Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 21 по 30 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 31 серпня.

Конспект уроку українська мова 3 клас

Про матеріал

Дана розробка допоможе Всі почули ви дзвінок –

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними і хлоп”ятка.

Перегляд файлу

Тема: Заходь. Заходь, сніжна зимонько!А. Мястківський. Випав сніг. В.Cухомлинський. Як синичка будить мене.   

 Мета: вдосконалювати навички виразного читання, навички чітко і повно відповідати на запитання; розширювати уявлення про зимуючих птахів своєї місцевості; збагачувати словниковий запас; розвивати усне мовлення учнів; виховувати дбайливе ставлення до всього живого, зокрема до птахів узимку. 

Обладнання: презентація.

Хід уроку

 

І. Організаційна частина.

Всі почули ви дзвінок –

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними і хлопятка.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

      Де жила маленька срібляста рибка?  

       Кого вона зустріла одного разу?

      Яку умову лебідь поставив рибці?

     Хто допомагав рибці у її горі?

 

Яке прислів’я підходить до нашої казки?

Погано тому, хто добра не робить нікому.

Друзі пізнаються в біді.

 

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. 

  1. Повідомлення теми уроку.

Сьогодні на уроці ми розпочнемо знайомитися з творами нового розділу. А ось про яку пору року ми будемо читати твори ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Стало біло навкруги –

Я розпушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма

Здогадались? Я … (ЗИМА) – СЛАЙД. 1

  

- Як ви гадаєте, які результати ми очікуватимемо з уроку? Відповідь починається так: «Цей урок навчить мене …»

 

http://pedpresa.com.ua/biblioteka/files/2014/04/Inshe-3-1-1.jpg
- Наприкінці уроку ми перевіримо, чи досягли цієї мети.

Отже – діти читають по черзі з дошки: «Цей урок навчить мене…» СЛАЙД.2.

Ось прийшли морози і зима настала. Це дуже красива пора року. Зима наче білою ковдрою вкрила ЛІСИ, САДИ, ПАРКИ.  СЛАЙДИ.3, 4,5.

 

 

 

2. Роздивіться малюнок на стор. 72.

Якою постає зима на малюнку? Чим зайняті на малюнку діти? А які зимові розваги приваблюють вас?

Які вірші про зиму ви знаєте? (ЧИТАННЯ  ВІРШІВ УЧНЯМИ)

Диво-казка живе скрізь тихим зимовим днем, коли навколо снігові кучугури, льодом скуті річки, а на деревах шапками лежить сніг. Дуже гарно в таку пору! Але зима буває різною. То сонечко вигляне, і все заблищить, засяє, то сніжок іде, а то хурделиця права диктує, мете, завіває.

Зараз ми з вами помандруємо до зимового лісу. Який настрій викликає у вас ця подорож? (КЛІП).

Чарівниця зима зачарувала і надихала багатьох поетів і письменників.

Сьогодні ми познайомимося з віршем А. Мястківського «Випав сніг».

3. Читання вчителем.

Якою побачив зиму поет?

4. Самостійне читання.

Які б малюнки намалювали до вірша.

5. Виразне читання.

 Не тільки поети змальовували красу рідної природи у своїх творах, а і багато відомих письменників. Сьогодні ми дізнаємось про життя однієї пташки, прослухавши оповідання Василя Сухомлинського «Як синичка будить мене.»

Фізхвилинка.

6. Читання вчителем.

Про кого це оповідання?  Про СИНИЧКУ – СЛАЙД 6

7. Словникова робота.

Чорно-оксамитова – тканина, винайдена в Індії.

Агатовим – агат – мінерал (білий, сірий, жовтий, чорний).

8. Самостійне читання. Як автор ставиться до пташки?

 

9. Вибіркове читання.

Коли прилітає синичка? Прочитайте.

Прочитайте опис синички.

Що робить синичка, коли прилітає до шибки.? Прочитайте.

Що дзьобає синичка? Прочитайте.

10. Цікаво знати:

Синички і взимку знищують шкідливих комах під корою дерев, кущів. Ніде комаха не сховається від гострого зору синички.

За добу синичка з’їдає стільки ж комах, скільки важить сама.

 

Поруч з нами будуть зимувати і ці птахи. Відгадайте.

За вікном сніжок, піднялася віхола,

Але бачу я пташок, Що сидять під стріхою.

Чив-чив, чив-чив, Хто співати їх навчив?

Сірі пташенята ці –

То, звичайно, … (горобці). СЛАЙД 7.

Хто ж не знає ціх зухвалих, сміливих і розумних пташок, що живуть у багатолюдних місцях. Їх називають осілими. Вони всеїдні, тому переселяються ближче до людини, де їм легше знайти поживу. Вони дуже дбайливі батьки.

Крізь зимові заметілі

В сад наш птахи прилетіли,

Та такі червоногруді, наче яблука повсюди.

Звуться птахи… (снігурі) Слайд 8.

- Снігурі живляться бруньками й насінням дерев і кущів, ягодами горобини. Вони прилітають із північних країн до нас пізньої осені і оселяються недалеко від людського житла.

Шишкарі живуть на ялинках і соснових деревах. Завдяки закрученій формі дзьоба, вони дістають із шишок насіння для харчування. Самки – червоного кольору, самці – зеленого. Вони взимку будують гнізда, прикривають їх і виводять пташенят СЛАЙД 9.

Можна побачити взимку і цю пташку. ДЯТЕЛ. – СЛАЙД 10.

 

11. Закінчить речення:

Тіло птахів вкрите… (пір’ям).

Птахів, які відлітають восени в теплі краї, називають… (перелітними).

Першими відлітають птахи, які живляться … (комахами).

Птахів, які на зиму не відлітають, називають … (зимуючими).

- Що найголовніше ви запам’ятали і які зробили висновки?

Птахи – наші друзі.

Їм важко зимувати і здобувати їжу.

Необхідно допомагати пташкам, і вони віддячать нам влітку.

Пернаті знищать шкідливих комах.

ІУ. Підсумок уроку. ЗВЕРТАЄМОСЯ  ДО СХЕМИ.

 

У. ДОМ. ЗАВДАННЯ.

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
7 лютого
Переглядів
224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку