Казка-легенда «Янголята»
Підготувала вихователь ГПД
КЗ «Чернівецька спеціальна школа №3»
Мартинюк Р. В.
Корекційно-розвиткова мета:
Навчати учнів впевнено поводитись на сцені, чітко дотримуватись сценарію та інтонації при розповіді діалогу. Формувати почуття відповідальності до дорученої справи.
Виховувати почуття милосердя та людяності, впевненості у будь якій ситуації, толерантному ставленні до оточуючих. Сприяти дбайливому ставленню до навколишнього середовища, тварин, природи та ін..
Коригувати стійкість сприймання та відтворення інформації, розвивати довготривалу пам’ять . Збагачувати активний і пасивний словники новими словами з подальшим поясненням нових слів. Працювати над розвитком загальної моторики та пластики тіла під час музичних супроводів.
Оформлення залу:
На сцені на задньому плані голуба тканина на якій прикріплені хмаринки; біля стінки велика коробка у сердечка; по сцені розкладені білі мішки (емітація хмаринки), перед сценою арка-ворота; на передньому плані деревце зі зламаною гілочкою біля нього лежать іграшки (лопатка, грабельки, відерце); іграшковий зайчик; маленькі сердечка з фоамірану із написом слова «любов»; торбинки.
Матеріали та обладнання:
Відео: «Без любові не можна жити», «Небеса» «Скринька» «Добро твори». Пісні: сл. муз. Л. Кравчук «А де любов?»; сл. М.Гошовська, муз.А.Верхоляк «Янголята», класична музика; хореографічні композиції під «Симфонія №6 Музика Ангелів» В.А.Моцарта; «Ніч яка місячна» сл. М.Старицький, муз. М. Лисенка у сучасній обробці у виконанні О. Вінника.
Портативний комп’ютер, колонка, радіомікрофони, проектор, рулонний екран для проектора; музичні інструменти (різні дзвіночки, трикутник, металофон, дощовиця)
Хід казки
Звучить мелодія, діти по черзі граючи на музичних інструментах виходять на сцену, в кінці звучить запис голосу диктора на фоні музики та відео на екрані «Небеса»
Диктор (Іліка Р.В.):
Якось давним-давно зібралися на хмаринці Янголи й почали розмірковувати про людей. Про всі ті земні турботи, що зустрічаються на кожному кроці. Про те, як багато навколо жорстокості і що десь поділась любов. І як думаєте, що вигадали небесні мешканці? А вимудрували вони ось що…
1 . Янгол:
- Якщо поєднати добро і співпереживання, ми отримаємо милосердя
2. Янгол:
- А якщо у вірність додати дружбу?
3. Янгол:
- Тоді ми отримаємо віру
4. Янгол:
- Але ж нам потрібно створити любов!
Разом янголи затріпотівши крилами:
- Так, так, так. Любов!
Звучить пісня «А де любов?» сл. муз. Л. Кравчук
5. Янгол радісно:
- Нам потрібно запитати в того, хто знає, що таке любов! У того, в кого це почуття ніколи не мине!
Разом янголи здивовано:
- А хіба є така людина?
6. Янгол
- Так! Я знаю таку!
1 . Янгол:
- Хто вона? У якій країні живе?
6. Янгол
- Зараз я вам покажу.
На екрані з’являється відео «Скриня»
Все, що на небі і що на землі,
Що під землею і що у воді,
Все це я бачу і вам покажу,
А як не знаєте – я підкажу!
Казки чарівні, мудрість століть -
Усе це я маю – не бійтесь, беріть!
Після запису янгол сплескує тричі в долоні, підходить до скриньки відчиняє її. У скриньці сидить маленький хлопчик із зайчиком в руках. Хлопчик підходить на передній план і починає гратись з відерком і грабельками ніби підгрібає деревце. Піднімає оченята і бачить зламану гілочку у деревця. Сплескує у долоньки, дістає з кишеньки бинт і перев’язує деревце приказуючи при цьому.
Хлопчик:
Тільки присідає бере до рук зайчика, а на сцену вибігає дівчинка, яка плаче.
Хлопчик:
Дівчинка:
Хлопчик:
Дівчинка посміхається бере іграшку.
Дівчинка:
Дівчинка йде зі сцени. У цей час на сцену виходить Кішка і голосно нявчить тримаючи близенько до грудей лапку.
Кішка:
Хлопчик:
Кішка:
Хлопчик:
Кішка задоволено нявчить і йде з сцени.
Янголи здивовано поглянули на свого товариша. А той задоволено усміхається.
6. Янгол лагідно:
- Погляньте лишень на цього малюка, Бачите, який він щасливий і добрий? Як обережно перев’язав гілочку, як поділився з дівчинкою, як допоміг кішечці.
1. Янгол:
- Але ж він ще маленький! А ми шукаємо того, хто знає, як зберегти в серці любов, як не втратити віру.
6. Янгол:
- Правильно. Але щоб чогось навчити іншого, потрібно самому це вміти. Щоб щось віддати, потрібно це мати...
Всі янголи:
- Це правда!
6 Янгол:
- Так от, цей малюк вміє все, що ми шукаємо. У його серці немає зла, воно наповнене любов'ю.
1 Янгол:
- Але ж він буде рости й розчарування зроблять його таким, як і інших.
6 Янгол:
- Ось про це ми й повинні з вами потурбуватися. Нам потрібно взяти малого під свою опіку (Піднімає руки). І коли він виросте, то зможе навчити любові своїх дітей, а ті передадуть ці знання своїм дітям.
Всі янголи піднімають руки радісно вигукують:
- Ти правий!
Диктор(Іліка Р.В.): (запис на фоні музики)
З тих пір небесні мешканці почали захищати та допомагати хлопчику навчивши його молитві до Ангела-охоронця. Адже вони так хотіли, щоб він не забував бути милосердним, добрим, чуйним та люблячим.
Відео з дітьми де учні читають рядки вірша «Без любові не можна жити» Надії Красоткіної , спускаються зі сцени і присідають на її край.
Без любові не можна жити,
Треба всім вона з юних літ.
Без любові зав’януть квіти,
Стане сірим безликим світ.
Без любові загине казка
І душа не злетить до зір.
Доброта пропаде і ласка,
Стане сірим усе, повір.
Без любові душа зміліє,
Зникне усмішка на вустах.
Навіть білий сніжок посіріє,
І людину огорне страх.
Без любові не можна жити.
Хай у серці вона горить.
Хай душа ваша вміє любити,
Бо любити — це значить жить!
Хореографічна композиція «Ніч яка місячна» (виконують учасники хореографічного гуртка «Смайлики» Костюк Оля і Кушнірик Саша)
З екрану звучить запис вірша «Добро твори» Н. Красоткіна
(Читає Іліка Р.В.)
Будь чистою і світлою, дитино.
Добро твори у світі кожен час.
Добро і є та категорія єдина,
Яка веде до світла кожного із нас.
Добром на доброту відповідай щоднини
Й на зло також добром відповідай.
Покликання найбільше для людини
— Добро творити! Це запам’ятай. (Н. Красоткіна)
Учасники вокального гуртка «Сім нот» виконують пісню «Янголята» сл. М.Гошовська, муз.А.Верхоляк
Хореографічна композиція «Ангели добра» муз. В. А. Моцарта «Симфонія №6 Музика Ангелів» виконують учасники хореографічного гуртка «Смайлики» під час якої діти в залі роздають сердечки глядачам.