Тема: Розпізнаю багатозначні слова, використовую їх у мовленні
Мета уроку:
-
Навчальна: систематизувати знання учнів про багатозначні слова; формувати вміння розпізнавати їх у тексті; розвивати лексичне багатство мовлення; удосконалювати навички складання речень з багатозначними словами.
-
Розвиваюча: розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; формувати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати.
-
Виховна: виховувати пізнавальний інтерес до рідної мови, любов до слова.
Обладнання: підручник, дошка, маркери, картки із завданнями, малюнки.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку:
I. Організаційний момент.
-
Привітання, перевірка готовності до уроку.
-
Мотивація навчальної діяльності:
-
Бесіда про багатство української мови.
-
Повідомлення теми і мети уроку.
II. Актуалізація опорних знань.
-
Фронтальне опитування:
-
Що таке багатозначне слово? Наведіть приклади.
-
Як ви розумієте значення слова «значення»?
-
Які способи тлумачення значень слова ви знаєте?
-
Гра «Відгадай слово»:
-
Вчитель називає значення слова, а учні відгадують саме слово.
-
Наприклад: те, що ми їмо; посудина для рідини; частина доби. (Відповіді: їжа, чашка, ранок)
III. Вивчення нового матеріалу.
-
Робота з підручником:
-
Читання теоретичного матеріалу про багатозначні слова.
-
Обговорення прочитаного, уточнення незрозумілих моментів.
-
Розбір вправ:
-
Виконання вправ на визначення багатозначних слів у реченнях.
-
Складання речень з багатозначними словами, пояснення їх значень у контексті.
-
Робота в парах:
-
Складання міні-текстів, використовуючи багатозначні слова.
-
Обмін роботами та взаємоперевірка.
IV. Узагальнення і систематизація знань.
-
Бесіда за запитаннями:
-
Що нового ви дізналися на уроці?
-
Які вправи сподобалися найбільше?
-
Чому важливо знати багатозначні слова?
-
Складання сенкана:
-
Слово (багатозначне)
-
Два прикметники
-
Три дієслова
-
Речення
-
Синонім або антонім
V. Домашнє завдання.
-
Виписати з художнього твору 5-7 речень з багатозначними словами.
-
Скласти невеликий твір на тему «Мої улюблені слова», використовуючи багатозначні слова.
VI. Підсумок уроку.
-
Оцінювання роботи учнів.
-
Виставлення оцінок.
-
Позитивна оцінка роботи класу.