Тема. Закріплення матеріалу. Порядок дій у виразах з дужками. Розв'язування задач.
Мета: формування ключових компетентностей:
Обладнання: різнокольорові картки із числами; картки – малюнки з прикладами, мікрофон, заготовки – тортики, шаблони фруктів, картки – десерти із домашнім завданням, презентація, роздатковий матеріал, дитячий кухонний гарнітур.
Девіз уроку: « Щоб перетравити знання,
потрібно поглинати їх з апетитом»
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
1.Привітання з учнями та створення сприятливого психологічного комфорту.
Вчитель. Готуючись до уроку, я приготувала незвичні подарунки. Ви не зможете забрати їх додому, комусь подарувати, але на душі у вас стане тепліше. Приготуйте праву долоньку для подарунків .
Я дарую вам щиру посмішку, любов, доброту, здоров’я, мир і добро. Затисніть подаруночки у правій долоньці. А тепер приготуйте ліву. У цю долоньку я вам поставлю увагу, кмітливість, старанність, акуратність – усе те, що вам необхідне на уроці. А для того, щоб у наших гостей теж був хороший настрій - привітайтесь і поділіться своїм подарунком з правої долоньки.(«повітряний поцілунок»).
Сьогодні у нас випала незвичайна нагода відвідати «Математичне кафе».
-А що таке кафе?
Вправа «Очікування»
Як ви гадаєте, що ми будемо робити в цьому математичному кафе? (Очікування учнів)
Саме в цьому кафе ми матимемо змогу відчути неповторний смак виразів, скуштувати апетитні задачі, потанцювати.
Кожен заклад харчування має власне меню і, щоб придбати страву, вам потрібна буде така валюта, як
Девізом уроку є: « Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом». - Тому я бажаю вам, гарного апетиту у навчанні і успіхів у вивченні математики! Сьогодні, я приготувала цікаву програму перебування у цьому незвичайному місці. Дозвольте вам її презентувати.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Тільки у цьому кафе ми матимемо змогу скуштувати апетитні задачі, відчути неповторний смак виразів, геометричного матеріалу. Надіюся, що у вас уже розгорівся апетит до знань? Тому розпочинаймо.
Перевірка готовності робочих місць до уроку.
-Чи всі готові до уроку математики. Чудово!
-Але спершу приготуймо стіл до вживання страв.
-Який зараз місяць?
-Яке сьогодні число?
-А як у народі ще називають місяць грудень? (час для непроїзних доріг; «грудь»-земля перетворюється в замерзлі грудки, інша назва- студень(пов’язано з настанням холодів).
Запишіть сьогоднішню дату.
Слайд 1
- Гарного вам апетиту до навчання і успіхів у вивченні математики!
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
-На ваших столах лежать серветки. Погляньте з іншого боку і звірте правильність виконання вами домашнього завдання.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні зстріч у нашому кафе присвячена закріплення вивченого матеріалу. Ми сьогодні закріпимо навички усного додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток, будемо знаходити значення виразів із змінною, застосовувати правила обчислення прикладів з дужками
Слайд 2
План уроку
- Кожен заклад харчування має меню. Є воно і у нас.
- Отже, меню нашого уроку. (зачитати)
Слайд 3
Асорті класичне |
|
Усний рахунок |
|
Напій «Квітковий» |
|
Каліграфічна хвилинка |
|
Голубці з ребусами |
|
Логічні завдання |
|
Фірмова страва із невідомих інгредієнтів |
|
Вирази зі змінною |
|
Бутерброд «Задачний» |
|
Розв'язування задачі |
|
Корисний фрукт |
|
Гра «Шифрувальник» |
|
Пельменчики-спортсменчики». |
|
Фізкультхвилинка |
|
Зустріч з ревізором |
|
Обчислення виразів з коментуванням |
|
Дисерт на фуршетному столі |
|
Самостійна робота |
|
ІV. Контроль, корекція знань, закріплення знань.
Актуалізація опорних знань
Давайте подивимося на стіл перед вживанням страв.
Наші парти застеляються білою скатертиною в клітиночку- розгортаємо зошити. Поправте скатертинку, щоб лежала навкіс.
Як затишно в цьому кафе! Треба обов’язково зазначити в зошитах дату його відвідування і замовити першу страву – «Асорті класичне».
1. Усний рахунок
- Отож, розпочнемо наш урок з усного рахунку. Якщо ви обчислите вирази, то дізнаєтесь режим роботи нашого кафе.
Слайд 4
Лего
-Перевіримо.
-Якої форми у вас вийшла башта?
Яка це геометрична фігура?
-З скількох прямокутників складається башта?
-А як називається об’ємна фігура?
-Які ще знаєте об’ємні геометричні фігури?
Слайд 5
- Отже, кафе працює з 8 години 55 хв, до 9 год 35 хв.
2. Ознайомлення з правилами харчування.
На початку нашої зустрічі я побажала вам здоров’я, бо це – найдорожче, що у нас є. Від нього залежить розвиток кожної людини, успішність та його навчання, а також і самопочуття. Здоров’я ж в більшій мірі залежить від харчування. Тож давайте ознайомимося з правилами харчування, які нам розкажуть мої помічники – кухарі. (Кухарі нагадують правила харчування).
Кухар 1.
Кухар 2.
Вчитель. – Дякую вам, наші кухарі, за корисну інформацію! Дуже корисно дітям вживати різноманітні салати, бо найчастіше їх готують з овочів та фруктів, в яких багато різноманітних вітамінів. Але найціннішою в них є очищена рослинами біологічно активна вода з розчиненими в ній хімічними речовинами. Недарма кажуть, що овочі та фрукти – скарб здоров’я.
Слайд 6
Каліграфічна хвилинка (Хвилинка ерудита)
Запишіть число, в якому є 7дес. і 8од. (78)
-Охарактеризуйте число: парне (непарне), одноцифрове (двоцифрове), розрядний склад числа, назвіть «сусідів».
- А зараз скуштуйте квіткового напою і напишіть каліграфічно число 78.
Назвіть закономірність запису чисел далі. (Збільшуємо на 1).
78 79 80
Далі дописуєте самостійно.
-Зачитайте числа.
-Серед записаних назвіть круглі числа. Парні числа, непарні.
Слайд 7
3. Логічні вправи
Голубці з РЕБУСАМИ
Хто вже з'їв салатик, може почастуватися смачними голубцями. Їх шеф-повар приготував не з рису і не з грибів чи м'яса, а зі свіженьких ребусів.
Розгадайте їх.
Слайд 8
4. Обчислення виразів зі змінними.
Час посмакувати фірмовою стравою нашого кафе.
ФІРМОВА СТРАВА З НЕВІДОМИХ ІНГРЕДІЄНТІВ
На ваших ложках є прикріплені листочки. Прошу розгорнути їх і виконати завдання.
Знайти значення виразу 23+а, якщо а = 20; (43)
якщо а=34 (57)
Знайти значення виразу 58-а, якщо а=10 (48)
якщо а=8; (50)
Кожне отримане число відповідає якомусь інгредієнту, тому в дужках вкажіть його назву. (числа та інгредієнти на слайді) (Учні зачитують вирази)
Слайд 9
Ось саме з таких інгредієнтів наша фірмова страва, а називається вона – «Борщ». А як ви думаєте, чому на слайді зображено тарілка з борщем? Невже це теж інгредієнт?
Так, справжній борщ готують Україні.
Доречі, на Полтавщині в листопаді в селищі Опішне відкрили музей звареного борщу. Його засновниця – етнограф Олена Щербань.
Повна назва закладу – Музей звареного борщу, тому що в музеї борщ готують прямо на місці. Серед музейних експонатів є буряк, капуста квашена і маринована капуста, цибуля і часник.
Головними експонатами є глиняні горщики і піч. Засновниця музею знає 365 рецептів борщу Він тоді набагато смачніший ніж той, що приготовлений на плиті.
5. Ро5555з55555в’язування задачі
Слайд 10
Бутерброд «Задачний»
1п.-12б.
2п.-?, на 20 більше ?
Діти, у нашому математичному кафе працює повар і двоє помічників.
Сьогодні перший помічник приготував 12 бутербродів, другий – на 20 бутербродів більше. Скільки бутербродів приготували обидва помічника?
Аналіз задачі
Розв’язок
Відповідь : 44 бутерброда приготували помічники.
-Скільки бутербродів приготував повар?
(Жодного. Їх готували тільки помічники.)
-Яке ще питання можна поставити до задачі?
(Скільки всього бутербродів приготували 3 помічників?)
19+35+53=54+53=107(б.)
6. Фізкультхвилинка
Пельменчики-спортсменчики
А зараз у нас на черзі страва «Пельменчики-спортсменчики». Що ви очікуєте від неї?( Фізкультхвилинка)
Слайд 12
Так, я думаю, що потрібно зробити перерву. Поруч з нашим кафе є звіринець з кумедними звірятами. Вони тут розважають відвідувачів. Пропоную повеселитися разом з ними.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «КУМЕДНІ ЗВІРЯТА»
7. Корисний фрукт.
Гра «Шифрувальник». Робота в парах.
З'їли ми бутерброд, набралися калорій. Зараз щось би легеньке попоїсти.
Зараз ми зробимо замовлення. А щоб дізнатися, що ми будемо замовляти, нам потрібно розшифрувати слова.
Шифрувальник
98 – 30 = 10 + 40 = 50 + 9 = 21 + 5 =
|
Шифрувальник
95 – 60 = 27 + 30 = 10 + 9 = 30 + 8 =
|
8. Обчислення виразів з коментуванням
Зустріч з ревізором
А чи хочете ви перевірити, чи на належному рівні працює кафе? Пропоную вам побувати у ролі ревізорів дівчатка - Олі Фреймут , а хлопці - Миколи Тищенка.
А я зіграю роль повара. Ласкаво прошу вас оглянути моє робоче місце і перевірити на правильність обчислені вирази, які знаходяться у посудинах. Підходять до дитячої кухні, витягують з посудин вирази і обчислюють коментуючи. Кажуть чи вірно приготовлена страва, чи ні. )
Усні обчислення виразів
25-10=15 (так)
34+21=55(так)
10+(20+30)=60 (так)
Чи заслуговує наш заклад на табличку «Ревізор»? (так)
Самостійна робота
Ще я приготувала для вас смаколики на фуршетному столі.
ФУРШЕТНИЙ СТІЛ
Підручник с.49,№5 (2стовпчик).56 32
54 41
VІ. Підсумок уроку.
Метод « Незакінчене речення»
-Свою відповідь розпочніть будь ласка зі слів « Сьогодні в «Математичному кафе» я навчився(я дізнався…)…(відповіді дітей)
Самооцінювання (квітка само оцінювання)
Я думаю, що на наступному занятті ви будете більш активними та уважними. Дякую вам за відмінну роботу.
VІІ. Оголошення домашнього завдання.
« Гостинці у торбинці»
За старою українською традицією гостеві обов’язково слід вручити на прощання маленький гостинець. Я хочу пригостити вас тістечками із завданнями, які ви виконаєте вдома. А ще попрошу вас знайти у бібліотеці інформацію про цікаві та корисні страви різних народів, для того, щоб ми мали змогу розширити асортимент нашого кафе.
-Я думаю, що наші гості теж повинні отримати гостинці на згадку про перебування у нашому «Математичному кафе». Мої помічники кухарі допоможуть роздати гостям солодощі, які ми для них приготували.
-Я дякую вам за перебування в нашому «Математичному кафе», дякую за гарний настрій, за те, що ви були активними та уважними. На сьогодні наше кафе зачиняється, але я думаю, що ви і надалі будете приходити до нас і залишитися постійними відвідувачами. До побачення! До скорої зустрічі!
На завершення нашої зустрічі хочу побажати вам хорошого апетиту до вивчення математики. Адже набуті зараз знання і вміння вам обов’язково знадобляться у житті. Дякую за співпрацю. Урок завершено.