Тема:Тепло рідної домівки
Мета:Навчати дітей любити і поважати своїх батьків,показати важливість правильного ставлення до них; формувати у дітей доброту, людяність, працьовитість,прихильність до Добра, потребу йти дорогою Милосердя; виховувати в дітей позитивні цінності любові до людей,України, пошани до батьків.
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Ось дзвінок пролунав,
На урок всіх зібрав.
В класі так дітей багато
То ж давайте починати!
Сьогодні у нас незвичайний урок – урок-діалог. Нехай він принесе задоволення від нашого спілкування.
2. Реклама уроку.
Давайте зробимо рекламу нашого уроку.
Урок завжди повинен бути:
ІІ. Актуалізація попередніх знань.
ІІІ. Мотивація учнів до сприймання нового матеріалу.
Подивіться один на одного, на сусіда, на другого сусіда, посміхніться один одному, сплесніть в долоні.
Загляньте в скриньку:
– Кого там побачили?
– Себе. А ви хто?
– Люди.
– А хто ж така людина?
– Це головне чудо світу.
На світі дуже багато чудес: дерева-гіганти, фантастичні водоспади, химерні палаци, висячі сади, падаючі башти та багато іншого. Але жодне з чудес світу ми не можемо порівняти з тим, що завжди поруч з нами. Це диво – ми самі. А що людині треба для щастя?
(Сім’я, родина).
IV. Оголошення теми та мети уроку.
Тема нашого уроку “Тепло рідної домівки”.
А хто асоціюється у вас із словом “сім’я”? Мама, тато, брат, сестра.
То що ж означає слово “сім’я”? Які бувають сім’ї?
Сім’я – це група людей, які спільно проживають і мають взаємні права та обов’язки.
Родина – це близькі та далекі родичі разом.
2. Фізкультхвилинка “Пересідалки” за кількістю членів сім’ї.
Сім’я! Яке красиве слово! Воно нагадує лагідний голос мами, суворість батька. Сім’я гріє душу. В сім’ї ви бажані діти.
А скільки в слові “сім’я” відкриттів! Його можна поділити на два слова: “сім” і “я”. І тоді воно нам каже: “Сім’я – це семеро таких же, як я”.
Кажуть, що це слово магічне, бо в світі багато речей позначено числом сім:
- сім днів у тижні;
- сім чудес світу;
- найкраще запам’ятовується те, що повторюється сім разів;
- від щастя людина почувається “на сьомому небі”;
- сім раз відміряй, а один раз відріж.
А чи можемо назвати наш клас сім’єю? Доведіть.
Давайте разом скажемо такі слова:
У нас немає “ти”,
У нас немає “я”,
Ми – єдиний клас,
Ми – одна сім’я!
4. Фізкультхвилинка музична
А зараз вашим завданням буде закінчити речення. Якщо котрась пара відповідає неправильно, її може виправити інша пара:
1) Бабуся – це мама… (моєї мами);
2) Дідусь – це тато… (мого тата)
3) Найбільше пестить і голубить свою дитину… (мама
4) Дочка моєї мами – це моя… (сестра
5) Син мого дідуся – мій… (тато);
6) Дочка моєї бабусі – моя… (мама);
7) Тато мого тата – мій… (дідусь);
8) Онук чи онука мого дідуся – це… (я).
Дружна родина – це спокійний дім, тепле та ніжне ставлення один до одного, взаєморозуміння, радість та задоволення від спілкування
А якби в вас не було рідних, яку б сім’ю ви обрали?..
Допомога Розуміння Зрада
VI. Ситематизація та узагальнення знань.
: Сім’ю можна порівняти з єдиним людським організмом. Якщо всі органи працюють добре, то організм здоровий. Так і в сім’ї: якщо кожен її член турбується про іншого, то сім’я щаслива.
Перед вами зображення серця. Це ваша сім’я.
Чому серце? Бо воно є символом любові, ніжності, доброти, краси.
Пісня “Родина”.
Кожна родина – це частинка великої країни, ім’я якої Україна.
“Ми всі – одна сім’я,
Велика ми родина,
Мільйони різних “Я”,
А разом – Україна”.
VІІІ. Підсумок уроку.
Вчитель: То що ж таке сім’я?
Що таке родина?
Що єднає родину один до одного?
Які головні риси повинні поєднатись у сім’ї?
(Доброта, взаємоповага, взаєморозуміння, радість, краса та ін.).
Тепер візьміть ліву руку – вона ближче до серця – і покладіть на неї ті знання, добро та любов, які у вас є. А тепер візьміть праву руку й покладіть на неї ті знання, які ви отримали сьогодні. З’єднайте разом ваші долоньки та покладіть все до своєї душі. Залишайтесь добрими, щирими та любіть своїх рідних.