ВИХОВНА РОБОТА У СИСТЕМІ ВИПЕРЕДЖАЮЧОЇ ОСВІТИ В ІНТЕРЕСАХ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

Про матеріал
« Усі діти народжуються геніями,і лише потім ми, дорослі, псуємо їх», - так зазначив відомий американський педагог Глен Доман. Тому мета виховної роботи закладу – побачити й виховати в кожному учневі Людину. Порядного, доброго інтелектуально розвиненого патріота своєї країни, творчого , небайдужого до навколишнього світу. Людину, якою можна пишатися, яка гідно пройде з високо піднятою головою через усе життя. Виховати таку людину непросто – тут замало знати сучасні технології й методики навчання , втілювати їх у практику. Найголовніше - треба бачити в кожній дитині особистість, якою вона вже є, і Людину, якою вона стане.
Перегляд файлу

І.І.панасюк

Виховна робота у системі випереджаючої освіти в інтересах сталого розвитку

                                                                                                             

                                                                Знання без виховання – меч в руках.

                                                                                        В. О. Сухомлинський

 

       « Усі діти народжуються геніями,і лише потім ми, дорослі, псуємо їх», - так зазначив відомий американський педагог Глен  Доман. Тому мета виховної роботи закладу – побачити й виховати в кожному учневі Людину. Порядного, доброго інтелектуально розвиненого патріота своєї країни, творчого , небайдужого до навколишнього світу. Людину, якою можна пишатися, яка гідно пройде з високо піднятою головою через усе життя. Виховати таку людину непросто – тут замало знати сучасні технології  й методики навчання , втілювати їх у практику. Найголовніше  - треба бачити в кожній дитині особистість, якою вона вже є, і Людину, якою вона стане.

       Концепцію системного підходу до виховання  А. С. Макаренко характеризує так: «Справжня суть виховної роботи полягає зовсім не у ваших  розмовах з дитиною, не в безпосередньому вашому впливові на дитину, а в організації життя дитини».

       Виховна робота школи в системі випереджаючої освіти для сталого розвитку – це спосіб життя учнівського колективу , всі сторони якого підлягають певним цілям і забезпечують у процесі свого функціонування досягнення заданого результату – певних меж розвитку й моральних якостей особистості.

       Виховна система школи включає: комплекс виховних цілей; спільність педагогів і здобувачів освіти; мережу відносин, що складається між учасниками цієї діяльності , а також ту частину навколишнього середовища , яка освоєна школою для реалізації прийнятих цілей.

       Системоутворюючим фактором , який визначає і цементує виховну роботу школи  в системі випереджаючої освіти, є конкретизовані цілі й завдання. З ними узгоджуються дії вчителів і учнів, зміст, методи, організація виховної роботи та інші її компоненти. Саме єдність, наступність, взаємозв’язок усіх компонентів і складають систему, яка забезпечує розвиток  певних людських якостей, поглядів і переконань особистості.

      Усі методи й форми роботи школи спрямовані на те, щоб стимулювати розвиток дитини, формувати навички самоорганізації, допомагати самореалізуватися дитині через творчість. І саме від школи залежить чи зможе дитина прожити шкільне життя змістовно і красиво, чи будуть у неї перед випуском щасливі спогади про школу.

       Усю виховну роботу в школі об’єднано в єдину виховну систему. Вона грунтується на принципах особистісно – розвивальної взаємодії, залучення кожного учня до значущої для нього діяльності. Педагоги Первомайського НВК направляють свою роботу так, щоб вона сприяла відродженню й утвердженню духовної культури, вихованню фізично здорового, духовно багатого покоління, яке повинно шанувати свою громадянську, національну і особисту гідність, формувати основи здорового способу життя, гарантувати для всіх учнів розвиток природних задатків, їхню повноцінну реалізацію в системі випереджаючої освіти для сталого розвитку.

      Педагоги закладу планують життя здобувачів освіти так, щоб у них було все: і праця, і навчання, і творчість, щоб будь – яка сфера діяльності самого виховання була активною, творчою орієнтованою на дитину і спрямована на збереження стабільності соціальних і культурних систем.

      Шляхи формування всебічно розвиненої особистості: предметні тижні, учнівське самоврядування, батьківські всеобучі, навчально – виховні екскурсії,  спортивні конкурси, конкурси художньої самодіяльності, години спілкування, екологічні квести, флешмоби, проекти.

      Велику роль у вихованні відіграє позакласна, туристично – краєзнавча робота, яка є однією з форм виховання школярів. Велике значення у вихованні мають уроки та екскурсії серед природи. Спілкування з природою викликає в учнів почуття прекрасного, розвиває естетичне світоспийняття . Учні початкових класів, нашої школи, люблять проводити уроки серед природи. Це: години милування,  години состереження, порівняння. Проводимо інтерактивні уроки « Мандруємо казками В.О.Сухомлинського. Проводимо екологічні акції « Довкілля іми», «День довілля». Стали традиційними квести «День Землі», «Туристичні стежини». Учням подобається досліджувати , тому вони із задоволенням приймають участь у проектній роботі «Нову рослинку вирости з насінинки», «Нагодуй пташку», «Довідкове бюро Матінки Природи», «Червона книга України». З задоволенням учні підготувалися до години доброти «В.О.Сухомлинський – красиве і горде  ім’я».

     Використання зазначених форм виховання сприяє розвитку особистості кожного учня як індивідуальності; створення єдиного освітнього простору, який дозволить навчати будь – якого учня відповідно до його психолого – фізіологічних особливостей; стій кої мотивації до навчання як життєво важливого виду діяльності.

     Основною настановою випереджаючої освіти виступає формування життєвої компетентності, що передбачає ставлення особистості до життя як сутнісної потреби у самопізнанні та саморозумінні, здатність до осмисленого розв’язання внутрішніх та міжособистісних суперечностей, відповідального та критичного розуміння своїх дій, налаштованості на конструктивне спілкування з іншими особистостями.

       Формування духовної культури особистості є одним з головних напрямків освіти для сталого розвитку. Загалом, моральне виховання виступає  основою культурного розвитку  людини, тим початком, за допомогою якого відбувається її соціалізація, а також закладаються внутрішні якості, ціннісні орієнтації та моделі поведінки. Цей процес передбачає актуалізацію освітньої діяльності у питаннях морально – ціннісного виховання, в якому найбільш важливими виявляються такі духовні якості як відповідальність, толерантність, доброзичливість, справедливість та інші.

      Тому саме виховна робота школи у системі випереджаючої освіти для сталого розвитку охоплює весь педагогічний процес, інтегруючи навчальні заняття, позаурочне життя дітей, різноманітну діяльність і спілкування за межами школи, вплив соціального, природного, предметно – естетичного середовища на особистість. Отже, виховний процес у шкільному закладі спрямований на розвиток особистості з високими моральними якостями, підготовленої до повноцінної  життєдіяльності, яка має грунтовні знання , соціально активна, творчо спрямована, здатна до самовизначення і самореалізації як запорука сталого розвитку.

 

docx
Додано
7 березня 2023
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку