Конспект уроку .Тема.Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Добро і зло в казці «Хуха-Моховинка».

Про матеріал
Мета уроку:розповісти учням про життя Василя Королева-Старого, його фантастичні казки, розкрити зміст казки «Хуха-Моховинка», формувати вміння вдумливо та виразно читати казку, знаходити зовнішність фантастичних істот, оцінювати вчинки персонажів з позиції гуманізму, розрізняти героїв – носіїв добра і зла, розвивати мовлення учнів, критичне мислення, уяву, виховувати доброту, порядність, чуйність, уважне ставлення до ближнього, прищеплювати бажання робити добро як спонуку до позитивної життєдіяльності.
Перегляд файлу

Тема.Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Добро і зло в казці «Хуха-Моховинка».

Мета уроку:розповісти учням про життя Василя Королева-Старого, його  фантастичні  казки, розкрити зміст казки  «Хуха-Моховинка»,   формувати вміння вдумливо та виразно читати казку, знаходити зовнішність фантастичних істот, оцінювати вчинки персонажів з позиції гуманізму, розрізняти героїв – носіїв добра і зла, розвивати мовлення учнів, критичне мислення, уяву, виховувати доброту, порядність, чуйність, уважне ставлення до ближнього, прищеплювати бажання робити добро як спонуку до позитивної життєдіяльності.

Обладнання:портрет письменника, підручник.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

Епіграф:

Не залежить доброта від росту,

Не залежить доброта від віку,

Доброта ніколи не старіє,

Доброта, як сонце, гріє.

О. Жовна

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльномті учнів.

ІІІ. Робота над  темою  уроку.  Актуалізація опорних знань.

  • Пригадайте ,  що нам вже відомо про казку.  (Метод  «Незакінчені речення»)

1. Казка – це...    2. Казка складається з таких частин:...  3. Казки бувають ...  4. У казках зустрічають такі фантастичні істоти, як-от:...  5. Літературною казкою називається ... 6. На попередніх уроках вивчали літературну казку... ЇЇ автор ....

2.СЛОВО ВЧИТЕЛЯ . Опрацювання  міні - словника «Фантастичні істоти української міфології»

- Наш народ здавна вірив, що навколо нас живе чимало дивовижних істот, з

якими потрібно вміти ладнати.  Змусити людину блукати і не знаходити правильну дорогу до самого ранку міг Блуд. Чаклує і літає на мітлі Відьма. То в людській, то в звірячій подобі являється Вовкулака. А господарем водойм є Водяний.Усі таємниці природи знає Дідо Капуш, але ділиться своїми    знаннями лише з обраними. Домашній затишок береже Домовик. Крий Боже, щоб завітали у хату Злидні, бідності не уникнути. У лісі господарює Лісовик, слідкує за порядком.  Незвичайно красою приваблює хлопців Мавка. Та краще уникати цю красуня, щоб не було біди. Душі померлих дітей – потерчата – блукають болотами.  Біля водойм на вітах дерев любить гойдатися красуня – русалка.  А ось маленька пухнаста хуха, яку щоправда не так і легко побачити, бо зазвичай вона невидима для людей.

3.БЕСІДА:

- Як ви думаєте, а як наш народ ставився до такої нечисті? (Люди бояться нечисту силу,вважають її лихою, тому остерігаються).

4.Слово вчителя .

- Традиційно усі ці істоти вважаються негативними, злими. Письменник Василь Королів-Старий уявив цих народних персонажів зовсім по-іншому.  Давайте ж перевіримо, чи така вже страшна та зла та нечиста сила, читаючи та аналізуючи казку. Але для початку дізнаємось про автора казки.

5.Робота з підручником  : опрацювання метеріалу з підручника.

6.Опрацювання  рубрик «ДО РЕЧІ»  ( Матеріал підручника )

7.Вікторина «ТАК -   НІ»

1.     Хуха народилася взимку ?                                          ( НІ)  

2.     За віком у родині Хуха була найменшою?              (ТАК)  

3.     Жила Моховинка між корінням великої сосни?   (ТАК)  

4.     Колір вовночки у хухи був жовтим?                       (НІ)  

5.     Хуха поселилася у  хліві з козами?                        (ТАК)   

6.     Хухи   жаліли  й любили Моховинку?                  (ТАК)  

7.     Хуху ніхто з родичів до себе не запросив?            (НІ)  

8.     Хуха врятувала приятельку козу Лиску?             (ТАК)  

9.     Всі хухи мають добре серце?                                     (ТАК)  

7. Слово вчителя   

- Зображуючи персонажів, автори часто вдаються до опису їх зовнішності

обличчя, волосся, статури, одягу, міміки, жестів. Цей опис у літературі

називається портретом.

Портрет - опис зовнішності персонажа в художньо у творі. (Запис визначень в зошити.)

- Знайти портрет Моховинки у  І частині твору . ( «Вона була добра, лагідна……- Звали її МОХОВИНКА»).

 «Була вона й сама пухка, як мох. Мала довгу вовночку, що,м ов шовк ,

вкривало все її тільце. Сама тільки мордочка була голенька й

нагадувала садову жовто-фіалкову квіточку — "братики". Та були ще

в неї голенькі зісподу, рожеві лапки».

«Як і всі інші Хухи, Моховинка так са о ала інливу вовни ку, яка

враз са а собою робилася того кольору, що й ті ре і, біля яких бувають

Хухи. Моховинка най астіше була зеленою, бо рідко відбігала від своєї

зеленої хатки. Але ж коли вона бігала о соснових старих глянцях, що

лежали на зе лі, то ставала такою ж рудувато- ервоною, як вони. Біля

отоку була вона блакитною, як вода, на іску — жовтою, як ісок, іж

куща и ши шини — рожевою, на вересі — фіалковою, на снігу ставала

білою».

 

8. Проблемне питання :

- Чи можна з портрету Моховинки дізнатися про її характер?

9. Завдання  «Асоціативний ряд»

- Запишіть по одній асоціації з Хухою, використовуючи кожну літеру слова

«Моховинка», крім и. Прочитайте свої асоціації.

Маленька

                Обережна

                                  Хороша

                                                   Охайна

                                                              Віддана, вірна

                                                                                    Наполеглива

                                                                                                      Культурна, красива

                                                                                                                                 Активна,акуратна

 

10. Виразне прочитання уривкі І частини, які найбільше сподобались учням.

ІУ. Підсумок

1.Рефлексія

(Учні по черзі продовжують одну фразу за бажанням.)

- Я б хотів (-ла) більше знати про.

- Я ніколи не забуду, що …

2. Слово вчителя

- Казка закликає нас любити і берегти природу, тварин, людей. Нагадує, що слід пам’ятати слова з Біблії про те, що на зло потрібно відповідати добром. «Не будь переможений злом, але перемагай зло добром» (Біблія, Апостол Павло).

V. Домашнє завдання .

Переказати  рідним казку Василя Королева-Старого «Хуха-Моховинка»

УІ.  Оцінювання. 

 

 

docx
Додано
31 серпня 2021
Переглядів
503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку