Конспект уроку у 5 класі "Натуральні числа"

Про матеріал
Конспект уроку математики у 5 класі у вигляді подорожі до країни натуральних чисел, у вигляді змагання двох команд,який можна використати для узагальнення знань,вмінь та навичок з вивченої теми..Тут використано завдання на обчислення виразів,задачі на рух, задачі на логічне мислення.
Перегляд файлу

Тема: Подорож в країну натуральних чисел.

Мета: Повторити та узагальнити матеріал, перевірити як учні засвоїли тему,їх вміння застосовувати набуті знання при розвязуванні вправ, розвивати логічне мислення, навички усного рахунку учнів, прищеплювати учням інтерес до вивчення математики.

Тип уроку. Повторення та узагальнення знань , умінь, навичок.

 

 

                                           Хід уроку

Учитель. Тема сьогоднішнього нашого уроку « Подорож у країну натуральних чисел». Ми повинні повторити та узагальнити вивчений матеріал. Перевірити як ви засвоїти тему, як вмієте застосовувати набуті знання при розв’язуванні вправ і на практиці.

 

  Девіз уроку   Міркуємо – швидко

                         Відповідаємо  - точно

                         Лічимо – правильно!

                          Пишемо – гарно.

 

Учень

Весь цей час ми не гуляли

А сумлінно працювали,

Числа натуральні вчили

Дії з ними повторили.

Вчили те, що треба знати,

Щоб рівняння розв’язати.

Мали вдачі неледачі

Щоб розв’язувать задачі.

А сьогодні є нагода

Перевірити знання

І які ж то результати

Дало наше навчання.

 

Учитель А урок у нас сьогодні дещо незвичайний. Ми відправляємось у подорож до захоплюючої країни натуральних чисел.

 

Учень.

 І сувора й солов’їна

Натуральних чисел країна.

Праця тут іде завзята

Вчимося спритно рахувати.

Ледарів у нас немає

Всі все вміють, всі все знають.

Вирушаємо всі у путь

Нас цікаві речі ждуть.

 

Учитель. Але, щоб вирушити в цю подорож ми повинні придбати квитки. А для цього нам потрібно розв’язати декілька нескладних завдань

 

« Мікрофон»

І команда

1. Обчислити

25 •348 •4 = 34800

125 •1342 •8 = 1342000

5 •649 •20 = 64900

32• 48 + 32• 52 = 3200

2. Довжина класу – 5 м, ширина – 6 м. Обчислити скільки потрібно купити фарби, щоб пофарбувати підлогу, якщо 1 л фарби вистачає для фарбування 10 м площі.

3. Спростити вираз

      2 •6а = 12а

      10х •5х = 50х

      14х – 3х + 8х = 19х

      6в •3с = 18вс

ІІ команда

  1. Обчислити

50• 649 •2 = 64900

250• 1948 •4 = 1948000

25 •788 • 4 = 78800

34 •121 – 34 •21 = 3400

  1. Площа земельної ділянки дорівнює 4а. Скільки потрібно метрів паркану, щоб огородити цю ділянку( 80)
  2. 8х •3 = 24х

     5х •7х = 35х

      8х – 7 х + 9х = 10 х

      4а •3в = 12 ав

 

 

 

 

 

 

 

Учитель

               А тепер ви можете придбати квитки.

 

1

а               125

в                5

а + в

а – в

ав

а: в

2.

а                  472

в                    4

а + в

а – в

ав

а: в

3

а                   234

в                     6

а + в

а – в

ав

а: в

4

а                 432           

в                  24

а + в

а – в

ав

а: в

5

  а                        252

  в                         14

а + в

а – в

ав

а: в

6

а                          228 

в                            12 

а + в

а – в

ав

а: в

7

а                        736

в                           32

а + в

а – в

ав

а: в

8

а                    238  

в                      17

а + в

а – в

ав

а: в

9

  а                         504

  в                           18

а + в

а – в

ав

а: в

 

Учитель . Ну нарешті вже поїхали. А ось і перша станція « РУХЛИВА».

 

Щоб продовжити подорож розв’яжіть задачу на рух.

 

І команда

 

  1. З двох станцій назустріч один одному одночасно вирушили два потяги. Швидкість першого 58 км/ год, швидкість другого 66 км/ год. Зустрілися вони через 3 години. Яка відстань між станціями?

                58 + 66 = 124 км/год

                124 •3 = 372 км.

 

2. Швидкість течії річки 3 км/год. А власна швидкість катера 16 км/ год. Який шлях пройшов катер, якщо за течією річки він йшов 3 год, а проти течії 4 год?

16 + 3 = 19 км/год – за течією

19 •3 = 57 км – за т. за 3 год

16 – 3 = 13 км/ год – проти течії

13 •4 = 52 км – проти течії за 4 год

57 + 52 = 109 км.

ІІ команда

 

1. З двох станцій в одному напрямі вирушили два автомобілі. Швидкість першого 72 км/ год, швидкість другого 64 км/ год. Зустрілися вони через 3 години. Яка буде відстань між ними через 2 години?

               72 – 64 = 8 км/ год

                8  •  2 = 16 км

 

 

  1. Власна швидкість катера 15 км / год, а швидкість течії 3 км/ год. Який шлях пройде катер, якщо за течією річки він йщов 4 год, а проти 3 год?

 

15 + 3 = 18 км / год

18 • 4 = 72 км – за т. за 4 год

15 – 3 = 12 км / год – шв. проти течії.

12 • 3 = 36 км – проти течії за 3 год.

72 +36 = 108 км   

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. Не встигли від’їхати і знову зупинка. Та це ж станція «ОБЧИСЛЮВАЛЬНА»

 

І команда

 

 Виконати дії:

 

(37 •18 – 666 : 18) : 37 - 17

 ІІ команда

 

Виконати дії:

 

( 986 : 34 + 29 • 34) : 35 - 29

 

Учитель.Давайте трішки відпочинемо і розв’яжемо «МІНІ - ВІКТОРИНУ»

 

І команда

 

1. Як з трьох сірників не ламаючи їх зробити 6 (VI)

2. Знайти 2 натуральних числа, в яких частка і різниця є одним і тим самим числом. ( 4 і 2 )

3. Екіпаж, запряжений трійкою коней проїхав за годину 15 км. З якою швидкістю біг кожен кінь?       ( 15 км / год)

ІІ команда

 

  1. Як з двох сірників скласти 10? ( X)
  2.  Знайти два такі числа, добуток яких 24 і частка від ділення більшого на менше 24   ( 24 і 1 )
  3. У сім’ї 5 синів. Кожний має одну сестру. Скільки всього дітей в сім’ї?

 

Учитель. А ось і станція   « РІВНЯННЯ»

 

І команда

( х + 59 ) : 42 = 96

43 • к – 215 = 473

ІІ команда

6528 : ( а – 39 ) = 64

х : 38 – 76 = 38

 

Учитель.

Хто там, хто там притомився

І на парту нахилився.

 

Учень.

Треба дружно нам всім встати

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору підніміть

І тихенько опустіть.

Руки вгору, руки в боки

І зробіть чотири кроки

Раз, два, три, чотири.

Раз, два – поринаймо,

Три, чотири _ виринаймо,

П’ять, шість – на воді

Кріпнуть крильця молоді.

Сім, вісім – всі сідаємо

І роботу починаємо.

 

 

 

Учитель. Поїхали далі. А що це за станція? Її назва « КМІТЛИВКІНО»

 

  І команда

 

  1. Заповнити порожні клітинки.

 

ч

а

с

т

к

а

 

Це слово пов’язане з дією ділення.

 

2. АБВГДЕ              5х – 4 = 16 ( Г)

                                  3х – 7 = 8 (?)  (Д)

 

ІІ команда

 

  1. Розв’язати анаграми і виділити зайве слово.

 

           ТНІСА        ТЕРМ             РГУК           ОСЛИЧ

 

  1. Опівдні у Львові йшов дощ. Чи правда, що через 60 годин там буде світити сонце?

 ( Ні неправильно, бо через 60 годин у Львові буде ніч)

 

Учитель

                  Увага! Під’їзджаємо   до країни « Натуральних чисел». Але нам дорогу перетинають таємничі квадрати. Вони вимагають, щоб ми заповнили порожні клітинки.

 

                                    44 і 22

48

68

98

24       

34

?

12

17

?

 

                                    39 і 78

12

13

14

36

?

42

108

?

126

 

Учитель. Нарешті приїхали. А щоб ввійти туди треба виконати ще одне завдання.

 

 

І команда

 

Подати числа в порядку зростання

 

Т

В

П

И

Р

І

79

56

28

48

35

63

 

 

ІІ команда

 

Подати числа в порядку спадання.

 

329

254

415

212

293

196

315

О

Д

М

Ц

О

І

Л

 

Учень. Подорож закінчено

Нам можна далі йти

І до нової теми

Програми перейти.

Всі добре працювали

Старались як могли

Немає переможених

Тут всі перемогли.

Бажаю математику

Нам вчити добре й далі

Так, щоб могли ми

Отримати золоті медалі.

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
9 березня 2021
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку