Урок . Наголос. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням
Мета: узагальнити знання учнів про наголос; вчити розрізняти значення слова за допомогою наголосу; удосконалювати вміння ставити логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням; обґрунтовувати важливість бережного ставлення до мови; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; цифрову, виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.
Очікувані результати: учень/учениця чітко й правильно вимовляє звуки в процесі мовлення; спостерігає за фонетичними явищами в мовленні, аналізує мовлення за орфоепічними та орфографічними характеристиками; вправно застосовує алфавіт; знаходить й виправляє огріхи й помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; застосовує знання правил орфографії й орфоепії для вдосконалення власного мовлення; виявляє й аналізує орфографічні помилки; пояснює виправлення, покликаючись на вивчені правила; вправно користується словниками; відтворює зміст почутого тексту з дотриманням орфоепічних норм; удосконалює письмовий текст (власний та чужий) .
Обладнання: мультимедійний комплект
Хід уроку
І. Вступна частина
Аналіз виконання домашнього завдання
І. Організація класу
«Самоналаштування»
Слухаємо уважно.
Працюємо плідно,
Завдання виконуємо оперативно.
ІІ. Основна частина
Завдання: ( Слайд)
Поставте наголоси в словах, скориставшись « Електронним словником наголосів»
фОрзац
фОльга
пІдлітковий
тИгровий
Індивідуальне завдання:
Знайдіть наголос у словнику слово Документ
Яким словничком швидше ми користуємося? А якщо немає Інтернету?
Правило ст.110
Слайд
Виконання вправи 212.
Зробіть висновки…… ( склад може переміщуватися)
Фізкультхвилинка
Поняття логічний наголос ( Слайд) Ст.111 Вправа 216.
Робота з підручником( текст)Вправа 214
Читання, продовжити казку (3 речення)
ІV. Етап рефлексивно-оцінювальний:
-Яку тему ми сьогодні вивчили?
-Що я вмію?
- Де я це використаю?
Самооцінка ( Котики)
Емоції: колір (Чому?)
ІІІ. Заключна частина
Домашнє завдання
Вивчити правила, виконати впр.215.
Інклюзія
Радість, радіти, радісний.
Рух, рухати, рухливий.
Дівчина, дівчинка, дівчатко, дівчатонько.
Лінь, лінощі, лінуватися.
Гуска, гусочка, гусеня, гусак.
Лось, лосиха, лосеня.
1