Урок "Теорема Піфагора. Розв'язування задач"

Про матеріал
Конспект уроку формування компетентностей з використанням ресурсів https://learningapps.org та https://uk.padlet.com.
Перегляд файлу

Тема: Теорема Піфагора. Розвязування задач.

Мета:

  • формування предметних компетентностей: удосконалити вміння застосовувати теорему Піфагора до розв’язування задач, у тому числі прикладного характеру; сформувати вміння використовувати піфагорові трійки; формувати вміння «бачити» прямокутні трикутники, які є частинами інших геометричних фігур.
  • формування ключових компетентностей: формувати вміння оперувати геометричними об’єктами на площині; сприяти самовихованню допитливості, усвідомленню власних освітніх потреб, цінності нових знань і вмінь; формувати вміння абстрактно мислити, виділяти головне у досліджуваному матеріалі, генерувати нові ідеї; сприяти вихованню толерантності, ініціативності, уважності; сприяти усвідомленню значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві; удосконалювати здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні.

Тип уроку: урок формування та вдосконалення компетентностей

Обладнання: інтернет-ресурси, таблиці піфагорових трійок, QR-коди, магнітна дошка, вислови, креслення для доведення теореми, ватман, маркери, мотузка з вузликами

 

Хід уроку

  1. Організаційний етап

Добрий день! Сьогодні ми  маємо можливість знову доторкнутися до тієї міри золота, якою Йоганн Кеплер назвав…(теорему Піфагора).

Ми перевіримо, наскільки добре  вивчили та зрозуміли цю визначну теорему, а також спробуємо здобути навички використання цієї теореми для розв’язування задач, в тому числі і прикладних; спробуємо запам’ятати найпоширеніші піфагорові трійки та використати їх в задачах, що може стати вам у нагоді при складанні ЗНО.

А гаслом цього уроку я обрала слова чоловіка, якого довгий час не допускали до участі до змагань з боротьби через його малу масу, та який завдяки своїй наполегливості зумів стати врешті-решт стати олімпійським чемпіоном:

Тимчасова невдача краще, ніж тимчасова удача.

Піфагор

Отож, удачі нам усім, і хай вона буде не тимчасовою!

  1. Актуалізація опорних знань
  1. Давайте пригадаємо теорему Піфагора та відтворимо основні кроки доведення (на ватмані, що закріплений на магнітній дошці, учень маркером робить основні записи).
  2. Скільки існує способів доведення теореми Піфагора? (близько 400)
  3.                     Ще один спосіб доведення ви побачите, коли дасте відповіді на запитання вправи-пазлу на LA (виконуємо вправу https://learningapps.org/8755196 )
  4. Для якого трикутника проведено це доведення? (для єгипетського)
  5. Що це за трикутник?
  6. А яке доведення вважають найпростішим? (зважуванням)
  7. D:\2019-2020нр\математика\8\ПІФАГОР\Відкритий урок\creambee-qrcode.pngКому цікаво перевірити свій рівень англійської? Наукове обґрунтування цього способу з точки зору фізики ви зможете побачити вдома, перейшовши за посиланням на QR-коді, але пояснення тут англійською. Кому складно, можна увімкнути переклад в налаштуваннях.
  8. Який ваш улюблений спосіб доведення?
  9. Як формулюється обернена теорема?
  10.                     Як цю теорему використовували при будівництві Єгипетських пірамід? Продемонструйте. (за допомогою мотузки з вузликами)
  11.                     При будівництві якої пам’ятки історії та архітектури України було використано цей «прилад»? (Софії Київської, показати банкноту 2 гривні)

 

Ви чудово впоралися!


  1. Удосконалення знань і вмінь

№1. Розв’язування стародавньої індійської задачі за dashboard Padlet/З математикою навколо світу (№ 575 з підручника).

https://uk.padlet.com/n79vish/v64cckbpydiy

 

№2. Розв’язування компетентнісної задачі про Вінницьку телевежу за презентацією.

  • Чи є набір чисел 60, 297 та 303 піфагоровою трійкою?

 

  •        Рекламна пауза – творчий проект учнів

 

№3. Розв’язування вправ на LA з використанням таблиць піфагорових трійок

https://learningapps.org/8863095

  • Що зображено на обкладинці вправи? (вавилонська клинописна таблиця піфагорових трійок)

 

  1. Домашнє завдання


  1. Підсумок уроку

Ми сьогодні добре попрацювали, але матимемо ще 2 уроки, щоб вдосконалити свої навички застосування теореми Піфагора.

А зараз ми перевіримо ваше творче завдання з минулого уроку – сенкан «Теорема Піфагора».  (зрадок у вкладенні)

 

Цікаво, що теоремі  Піфагора вдалося пристосуватись навіть у цьому новому календарному році, адже 2020=172+192+232+292.

 

 

 

Хто не вірить – можете перевірити вдома!

 

 

А я вам хочу побажати:   Нехай ваші

Праця

Ідеї

Фантазія

Активність

Гумор

Оптимізм

Розум

допоможуть вам весь рік працювати так дружно і завзято, як сьогодні на уроці, а теорема Піфагора нехай буде не ослячим, а веселковим місточком до нових знань та здобутків!

Ви молодці!  Дякую за урок!

docx
Додано
24 січня 2020
Переглядів
1599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку