Конспект уроку "Трапеція. Середня лінія трапеції"

Про матеріал
Мета : - ввести поняття середньої лінії трапеції, вивчити її властивості; - формувати вміння та навички застосовувати знання про середню лінію трапеції при розв’язанні задач; - розвивати геометричне мислення, творчі здібності, розвивати логічне мислення, довгострокову пам’ять, стійку увагу, розвивати слухове сприймання математичних термінів, корегувати вимову звуків, робота над зв’язною мовою; - виховувати в учнів відповідальне ставлення до учбової праці, виховувати культуру математичної мови та математичних записів, культуру виконання малюнків, прививати інтерес до предмету. Тип уроку: комбінований – вивчення нового матеріалу, систематизація знань. Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, презентація уроку «Трапеція. Середня лінія трапеції», пазли «Трапеція», кросворд, індивідуальні картки. Методи навчання: словесний, наочний, діяльний. Форми навчання: колективний, груповий, індивідуальний.
Перегляд файлу

КЗ «Кам’янська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат» ЗОР

 

 

 

 

 

 

 

 

 Відкритий урок з геометрії

у 8-А класі

Тема: Трапеція. Середня лінія трапеції

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                    Учитель математики: Волкова Т.М.

 

2016-2017

 

 

Тема: Трапеція. Середня лінія трапеції

Мета : -    ввести поняття середньої лінії трапеції, вивчити її властивості;

  • формувати вміння та навички застосовувати знання про середню лінію трапеції при розв’язанні задач;
  • розвивати геометричне мислення, творчі здібності, розвивати логічне мислення, довгострокову пам’ять, стійку  увагу, розвивати слухове сприймання математичних термінів, корегувати вимову звуків, робота над зв’язною мовою;
  • виховувати в учнів відповідальне ставлення до учбової праці, виховувати культуру математичної мови та математичних записів, культуру виконання малюнків, прививати інтерес до предмету.

Тип уроку: комбінований – вивчення нового матеріалу, систематизація знань.

Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, презентація уроку «Трапеція.     

               Середня лінія трапеції», пазли «Трапеція», кросворд, індивідуальні картки.

Методи навчання: словесний, наочний, діяльний.

Форми навчання: колективний, груповий, індивідуальний.

РСС.  Середня лінія трапеції

 

Структура уроку:

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

ІV. Формування теми і мети уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

VI. Фізхвилинка.

VII. Закріплення нових знань і вмінь.

VIII. Підбиття підсумків уроку.

IX. Домашнє завдання.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент  (слайд – 1)

1. Привітання

- Добрий день! Рада вас бачити.

2. Перевірка готовності учнів до уроку

- Який зараз урок?

- Що потрібно на урок?

3. Позитивний настрій класу   (слайд – 2)

- Уявіть, що у ваших долонях – дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішім для всіх, хто зараз поряд з вами.

 

А сьогодні на уроці ви будете: (слайд-3) – діти читають разом

Уважні!

Розумні!

Організовані!

Кмітливі!

 

4. Робота за екраном (слайд-4)

- Назвіть чотирикутники

- Назвіть елементи чотирикутника

- Сума кутів чотирикутника дорівнює….

- Трапеція – це чотирикутник

- Рівнобічна трапеція

- Прямокутна трапеція

- Різностороння трапеція

- Основи трапеції

- Бічні сторони трапеції

 

5. Ознайомлення з планом уроку (план на дошці)

 

План

  1. Будемо перевіряти домашнє завдання
  2. Розгадувати кросворд
  3. Вивчати нове
  4. Розв’язувати задачі
  5. Виконувати завдання

 

6.Метод  оцінювання

На стікерах учні ставлять собі бали за правильну відповідь, з дозволу вчителя.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання. (слайд – 5)

  1. Самоперевірка ( 1 бал)

№ 223 (1)  відповідь <В =48°, <D = 56°

  1. Відповіді на питання (кожна відповідь 1 бал)

     Що таке трапеція?

  • Як називаються сторони трапеції?

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань. (слайд – 6)

     Розгадування кросворду (кожна відповідь 1 бал)

Питання

1. Чотирикутник, у якого дві сторони паралельні, а дві інші не паралельні. (Трапеція)

2. Як називаються паралельні сторони трапеції? (Основи)

3. А непаралельні? (Бічні)

4. Перпендикуляр, опущений з будь-якої точки прямої, яка містить одну з основ, на пряму, яка містить другу основу. (Висота)

5. Лінія, яка сполучає середини бічних сторін трапеції. (Середня)

 

 

Dina Konkova krossvord.png

ІV. Формування теми і мети уроку. (слайд – 7)

     Тема сьогоднішнього уроку: Трапеція. Середня лінія трапеції.

     Сьогодні ви дізнаєтеся про ще один елемент трапеції, який називається   

    «Середня лінія трапеції». Навчитеся розв’язувати задачі на знаходження  

     середньої лінії трапеції

РСС.  Середня лінія трапеції

 

V. Вивчення нового матеріалу. (слайд – 7,8)

   1. Пояснення вчителя

   * рисунок середньої лінії трапеції;

   * означення середньої лінії трапеції;

   * властивості середньої лінії трапеції.

РСС.  Середня лінія трапеції

 

  2. Запис у зошити (конспект на партах у дітей)

  3. Робота з підручником (слайд – 9) – 1 бал

   * знайти тему за змістом;

   * прочитати означення середньої лінії трапеції;

   * прочитати властивості середньої лінії трапеції.

РСС.  Середня лінія трапеції

 

   4.Розвязування задачі (слайд – 10) – 2 бали  (учень розв’язує коло дошки з поясненням)

    Пояснення

  1. Побудувати трапецію АВСD
  2. Провести середню лінію MN
  3. Записати умову
  4. Записати питання
  5. Виконати розв’язання
  6. Записати відповідь

 

РСС.  Середня лінія трапеції

 

VI. Фізхвилинка. (слайд – 11)

 

VII. Закріплення нових знань і вмінь.

  1. Задача на увагу . Групова робота( слайд – 12) – 1 бал

Підрахувати кількість трапецій

  1. Самостійна робота на картках. Індивідуальна робота (слайд – 13) – 1 бал

Відповіді на слайді. Самоперевірка

  1. Пазли «Трапеція». Робота в парах (слайд-14) – 1 бал

Скласти трапецію з:

а) чотирьох прямокутних трикутників;

б) із трьох прямокутних трикутників;

в) із двох прямокутних трикутників.

РСС.  Середня лінія трапеції

 

VIII. Підбиття підсумків уроку.

  1. Завершити розгадування кросворду, 5 питання (слайд – 15) – 1 бал
  2. Індивідуальне завдання

*Походження  слова «трапеція» (слайд – 16) – 2бали

*Застосування форми трапеції у повсякденному житті (слайди 17- 21) – 2 бали

   3. Запитання

         *Яка тема уроку?

         *Що вивчили?

         *Що робили на уроці? (по плану)

 

РСС.  Середня лінія трапеції

 

   4. Оцінювання роботи учнів на уроці

 

IX. Домашнє завдання. (запис у щоденники)

  1. Задача №241 (1 бал)
  2. Вивчити правила стор. 45 (2 бал)
  3. Додатково на картках. Виконати тести (1 бал)

 

 

Тестові завдання( підкресліть правильну відповідь)

  1.  Чи існує трапеція, у якої лише один кут прямий?

Так                           Ні                                      Неможна визначити

  1. Чи існує трапеція, у якої три кути прямі?   

Та                            Ні                                     Неможна визначити

  1.  Чи існує трапеція, у якої два протилежні кути гострі? 

Так                          Ні                                    Неможна визначити

  1.   Чи існує трапеція, у якій два протилежні кути тупі? 

Так                         Ні                                    Неможна визначити

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Корольчук Олена Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 січня 2020
Переглядів
1836
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку