конспект уроку "Технологія виготовлення декоративних квітів з паперу"

Про матеріал
Мета: Навчальна: Дати загальні поняття про історію виготовлення штучних квітів. Ознайомити учнів із досягненнями майстрів, зацікавити учнів. Навчити розрізняти інструменти і приладдя для виготовлення штучних квітів; Розвивальна: розширити кругозір, здібності до творчості мислення; Виховна: виховувати відчуття прекрасного, любов до природи. Наочність: проектор, комп’ютер, інструкційні картки, зразки робіт. Об’єкт праці: виріб квітка з паперу Методи: бесіда з поясненням, демонстрування, ілюстрація, відео метод, усне опитування, діалог.
Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ

«СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №50»

ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок на тему:

 

G:\Ковальова маша\IMG_20210916_081711_734.jpg

 

 «Технологія виготовлення

декоративних квітів з паперу».

 

 

                                 

 

 6 клас

 

 

 

Підготувала: вчитель трудового навчання

 

Попко Лариса Євгенівна

 

 

 

 

 

 

м. Дніпро

2021-2022

Технологія виготовлення декоративних квітів з паперу.

Мета:

Навчальна:    Дати загальні поняття про історію виготовлення штучних квітів. Ознайомити учнів із досягненнями майстрів, зацікавити учнів. Навчити розрізняти інструменти і приладдя для виготовлення штучних квітів;

Розвивальна: розширити кругозір, здібності до творчості мислення;

Виховна: виховувати відчуття прекрасного, любов до природи.

Наочність: проектор, комп’ютер, інструкційні картки, зразки робіт.

Об’єкт праці: виріб квітка з паперу

Методи: бесіда з поясненням, демонстрування, ілюстрація, відео метод, усне опитування, діалог.

Обладнання: ножиці, кольоровий папір, клей, клейові палички, електричний пістолет, шпажки.

Міжпредметні зв’язки:історія, українська література, образотворче мистецтво, музика, технології.

Тип уроку:комбінований, майстер-клас.


Структура уроку
І. Організаційна частина


ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

Вчитель. Добрий день! Давайте зараз, щоб налаштуватись на роботу, проведемо вправу «Позитивне самооцінювання». Пропоную вам презентувати свої кращі риси та одночасно сприяти створенню позитивного настрою в інших учнів: ви називаєте своє ім’я та позитивну рису, назва якої розпочинається з першої букви вашого імені, а потім висловлюєте побажання для всіх.

Наприклад: «Вітаю всіх! Я -  Лариса, ласкава, любляча. Бажаю всім гарного настрою!»

Зразок (Ольга, особлива, охайна, осяяна, окрилена). Відповіді учнів

Дуже добре! Давайте проведемо наш урок так, щоб ви всі залучилися до творчої праці й досягли успіху.

 

ІІІ. Оголошення теми й мети заняття . Пояснення нового матеріалу

Ранками у сонячних променях спалахують вкриті росами квіти, що казковими мереживами порозсипались по шовковій зеленій траві. Ця дорогоцінна прикраса землі належить людині.

Люди не залишилися байдужими до великого подарунка природи. Було створено значну кількість нових сортів квіткових рослин. Квіти всюди супроводжують нас: удома і в парку, на лісовій галявині.

Як ви вже зрозуміли сьогоднішній наш урок буде присвячений квітам. Але це квіти будуть не звичайні.

Тому тема уроку:

 Технологія виготовлення декоративних квітів з паперу.

 

1. Людина і квіти.

Учитель: Про квіти ми дізнаємося із прадавніх часів, із міфів, легенд, казок, пісень, з усної народної творчості. Символіку багатьох таких легенд використовують і сьогодні при складанні квіткових композицій.

Квіти були невід’ємною частиною релігійних обрядів. Із появою християнства любов до квітів не згасла, їх вирощували у монастирях, ними прикрашали храми.

З плином часу квіти дедалі більше входили в життя людей. Скільки любові, тепла, уваги приділяли квітам Тарас Шевченко, Марко Вовчок, Леся Українка. Вони не тільки самі любили квіти, але несли їх в своїх творах до людей.

Відповіді учнів. Квіти — невичерпне  джерело натхнення! Це окраса нашої планети. Кожна людина має бажання прикрасити себе та своє помешкання. І для цього якнайкраще в наш час можуть підійти   штучні квіти, які мають властивість створювати гарний настрій цілий рік.

Штучні квіти – це оригінальний подарунок, який запам'ятається надовго; чудовий спосіб самовираження.
Учитель:  Так, справді, квітів є дуже багато. І всі вони красиві, ніжні, запашні. Навіть існують жіночі імена у їхню честь.

 

- Які? Лілія, Маргарита, Віолетта (фіалка), Мальвіна, Ружа та інші.


                                          Розгадай ребус!

 

-Як називається професія людини, яка доглядає за квітами? (квітникар)

 

Р Е Б У С

 

                                                         ’ ’

Картинки по запросу осінні квіти                                           Картинки по запросу віник для прибирання А Р

 

 

2. Штучні квіти — вид декоративно-ужиткового мистецтва
        Учитель: Людина, яка знаходиться в єдності з природою, відчуває її і милується її творіннями, перебуває в особливому стані душевного спокою, гармонії. Квіти — це море барв, відтінків, форм, ніжних ароматів, але вони дуже швидко в’януть. А так хочеться, щоб квіти завжди милували око своєю красою, приносили нам радість. Для того, щоб зупинити цю «прекрасну мить», люди почали виготовляти штучні квіти, використовуючи для цього папір, тканину, дротики, стрічки і навіть желатин.

Показ презентації

 

 

3. Інструменти і приладдя для виготовлення штучних квітів

Учитель:      Квіти з гофрованого паперу недовговічні, вони призначені тільки для прикрашання сцен і карнавальних костюмів. Для оздоблення одягу, головних уборів квіти виготовляють із шовку, бархату, шкіри, фетру, батисту, крепдешину. А ми будемо виготовляти квіти із паперу.

Інформація про хризантему.

Хризантема – улюблениця Японії. Зображення її священне. Право носити матерію з малюнком хризантеми мають лише члени імператорської сім’ї. Причину такої високої поваги японців до цієї квітки найкраще пояснює сама її назва «кіку», що в перекладі означає «сонце» .

 Хризантема у японців – символ Сонця. Вона зображена й на гербі країни. Одне з найулюбленіших свят японського народу – свято хризантеми.

Для виготовлення декоративних квітів вам  потрібно будуть певні знання і виконання правил безпеки під час роботи. Пам'ятайте, що кожен учень зобов'язаний знати правила безпечної праці на уроках трудового навчання та дотримуватись їх.

                           Повторення правил безпечної роботи
                                   Інструктаж з техніки безпеки
1. Підготувати своє робоче місце.
2. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно слухати інструктаж.
3. Перевірити справність інструментів, наявність матеріалів.
4. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.
5. Не можна працювати тупим та несправним інструментом.
6. Використовувати інструменти лише за призначенням.
7. Користуватися прийомами роботи з інструментами за зразком учителя.

   8. Після закінчення роботи прибрати своє робоче місце.

 

Інструктаж при роботі з ножицями
•    Класти ножиці так, щоб вони не звисали з парти.
•    Не залишати ножиці в розкритому вигляді.
•    Не тримати ножиці кінцями вгору.
•    Передавати ножиці кільцями вперед.
•    Не заважайте товаришам, коли вони працюють
•    Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом

 

Техніка безпеки при роботі з клейовим пістолетом:

1. Перед включенням переконайтеся, чи не пошкоджена на корпусі пістолета і шнурі;

2. Якщо на соплі залишився старий затверділий клей, його необхідно видалити;

3. Так як клейовий олівець в пістолеті розігрівається до дуже високих температур, під час роботи, діти не можуть перебувати поруч;

4. Включений пістолет встановлюється на рівну стійку поверхню, під нього підкладається аркуш паперу, а під сопло фольга для збору стікає клею;

5. Ні в якому разі не можна торкатися руками до металевого носика термопистолета;

6.  Під час роботи не слід надягати вільний одяг. Краще зробити вибір на користь щільних міцних тканин, які захистять від опіку при попаданні розігрітого клею;

7. Довге волосся максимально прибираються, прикраси знімаються;

8. Шкіру рук від опіків захистять рукавички з щільної шкіри.

 

Основні правила ми з вами повторили. У вас на партах є також  «Інструктаж з техніки безпеки», «Інструктаж при роботі з ножицями», «Техніка безпеки при роботі з клейовим пістолетом». Зараз ми з вами розімнемо свої пальчики і приступимо до праці.

Фізкульхвилинка.

ІУ.Практична робота

Для роботи нам буде потрібно:

  Кольоровий папір

  • Клейовий пістолет;
  • Ножиці
  • Клей ПВА

 

Вчитель проводить майстер- клас по  виготовленню  хризантеми .

 

                                    Перегляд відео.

 

У. Рефлексія

- Чи зможете Ви зробити цілий букет хризантем, що б подарувати своїм вчителям?

- Чи сподобався Вам урок?

УІ. Підсумок уроку. Виставити оцінки учням.

 

Вчитель: Хочу закінчити урок віршем

Троянди червоні, жовті та білі,

Це є найпрекрасніші квіти надії.

Фіалки, тюльпани, нарциси й ромашки,

Це квітки з дитячої гарної казки.

 

           Айстри прекрасні квіти осінні,

          Вони наче зірки, яскраві й невинні.

          Хризантеми гарні квіти,

          І прекрасні наче діти.

 

Лілії, конвалії,

Лотоси й піони,

Схожі на прекрасні

колокольні дзвони.

 

         Кульбаби завжди цвітуть на газонах,

         Із них всі дівчатка віночки плетуть,

         А як одягнуть ці віночки дівчатка,

         Одразу неначе принцеси стають.

 

Гладіолуси, гвоздики,

Чорнобривці й нагідки

Завжди розцвітають швидко

І сіяють як зірки.

 

          Ось такі всі квіти гарні,

          В кожній квітці є краса.

          А як їх стає багато,

          То це просто чудеса.

                                      Сергій Усенко

 

 

УІІ. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Попко Лариса
Додано
1 березня 2023
Переглядів
1754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку