Конспект уроку розвитку зв’язного мовлення (4 клас) Тема: Павутинки бабиного літа. Складаємо порівняльний опис.

Про матеріал
Конспект уроку розвитку зв’язного мовлення (4 клас) Тема: Павутинки бабиного літа. Складаємо порівняльний опис. Мета уроку: Навчальна: формувати вміння складати порівняльний опис природного явища (павутинки бабиного літа), використовуючи різноманітні засоби мовної виразності; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати спостережливість, уяву, творче мислення. Розвиваюча: розвивати зв’язне мовлення, вміння логічно викладати думки, добирати точні слова для опису; формувати вміння порівнювати предмети та явища. Виховна: виховувати любов до природи, бережливе ставлення до навколишнього світу, естетичний смак.
Перегляд файлу

Конспект уроку розвитку зв’язного мовлення (4 клас)

Тема: Павутинки бабиного літа. Складаємо порівняльний опис.

Мета уроку:

  • Навчальна: формувати вміння складати порівняльний опис природного явища (павутинки бабиного літа), використовуючи різноманітні засоби мовної виразності; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати спостережливість, уяву, творче мислення.
  • Розвиваюча: розвивати зв’язне мовлення, вміння логічно викладати думки, добирати точні слова для опису; формувати вміння порівнювати предмети та явища.
  • Виховна: виховувати любов до природи, бережливе ставлення до навколишнього світу, естетичний смак.

Обладнання: підручник, зошит, дошка, маркери, малюнки або фотографії павутинок, презентація (за бажанням).

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

I. Організаційний момент.

  • Привітання, перевірка готовності до уроку.
  • Створення позитивного настрою.

II. Актуалізація опорних знань.

  • Бесіда про осінь.
  • Що таке порівняння? Наведіть приклади.
  • Які засоби мовної виразності ви знаєте?

III. Мотивація навчальної діяльності.

  • Розповідь про цікаве явище природи – бабине літо.
  • Показ малюнків або фотографій павутинок.
  • Запитання до учнів:
    • Чи спостерігали ви коли-небудь павутинки бабиного літа?
    • Які асоціації у вас виникають, коли ви бачите павутинку?
    • Чому цей період осені називають "бабиним літом"?

IV. Вивчення нового матеріалу.

  • Спільне спостереження:
    • Опис павутинки: ніжна, прозора, блискуча, мереживна, схожа на... (доповнюють учні).
    • Де можна побачити павутинки? (На деревах, кущах, траві, у повітрі.)
    • Який настрій викликають павутинки? (Радість, спокій, ніжність, мріяливість.)
  • Порівняння павутинки з іншими предметами:
    • Павутинка, як... (мереживо, фата, вуаль, серветка, павутина).
    • Павутинка, мов... (димок, туман, хмара, дощ).
  • Складання порівняльного опису:
    • Вчитель пропонує зразок опису: «Павутинка, мов ніжне мереживо, спадає з гілок дерев. Вона легка, як пух, і блищить на сонці, немов тисячі маленьких діамантів. Павутинка нагадує казкову фату, якою вкрили ліс.»
    • Учні складають власні описи, використовуючи різноманітні порівняння.

V. Закріплення знань.

  • Творче завдання:
    • Написання міні-твору на тему «Павутинки бабиного літа».
  • Читання уривків з художніх творів, де описується бабине літо.

VI. Підсумок уроку.

  • Бесіда про те, що ми дізналися на уроці.
  • Оцінювання роботи учнів.

Домашнє завдання:

  • Написати невеликий вірш про павутинки.
  • Скласти розповідь про те, як павук плете павутину.

Зразок порівняльного опису павутинки:

Павутинка, мов ніжне мереживо, спадає з гілок дерев. Вона легка, як пух, і блищить на сонці, немов тисячі маленьких діамантів. Павутинка нагадує казкову фату, якою вкрили ліс. Вона танцює на вітрі, як фея, і лоскоче обличчя, ніби пухнаста хустка. Павутинка – це символ осені, спокою і краси.

Методичні прийоми: бесіда, спостереження, порівняння, аналіз, творче завдання.

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна.

Диференціація навчання: для сильних учнів можна запропонувати скласти опис павутинки, використовуючи художні засоби (епітети, порівняння, метафори).

Міжпредметні зв’язки: українська мова – читання, природознавство.

Поради:

  • Використовуйте наочні матеріали (малюнки, фотографії), щоб учні могли краще уявити павутинку.
  • Заохочуйте учнів до використання образної мови.
  • Створіть атмосферу творчості та фантазії.

Очікувані результати:

Учні повинні:

  • Складати порівняльний опис природного явища.
  • Використовувати різноманітні засоби мовної виразності.
  • Збагатити свій словниковий запас.
  • Розвинути спостережливість, уяву, творче мислення.

 

docx
Додав(-ла)
Жбанчик Яна
Додано
21 жовтня
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку