Конспект уроку української літератури "Урок позакласного читання. Всеволод Нестайко. «Дивовижні пригоди в лісовій школі. Сонце серед ночі»

Про матеріал

Конспект уроку з української літератури для учнів 5 класу на тему: "Урок позакласного читання. Всеволод Нестайко. «Дивовижні пригоди в лісовій школі. Сонце серед ночі».

Перегляд файлу

Тема :   Українська література. Урок позакласного читання. 5 клас.

Всеволод Нестайко. «Дивовижні пригоди в лісовій школі. Сонце серед ночі»

Мета :   залучати учнів до самостійного читання;

викликати інтерес до сучасної української літератури, розвивати навички роботи з книгою;

виховувати любов до української книги та читацьку культуру.

Обладнання: портрет письменника Всеволода Нестайка, збірка його творів «Дивовижні пригоди в лісовій школі», ілюстрації  до твору.

Тип уроку : урок позакласного читання.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань учнів

2.1.Слово вчителя

Дорогі учні, ми з вами вивчили розділ «Літературні казки» . Які твори ми з вами читали ? Чим казка літературна відрізняється від народної?  (Літературна казка має автора) Так, правильно. Сьогодні ми з вами поговоримо ще про одну літературну казку. Хто є автором цієї казки? Це Всеволод Нестайко – відомий автор дитячих творів, його перу належать чудові пригодницькі твори: трилогія «Тореадори з Васюківки» , серія книг «Дивовижні пригоди в Лісовій  школі», трилогія «В країні Сонячних Зайчиків», «Пригоди козенят – близнят». Герої  письменника – лісові мешканці, неслухняні та непосидючі школярі, казкові персонажі , які хочуть пізнати світ . Письменник відзначений  багатьма преміями , а його книга «Тореадори з Васюківки» внесена до Особливого Почесного списку Г.Х. Андерсена.

2.2. Асоціативний кущ «Школа»

2.3.Бліц – опитування

1.Скільки частин має серія книг «Дивовижні пригоди в лісовій  школі»? ( 4 книги по 2 частини кожна)

2. Яку назву має перша частина серії? ( «Сонце серед ночі»)

3. Де відбуваються події твору «Сонце серед ночі»? ( у лісі)

4.До якої школи ходили лісові звірі? (до Спеціалізованої лісової музичної школи з ведмежою мовою викладання)

3.  Мотивація навчальної діяльності. Вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя: Давайте з вами ближче познайомимося з учителями та учнями лісової школи.

3.1. «Знайомство з педагогічним складом лісової школи»

Навчальний предмет

Ім’я учителя

Лісознавство

Пантера Ягуарівна

Лісторія (лісова історія)

Лисавета Патрикіївна

Лісографія (лісова географія)

Бурмило Михайлович Ведмідь

Спеціальний музичний предмет - сольфеджіо

Жирафа Жирафіївна

Лісова математика, класний керівник

Мамонт Африканович

Фізична культура

Бегемот Гіпопотамович

Ведмежа мова, директор школи

Макак Макакович

 

3.2. «Робота з класним журналом»

Хто заповнює класний журнал? За яким порядком записують учнів у класний журнал?

За цитатою з твору  заповніть класний журнал .

« На першому уроці Пантера Ягуарівна знайомилася з класом.

Крім зайчика Косі Вуханя та їжачка Колька Колючки, в класі були: з хлопчиків — лисеня Рудик Лисовенко, ведмежа Михайлик Ведмеденко, вовченя Вовчик Вовченко і борсученя Боря Сук; з дівчаток — рисеня Раїска Мняу, лісове козеня Зіна Бебешко, лосеня Соня Лось та білченя Вірочка Вивірчук».

 

ПІ учня

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бліц – опитування:

1.Скільки всього учнів у лісовій школі? (10)

2. Скільки хлопчиків? Дівчаток? (6/ 4)

3. Назвіть усіх школярів

4.Узагальнення вивченого матеріалу

Літературна вікторина за твором «Сонце серед ночі»:

1. Що зробив Вовчик Вовченко через п’ять хвилин від початку уроку? ( вкусив Кося за вухо)

2. Хто з героїв «навіть тіні власної боялися»? ( Кося Вухань та Колька Колючка)

3. Звідки до лісової школи запросили вчителів? ( зі столичного зоопарку)

4. Кого не зачіпав у школі Вовчик Вовченко , бо боявся? ( Михайла Ведмеденка та Раїску Мняу)

5.Хто у школі мав славу хулігана? (Вовчик Вовченко)

6.Що загубив у лісі Кося Вухань під час фіззарядки? (портфель)

7.З чим  не розлучався  Бегемот Гіпопотамович ? ( з тромбоном)

8. Яке було улюблене прислів’я  Бегемота Гіпопотамовича? ( «Добре знають ноти тільки бегемоти»)

9. Яке доручення дала Пантера Ягуарівна  зайчику та їжачкові? ( провідати Вовчика, бо той не відвідує школу)

10.Яка відповідь була на пароль «Ви не бачили грушу?» для нічної зустрічі школярів? («На березі груши не ростуть»)

11.З ким зв’язався Вовчик Вовченко? ( з шакалом Бацилою)

12. Хто ведмежим голосом налякав шакала? ( їжачок Колька Колючка)

5.Домашнє завдання :

1. Уявити себе учнем лісової школи, скласти анкету школяра цієї школи.

6. Підсумок уроку. Оцінювання учнів.

6.1. Гра «Мікрофон».

Мені сподобалася ( не сподобалася) ця літературна казка….

6.2. Гра «Дешифратор»

За допомогою української абетки треба прочитати слова , що є ключовими для даного твору.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

А

Б

В

Г

Ґ

Д

Е

Є

Ж

З

И

І

Ї

Й

К

Л

М

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

 

Н

О

П

Р

С

Т

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

Я

 

 

Р

Ж

А

У

Д

Б

-

 

 

 

 

 

 

 

Т

И

М

І

Л

В

С

Ь

С

И

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Е

І

С

Ч

Т

И

С

Ь

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
779
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку