Конспект уроку української мови 5 клас НУШ "Наголос, логічний наголос"

Про матеріал
Урок у 5 класі ШУШ, робота з онлайн-словником наголосів та орфоепічним словником.творча робота, самооцінка
Перегляд файлу

Урок . Наголос. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням

Мета: узагальнити знання учнів про наголос; вчити розрізняти значення слова за допомогою наголосу; удосконалювати вміння ставити логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням; обґрунтовувати важливість бережного ставлення до мови; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; цифрову, виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.

Очікувані результати: учень/учениця чітко й правильно вимовляє звуки в процесі мовлення; спостерігає за фонетичними явищами в мовленні, аналізує мовлення за орфоепічними та орфографічними характеристиками; вправно застосовує алфавіт; знаходить й виправляє огріхи й помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; застосовує знання правил орфографії й орфоепії для вдосконалення власного мовлення; виявляє й аналізує орфографічні помилки; пояснює виправлення, покликаючись на вивчені правила; вправно користується словниками; відтворює зміст почутого тексту з дотриманням орфоепічних норм; удосконалює письмовий текст (власний та чужий) .

Обладнання: мультимедійний комплект

Хід уроку

І. Вступна частина

Аналіз виконання домашнього завдання

І. Організація класу

  1. Емоційне налаштування на урок.
  • Діти, давайте станемо у коло.
  • Зберіть усю свою позитивну енергію в долонях. Для цього потрібно потерти долоні одна об одну.
  •  Далі різко розводимо долоні перед собою на відстань 1-2 см і відчуваємо між ними електричний струм.
  • Із цього струму «ліпимо» уявний шар і кидаємо його в круг і згадуємо:
  • Що таке наголос? (Наголос — це виділення у слові посиленням голосу певного складу. Такий склад називається наголошеним, усі інші склади — ненаголошені.)
  • Поставте наголоси в словах: Олень, школа,село, подруга, знанняерце, випадок,
  • Повторення вивченого
  • Як називається розділ науки правильну вимову слів?
  • Де можна знайти  відомості про правильну вимову слів?

 «Самоналаштування»

  • Працюємо сьогодні старано,

Слухаємо уважно.

Працюємо плідно,

Завдання виконуємо оперативно.

ІІ. Основна частина

Завдання: ( Слайд)

Поставте наголоси в словах, скориставшись «  Електронним словником наголосів»

фОрзац

фОльга

пІдлітковий

тИгровий

Індивідуальне завдання:

Знайдіть наголос у словнику слово Документ

Яким словничком швидше ми користуємося? А якщо немає Інтернету?

Правило ст.110

Слайд

Виконання вправи 212.

 Зробіть висновки…… ( склад може переміщуватися)

Фізкультхвилинка

Поняття логічний наголос ( Слайд) Ст.111 Вправа 216.

Робота з підручником( текст)Вправа 214

Читання, продовжити казку (3 речення)

ІV. Етап рефлексивно-оцінювальний:

-Яку тему ми сьогодні вивчили?

-Що я вмію?

- Де я це використаю?

Самооцінка ( Котики)

Емоції:  колір (Чому?)

ІІІ. Заключна частина

Домашнє завдання

 Вивчити правила, виконати впр.215.

Інклюзія

  1. Спиши. Постав наголоси.

 

Радість, радіти, радісний.

Рух, рухати, рухливий.

Дівчина, дівчинка, дівчатко, дівчатонько.

Лінь, лінощі, лінуватися.

Гуска, гусочка, гусеня, гусак.

Лось, лосиха, лосеня.

1

 

doc
Додано
16 грудня 2022
Переглядів
4224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку