Конспект уроку з української літератури для учнів 5 класу на тему: "Урок позакласного читання. Всеволод Нестайко. «Дивовижні пригоди в лісовій школі. Сонце серед ночі».
Тема : Українська література. Урок позакласного читання. 5 клас.
Всеволод Нестайко. «Дивовижні пригоди в лісовій школі. Сонце серед ночі»
Мета : залучати учнів до самостійного читання;
викликати інтерес до сучасної української літератури, розвивати навички роботи з книгою;
виховувати любов до української книги та читацьку культуру.
Обладнання: портрет письменника Всеволода Нестайка, збірка його творів «Дивовижні пригоди в лісовій школі», ілюстрації до твору.
Тип уроку : урок позакласного читання.
ХІД УРОКУ
2.1.Слово вчителя
Дорогі учні, ми з вами вивчили розділ «Літературні казки» . Які твори ми з вами читали ? Чим казка літературна відрізняється від народної? (Літературна казка має автора) Так, правильно. Сьогодні ми з вами поговоримо ще про одну літературну казку. Хто є автором цієї казки? Це Всеволод Нестайко – відомий автор дитячих творів, його перу належать чудові пригодницькі твори: трилогія «Тореадори з Васюківки» , серія книг «Дивовижні пригоди в Лісовій школі», трилогія «В країні Сонячних Зайчиків», «Пригоди козенят – близнят». Герої письменника – лісові мешканці, неслухняні та непосидючі школярі, казкові персонажі , які хочуть пізнати світ . Письменник відзначений багатьма преміями , а його книга «Тореадори з Васюківки» внесена до Особливого Почесного списку Г.Х. Андерсена.
2.2. Асоціативний кущ «Школа»
2.3.Бліц – опитування
1.Скільки частин має серія книг «Дивовижні пригоди в лісовій школі»? ( 4 книги по 2 частини кожна)
2. Яку назву має перша частина серії? ( «Сонце серед ночі»)
3. Де відбуваються події твору «Сонце серед ночі»? ( у лісі)
4.До якої школи ходили лісові звірі? (до Спеціалізованої лісової музичної школи з ведмежою мовою викладання)
3. Мотивація навчальної діяльності. Вивчення нового матеріалу.
Слово вчителя: Давайте з вами ближче познайомимося з учителями та учнями лісової школи.
3.1. «Знайомство з педагогічним складом лісової школи»
Навчальний предмет |
Ім’я учителя |
Лісознавство |
Пантера Ягуарівна |
Лісторія (лісова історія) |
Лисавета Патрикіївна |
Лісографія (лісова географія) |
Бурмило Михайлович Ведмідь |
Спеціальний музичний предмет - сольфеджіо |
Жирафа Жирафіївна |
Лісова математика, класний керівник |
Мамонт Африканович |
Фізична культура |
Бегемот Гіпопотамович |
Ведмежа мова, директор школи |
Макак Макакович |
3.2. «Робота з класним журналом»
Хто заповнює класний журнал? За яким порядком записують учнів у класний журнал?
За цитатою з твору заповніть класний журнал .
« На першому уроці Пантера Ягуарівна знайомилася з класом.
Крім зайчика Косі Вуханя та їжачка Колька Колючки, в класі були: з хлопчиків — лисеня Рудик Лисовенко, ведмежа Михайлик Ведмеденко, вовченя Вовчик Вовченко і борсученя Боря Сук; з дівчаток — рисеня Раїска Мняу, лісове козеня Зіна Бебешко, лосеня Соня Лось та білченя Вірочка Вивірчук».
№ |
ПІ учня
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Бліц – опитування:
1.Скільки всього учнів у лісовій школі? (10)
2. Скільки хлопчиків? Дівчаток? (6/ 4)
3. Назвіть усіх школярів
4.Узагальнення вивченого матеріалу
Літературна вікторина за твором «Сонце серед ночі»:
1. Що зробив Вовчик Вовченко через п’ять хвилин від початку уроку? ( вкусив Кося за вухо)
2. Хто з героїв «навіть тіні власної боялися»? ( Кося Вухань та Колька Колючка)
3. Звідки до лісової школи запросили вчителів? ( зі столичного зоопарку)
4. Кого не зачіпав у школі Вовчик Вовченко , бо боявся? ( Михайла Ведмеденка та Раїску Мняу)
5.Хто у школі мав славу хулігана? (Вовчик Вовченко)
6.Що загубив у лісі Кося Вухань під час фіззарядки? (портфель)
7.З чим не розлучався Бегемот Гіпопотамович ? ( з тромбоном)
8. Яке було улюблене прислів’я Бегемота Гіпопотамовича? ( «Добре знають ноти тільки бегемоти»)
9. Яке доручення дала Пантера Ягуарівна зайчику та їжачкові? ( провідати Вовчика, бо той не відвідує школу)
10.Яка відповідь була на пароль «Ви не бачили грушу?» для нічної зустрічі школярів? («На березі груши не ростуть»)
11.З ким зв’язався Вовчик Вовченко? ( з шакалом Бацилою)
12. Хто ведмежим голосом налякав шакала? ( їжачок Колька Колючка)
5.Домашнє завдання :
1. Уявити себе учнем лісової школи, скласти анкету школяра цієї школи.
6. Підсумок уроку. Оцінювання учнів.
6.1. Гра «Мікрофон».
Мені сподобалася ( не сподобалася) ця літературна казка….
6.2. Гра «Дешифратор»
За допомогою української абетки треба прочитати слова , що є ключовими для даного твору.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
А |
Б |
В |
Г |
Ґ |
Д |
Е |
Є |
Ж |
З |
И |
І |
Ї |
Й |
К |
Л |
М |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
|
Н |
О |
П |
Р |
С |
Т |
У |
Ф |
Х |
Ц |
Ч |
Ш |
Щ |
Ь |
Ю |
Я |
|
Р |
Ж |
А |
У |
Д |
Б |
- |
|
|
|
|
|
|
Т |
И |
М |
І |
Л |
В |
С |
Ь |
С |
И |
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Е |
І |
С |
Ч |
Т |
И |
С |
Ь |
- |
|
|
|
|
|
|
|
|