Конспект уроку "Трактори" за темою «Джерела струму на тракторі»

Про матеріал
До джерел струму належать акумуляторна батарея і генератор. Акумуляторна батарея забезпечує споживачів електричною енергією при непрацюючому або працюючому на малій частоті обертання колінчастого вала двигуна. При середній і великій частоті обертання колінчастого вала споживачів забезпечує енергію генератор, який заря¬джає і акумуляторну батарею.
Перегляд файлу

Джерела струму на тракторі

 

До джерел струму належать акумуляторна батарея і генератор. Акумуляторна батарея забезпечує споживачів електричною енергією при непрацюючому або працюючому на малій частоті обертання колінчастого вала двигуна. При середній і великій частоті обертання колінчастого вала споживачів забезпечує енергію генератор, який заря­джає і акумуляторну батарею.

На сучасних тракторах використовують кислотні акумуляторні батареї. Вони складаються з кількох однакових за будовою акуму­ляторів, послідовно з'єднаних між собою і розташованих в одному корпусі. На більшості тракторів застосовуються одна 12-вольтова або дві 6-вольтові акумуляторні батареї. На тракторах К-700, К-701 встановлено дві 12-вольтові акумуляторні батареї.

http://static.ak24.ee/img_prd/10/10482/veoauto-760a-513x189x220-truck-freeway.jpg

Акумуляторна батарея складається з бака, позитив­них і негативних пластин, відлитих у вигляді ґраток із свинцю, до якого додають 6...8% сурми для збільшення міцності. Ґратки плас­тин заповнюють з обох боків активною масою. Активна маса негатив­них пластин являє собою порошок свинцю, а позитивних – свинцево­го сурику і свинцевого глету з домішками, які збільшують пористість виготовлених пластин. Порошок замішується на водному розчині сірчаної кислоти і у вигляді пасти вмащуються в отвори ґраток.

Позитивні і негативні пластини зібрані в пакети за допомо­гою з'єднувальних бареток і з вивідними клемами. Пакети пластин з'єднують у блоки, розташовуючи позитивні пластини між негативними, тому негативних пластин в блоці на одну більше, ніж позитивних. Між кожною парою пластин для ізоляції встановлюють перетинки з отворами – сепаратори. Через ці отвори до пластин вільно поступає електроліт. Блоки пластин встановлюють в бак.

Всередині загального корпусу бака виконано перетинки, розділяючи бак на ізольовані одна від одної банки. В банки на ре­бра встановлюють блоки пластин. Ребра утворюють простір між днищем бака і блоком пластин. При експлуатації батарей цей простір заповнюється активною масою, що випадає з пластин. За­вдяки цьому простору запобігається коротке замикання між плас­тинами. Банки закривають кришками, які мають отвори для зали­вання електроліту і контролю його рівня.

Електроліт для тракторних акумуляторних батарей виготовля­ють з хімічно чистої сірчаної кислоти з питомою вагою 1,83 г/см3 і дистильованої води. Для різних кліматичних і температурних умов, в яких батарея експлуатується, використовують електроліти різної густини. Готують електроліт у чистому кислотостійкому пластмасо­вому, керамічному, ебонітовому, свинцевому або фаянсовому посуді. Спочатку заливають дистильовану воду, кислоту додають тон­ким струменем з одночасним перемішуванням розчину. 

http://www.mazopt.ru/upload/iblock/aea/681134.jpg

Генератор складається із статора, ротора, котушки збудження, передньої і задньої кришок, випрямляча, приводного шківа і крильчаток.

Статор виконаний із пакета сталевих пластин. На внутрішній поверхні статора розміщено десять зубців, на кожному встановлено котушку обмотки статора. У фазу з'єднані послідовно дві котушки. Кінці фаз виведені гнучкими проводами з наконечниками.

Ротор виготовлений у вигляді шестикутної зірки із сталевих пластин і напресований на вал.

Вал ротора розташований в кулькових підшипниках і закритої конструкції одноразового змащення. На передньому кінці вала встановлений приводний шків, до якого прикріплено крильчатку для охолодження генератора, а на задньому кінці – крильчатку, що охолоджує випрямний блок. Для цього на корпусі і кришці розміщено ребра. Обмотка збудження прикріплена до передньої кришки. Один кінець приєднаний до додаткового виводу генератора і виводу Д регулятора напруги, а інший – до клеми Ш регулятора напруги.

Випрямний блок, встановлений на задній кришці, складається із силового і додаткового випрямлячів, блока регулятора напруги і перемикача посезонного регулювання напруги «Зима-Літо». Конструктивно силовий і додатковий випрямлячі змонтовані в одному корпусі. Блок регулятора напруги і перемикач розміщено на кришці.

В корпусі випрямляча закріплено п'ять діодів зворотної полярності, а в пластині – п'ять діодів прямої полярності. Вводи діодів з'єднані шинами з виводами фазних обмоток статора. Виводи діодів зворотної полярності з'єднані з «масою», а діодів прямої полярності з вивідною клемою генератора.

 

docx
Додано
16 квітня 2020
Переглядів
926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку