Конспект уроку української мови на тему: «Урок розвитку зв'язного мовлення. Як писати листи» з використанням інноваційних прийомів та технології критичного мислення.
Очеретинська ЗОШ
І – ІІІ ступенів
Ясинуватський рн.
Донецька обл.
на тему: «Урок розвитку зв’язного мовлення. Як писати листи» з використанням інноваційних прийомів та технології ЧПКМ. (3 клас)
Підготувала і провела
вчитель початкових класів
Анненкова Ганна Анатоліївна
Мета: вчити писати листи.
Задачі:
Тип уроку: урок засвоєння і первісного закріплення нових знань.
Методи: словесні (розповідь, пояснення, бесіда), наочні (демонстрація мультимедійної презентації), практичні (творчі вправи і завдання, інноваційні прийоми технології ЧПКМ).
Обладнання: інтерактивна дошка, , мультимедійна презентація, прозірки, картки-листи.
Хід уроку
Діти продзвенів дзвінок!
Всіх покликав на урок.
За парти всі сідаємо
Працювати починаємо
Без душі, без тіла за сто миль пролетів. (Лист)
Сьогодні на уроці ми дізнаємося про історію виникнення листів, по-вправляємося у правильному написанні листів.
Листи:
Колесо історії
Листи люди писали одне одному ще з далеких часів. Для цього вони використовували папірус, пергамент, глиняні дощечки, черепки.
Люди для спілкування спочатку використовували предмети, яким надавали відповідного значення. Відома легенда про лист, який надіслали скіфи персидському царю як відповідь на його вимову підкоритися йому. Скіфи надіслали царю мишу, жабу, горобця, 5 стріл. Це означало: якщо перси зариються в землю, сховаються під воду або злетять у небо , стріли скіфів їх усе одно знайдуть.
1-й учень (читає листа)
Щоб в житті усе велося і добро щодня лилося.
Щоб від цього дня Миколи жили Ви в добрі й любові.
Щоб не знали ні бід-горя у бурхливім життя морі.
Щоб пишався вами край, а найбільше – Миколай.
Бо він любить всіх, хто в мирі, в згоді, в правді,
І до тих він уночі несе звабні калачі
Ще й цукерки і цукати, щоб солодко було спати! (Це лист-побажання.)
2-1 учень (читає листа)
У світле та радісне свято жіноче
Матусю свою привітати я хочу.
Зберу у долоні сріблясту росу
І рідній матусі її віднесу.
Дарую всю землю, ліси і моря!
Ти краща у світі! Матусю моя! (Це лист-привітання)
Лист
Діти записують у зошиті правильну послідовність рядків, потім працюють у парі, взаємоперевірка.
Фізкультхвилинка
Учні плескали в долоньки.
Всі синочки ми і доньки.
Ніжками затупотіли,
Потім весело присіли.
Віяв вітер тут і там.
Ти в гурті тепер не сам.
Ми за руки всі взялися.
Піднялись і потяглися.
Спинку добре всі прогнули.
І про втому геть забули.
Цікаво знати!
Лист скаже про тебе більше, ніж ти можеш собі уявити! Для тебе головне – щоб почерк був чітким. Щоб твій друг не витрачав час і сили, намагаючись розібрати недбало написані букви. І рядки щоб не повзли «вниз», а аркуш паперу був акуратним. Намагайся також не робити надто багато помилок. Лист починається зі звертання «здрастуйте», «добридень», «привіт». До близьких людей звертайся так, як звертаєшся завжди. А ось до малознайомих пишуть набагато стриманіше. Якщо ж ти відповідаєш на чийсь лист, поквапся: відповідь потрібно відправити не пізніше 5-7 днів після того, як отримав послання. Змусити людину чекати, проявити байдужість – неввічливо. Ось лист написаний. На конверті написана твоя адреса і адреса того, хто цей лист отримає. Тепер залишилося заклеїти конверт і опустити в поштову скриньку. Але може бути і так: хтось із знайомих люб’язно запропонував листа передати. Тоді конверт не заклеюють. Це знак довіри, вчинити інакше непривабливо. Адже вихована людина не читає чужих листів, навіть якщо це зробити, дуже легко і «ніхто все одно нічого не дізнається».
Підібрати слова до слова «лист»
Для допитливих.
Лист написаний і конверт підписаний. А що далі? Потрібно наклеїти марку. Навіщо?
Лист – це пасажир, а його квиток – це марка. ЇЇ наклеюють на конверт. Перша марка з’явилася шостого травня 1840 року. Британська пошта ввела порядок, згідно із яким усі поштові відправлення мають бути оплачені.
Конверт кидають до поштової скриньки. Вона була винайдена моряками в XV столітті. Прямуючі з Європи до Індії морські мандрівники залишали листи у великому кам’яному ящику на мисі Доброї Надії, а кораблі, що поверталися заберали послання до Європи.
Бесіда.