йський ( в перекладі з дав.-гр. означає «півострів»,)
Херсонес Таврійський був заснований в 422–421 рр. до н. е. як грецька колонія на узбережжі Чорного моря в межах м.Севастополя . За античної доби став важливим торговельним, ремісничим і політичним центром південно-західного узбережжя Криму . Найдавніші археологічні знахідки в Херсонесі — уламки чорнофігурної кераміки — датуються VI століттям до н. е.
Учитель. Ми з вами завершили водну подорож і далі будемо мандрувати суходолом.
Учитель. Завітати до наступного міста нам допоможе група ,яка швидко і правильно доведе тотожність , а за це отримає 2 жетони.Розв’яжемо №232 з підручника.
Завдання 4.(2ж)
Розв’язання.
Учитель. Передостання наша зупинка – це м.Хотин, що знаходиться за 15 км. від Кам'янця-Подільського. У цьому місті розташований Державний історико - архітектурний заповідник Хотинська фортеця.
Хотинська фортеця - споруда у місті Хотин на Дністрі, що у Чернівецькій області . Хотинська фортеця веде свій початок від Хотинського форту, що був створений у 10 столітті князем Володимиром Святославичем як одне із порубіжних укріплень південного заходу Русі, у зв'язку з приєднанням до неї буковинських земель. Форт, який згодом було перебудовано у фортецю .Вона знаходиться на важливих транспортних шляхах, що з'єднували Київ із Поділлям
Учитель. Щоб дізнатись сьоме диво України ми з вами коментовано розв’яжемо дробово- раціональне рівняння. №242 з підручника. Учень розв’язує і коментує,а за правильний розв’язок отримає 2жетони.
№242.
Б)
За правильну відповідь я відкриваю назву останнього з чудес України.
Націона́льний дендрологі́чний парк «Софіївка» -це пам'ятник світового садовопарковогомистецтва кінця XVIII першої половини XIX століть. Тут росте понад 2000видів дерев і кущів (місцевих і екзотичних).
На сьогодні — це місце відпочинку. Щорічно його відвідують близько 500 тисяч людей. Площа — 179,2 га.
Парк «Софіївка» заснований у 1796 році власником міста Умані, магнатом Станіславом Потоцьким та названий на честь його дружини Софії.
IV. Підсумок уроку
Учитель. Ось і добігла до кінця наша подорож за маршрутом «Сім чудес України». Ми з вами повторили дії з раціональними виразами. Водночас згадали про історичні пам’ятки нашого народу, які є цінностями держави. У вас з´ явилося бажання відвідати ці чудові місця. А зараз ми з вами прогуляємось історичними місцями України і помилуємось їх природою.
(перегляд відео фільму «Сім чудес України»)
V. Оцінювання.
Підрахунок жетонів. Виставлення оцінок.
VI.Рефлексія.
Розташуйте своє сонечко на сходинках(на дошці) і прокоментуйте.
Я зможу
Я вмію
Я знаю
Домашнє завдання. Аукціон
Початковий та середній рівень:
1. Виконати №256(б,в,г)
2. Розв’яжіть рівняння : (х-1)(х+2)=0.
Достатній рівень:
1.Розв’яжіть рівняння:;
2. Виконати №266
Високий рівень.
1. Виконати №268
2. . Розв’яжіть рівняння:
1