Конспект уроку. Українська мова. 4 клас. «Засоби зв’язності тексту» (за підручником Вашуленко М. С.)

Про матеріал

Конспект уроку (зі скріншотами з презентації). Українська мова. 4 клас. «Засоби зв'язності тексту» (за підручником Вашуленко М. С.). Із псом Патроном та котом Томом.

Перегляд файлу

Світлана Нетеса ПНІм-22

 

Дата: 20.03.2023

Предмет: українська мова

Клас: 4

Тема: «Засоби зв’язності тексту»

Мета:

навчальна:

  • повторити вивчений матеріал про речення та його складові;
  • вивчити засоби зв’язку речень у тексті;
  • розвивати навички складання текстів з різними засобами зв’язку речень;
  • вчити правильно вживати засоби зв’язку речень у тексті.

розвивальна:

  • розвивати вміння сприймати та розуміти текст;
  • розвивати логічне мислення;
  • розвивати вміння працювати з інформацією.

виховна:

  • виховувати повагу до рідної мови та її правильного вживання;
  • виховувати любов до тварин.

Обладнання: ноутбук/телефон, презентація до уроку.

Підручник: Вашуленко М. С. Українська мова та читання : підруч. для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2021. — 168 с. (С. 6-7)

Тип уроку: комбінований.

Технологія: диференційоване навчання.

Форма проведення: дистанційна.

Місце проведення: Zoom.

 

 

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ.

1. Відкриття Zoom-конференції, перевірка звуку та відео. (Слайд №2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Привітання з учнями та визначення готовності до уроку

(Вправа «Чи все взяли на урок?»). (Слайд №3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАТЬ.

1. Каліграфічна хвилинка (Слайд №4)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

1. Розгадування ребуса. (Слайд №5-7)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Молодці, ви всі ребуси відгадали правильно!

– Уже здогадалися про що ми будемо сьогодні з вами говорити?

– Так. Точніше ми з вами поговоримо про «Засоби зв’язку речень у тексті».

 

 

2. Повідомлення теми та завдань уроку. (Слайд №8)

– Дізнаємося про засоби зв’язності тексту;

– Визначимо слова, які допомагають пов’язувати речення в тексті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Робота за підручником

– Як ви вже зрозуміли, до нас сьогодні знову завітав пес Патрон, щоб допомогти краще розібратися з нашою темою уроку.

– Давайте поглянемо на слайд. Патрон пропонує розглянути підказку до теми на сторіночці номер 6. (Слайд №7)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Колективне виконання вправи. (Вправа 1, с. 6) (Слайд №11)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Нам потрібно прочитати анотацію, написану ученицею на книжку «Матильда». Звернути особливо увагу на виправлення, які зробила дівчинка.

(Слайд №12)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Слайд №13)

 

 

 

 

 

– Чи став текст кращим від таких змін дівчинки? (Слайд №15)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– А тепер треба списати виправлений текст та підкреслити слова, які допомогли уникнути зайвих повторів. (АБО можна списати тільки виправленні слова, через брак часу) (Слайд №16)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОФТАЛЬМОЛОГІЧНА ХВИЛИНКА

Гімнастика для очей - Сайт Новгород - Сіверського НВК "Дзвіночок"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Чудово, наші оченятка відпочила і готові далі працювати.

– А поки ми з вами робили гімнастику для оченят, то до нас ще завітав друг Патрона – котик Том.

– Він нам пропонує виконати ось таке завдання. (Вправа 2, с. 7) (Слайд №19)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Прочитайте вірш Володимира Чубенка. Зверніть увагу на заголовок.

(Слайд №20)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Випишіть з тексту слова, які вживаються замість слова песик.

– Поясніть яку роль вони виконують у тексті? (Слайд №22)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Слайд №23)

 

 

 

 

 

 

 

– Так, записали: пес, він, Сірко, Сірий.

– Ці слова виконують роль синонімів у тексті, щоб уникнути повторів.

 

V. ЗАСТОСУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ.

1. Виконання диференційованих завдань.

Диференційовані завдання за рівнем складності:

1. Рівень легкої складності: складіть короткий текст (3-5 речень) про вашу улюблену тваринку, використовуючи слова-зв’язки, подані у таблиці.

Таблиця зі словами-зв’язками:

| По-перше | По-друге | Крім того | Наприклад | Він/вона/воно |

Моя улюблена тваринка – це кіт. По-перше, він дуже муркає. По-друге, він допомагає боротися з мишами в будинку. Крім того, кіт – це дуже незалежна тварина. Наприклад, він може гуляти самостійно вулицею. Він може відчути настрій свого господаря і навіть допомогти йому розслабитися.

(Слайд №24)

 

2. Рівень середньої складності: складіть розповідь на тему «Моя улюблена пора року», використовуючи не менше 5 різних засобів зв’язку.

Моя улюблена пора року – осінь. Це період, коли природа змінюється, листя дерев стає різнокольоровим і падає на землю. Я люблю гуляти в парках, де все навкруги стає чарівним. Осінь надихає мене на творчість, коли можна створювати красу з природних матеріалів. Я також люблю осінній дощ, бо можна одягнути гумові чоботи та пострибати по калюжам.

 

(Слайд №25)

 

3. Рівень високої складності: складіть твір-мініатюру на тему «Явища природи», використовуючи засоби не менше 5 різних засобів зв’язку речень, підкресліть їх.

Явища природи – це незабутні враження (порівняння) із життя кожної людини. Мене завжди зачаровували яскраві вогняні заходи сонця, коли небо перетворюється на палітру з незвичайними кольорами.

Також я бачив величезні грозові хмари, що принесли не тільки дощ, а й блискавки, які розігрівають небо і залишають яскраві сліди.

А ще я пам’ятаю свій перший сніг і наскільки красиво він лежав на гілках дерев. Його сніжинки виглядали як кришталеві квітки (порівняння), які прикрашають природу (порівняння).

Я завжди захоплююсь, коли спостерігаю явища природи. Вони надають нам можливість відчувати красу і неповторність світу.

(Слайд №26)

 

 

Диференційовані завдання за інтересами учнів:

1. Завдання для учнів, які цікавляться природними явищами: складіть опис природного явища, використовуючи порівняльні засоби.

– Оберіть будь-яке природне явище, яке вам подобається, наприклад, ранкова роса.

– Спробуйте описати його, використовуючи порівняльні засоби, наприклад: «Ранкова роса, як дрібні кристалики, прикрашає травинки, немов невидимі перлини, які блищать на сонці».

 

2. Завдання для учнів, які цікавляться історією: складіть розповідь про знамениту людину, використовуючи засоби зв’язку речень.

Однією з найвідоміших сучасних людей є Білл Гейтс. Він народився у 1955 році в США і став засновником компанії Microsoft, яка створила відому операційну систему Windows. Гейтс є одним з найбагатших людей у світі і активно займається благодійною діяльністю, зокрема, боротьбою зі світовими проблемами, такими як хвороби та бідність. Він також підтримує розвиток науки та технологій, щоб зробити світ кращим місцем для життя людей.

3. Завдання для учнів, які цікавляться мистецтвом: складіть опис картини, використовуючи порівняльні засоби..

На картині зображено красивий водоспад, який переливається з гірського потоку. Він виглядає як срібляста стрічка, що розгортається на всю ширину полотна. Вода стікає вниз так, ніби краплі танцюють у повітрі, і на дні створюються мініатюрні карликові озера.

 

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ.

– Молодці! Усі впоралися із своїм завданням. Так тримати!

– Тепер ми з вами добре знаємо, що речення в тексті зв’язані за допомогою синонімів, повторів слова, споріднених слів, власних і загальних назв, слів він, цей, той та інших.

 

 


Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
2.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Рижкова дашуля
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    2.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 березня 2023
Переглядів
546
Оцінка розробки
3.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку