Конспект уроку української мови для 3-го класу на тему: «Урок розвитку зв’язного мовлення. Як писати листи»

Про матеріал

Конспект уроку української мови на тему: «Урок розвитку зв'язного мовлення. Як писати листи» з використанням інноваційних прийомів та технології критичного мислення.

Перегляд файлу

Очеретинська ЗОШ     

 І – ІІІ ступенів

Ясинуватський рн.

Донецька обл.

 

 

 

 

 

 

на тему: «Урок розвитку зв’язного мовлення. Як писати листи» з використанням інноваційних прийомів та технології ЧПКМ. (3 клас)

 

 

 

 

 

Підготувала і провела

вчитель початкових класів

Анненкова Ганна Анатоліївна

Мета: вчити писати листи.

Задачі:

  • Навчальна: дати учням поняття про структуру листа; ознайомити з вимогами до написання листа; закріплювати навички використання звертань, слів ввічливості.
  • Розвивальна: розвивати культуру мовлення; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати творчі здібності.
  • Виховна: виховувати любов до рідної мови, почуття товариськості, повагу до праці листоноши.

Тип уроку: урок засвоєння і первісного закріплення нових знань.

Методи: словесні (розповідь, пояснення, бесіда), наочні (демонстрація мультимедійної презентації), практичні (творчі вправи і завдання, інноваційні прийоми технології ЧПКМ).

Обладнання: інтерактивна дошка, , мультимедійна презентація, прозірки, картки-листи.

                                                        Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Діти продзвенів дзвінок!

Всіх покликав на урок.

За парти всі сідаємо

Працювати починаємо

  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Перевірка домашнього завдання (вправа 287, ст. 122. Правило, ст. 120-121).
  2. Пальчикова гімнастика. Запис числа та класної роботи.
  3. Хвилинка каліграфії, запис слів: Олексій , Катерина, Очеретине, Донецьк.
  1. Мотивація. Повідомлення теми мети, уроку.
  • Сьогодні ми завітаємо в гості до майстерні слова.
  • Як ви гадаєте, про що ми там дізнаємося? А допоможе нам у цьому загадка.

Без душі, без тіла за сто миль пролетів. (Лист)

Сьогодні на уроці ми дізнаємося про історію виникнення листів, по-вправляємося у правильному написанні листів.

  1. Робота з мовним матеріалом.
  1. Робота за схемою. Навіщо людям потрібні листи? (У людей виникла потреба у спілкуванні)

Листи:

  • Повідомляють про якісь події.
  • Діляться враженнями.
  • Звертаються з проханням.
  1. Словникова робота.
  • Відгадайте слова і запишіть їх у зошит.
  • Паперовий пакет, який зберігає таємницю послання. (Конверт)
  • Пункт призначення листа, місце знаходження того, кому лист призначений. (Адреса)
  • Цифрове умовне позначення міста, села. (Індекс)
  • Людина, яка розносить листи. (Листоноша)
  • Людина, якій адресований лист. (Адресат)

Колесо історії

Листи люди писали одне одному ще з далеких часів. Для цього вони використовували папірус, пергамент, глиняні дощечки, черепки.

Люди для спілкування спочатку використовували предмети, яким надавали відповідного значення. Відома легенда про лист, який надіслали скіфи персидському царю як відповідь на його вимову підкоритися йому. Скіфи надіслали царю мишу, жабу, горобця, 5 стріл. Це означало: якщо перси зариються в землю, сховаються під воду або злетять у небо , стріли скіфів їх усе одно знайдуть.

  1. Поділ листів на групи.

1-й учень (читає листа)

Щоб в житті усе велося і добро щодня лилося.

Щоб від цього дня Миколи жили Ви в добрі й любові.

Щоб не знали ні бід-горя у бурхливім життя морі.

Щоб пишався вами край, а найбільше – Миколай.

Бо він любить всіх, хто в мирі, в згоді, в правді,

І до тих він уночі несе звабні калачі

Ще й цукерки і цукати, щоб солодко було спати! (Це лист-побажання.)

2-1 учень (читає листа)

У світле та радісне свято жіноче

Матусю свою привітати я хочу.

Зберу у долоні сріблясту росу

І рідній матусі її віднесу.

Дарую всю землю, ліси і моря!

Ти краща у світі! Матусю моя! (Це лист-привітання)

  1. Вправа «Порушена послідовність» (методика ЧПКМ)

Лист

  1. Хай перші весняні промені дарують тобі гарний настрій!
  2. Прийми мої найщиріші поздоровлення зі святом 8 Березня!
  3. Дорога матінко!
  4. Бажаю тобі здоров’я, краси і ніжності. Хай у твоєму житті завжди крокують поруч радість, успіх і надія.
  5. З любов’ю твій син (дочка). (Це лист-поздоровлення)

Діти записують у зошиті правильну послідовність рядків, потім працюють у парі, взаємоперевірка.

Фізкультхвилинка

Учні плескали в долоньки.

Всі синочки ми і доньки.

Ніжками затупотіли,

Потім весело присіли.

Віяв вітер тут і там.

Ти в гурті тепер не сам.

Ми за руки всі взялися.

Піднялись і потяглися.

Спинку добре всі прогнули.

І про втому геть забули.

Цікаво знати!

Лист скаже про тебе більше, ніж ти можеш собі уявити! Для тебе головне – щоб почерк був чітким. Щоб твій друг не витрачав час і сили, намагаючись розібрати недбало написані букви. І рядки щоб не повзли «вниз», а аркуш паперу був акуратним. Намагайся також не робити надто багато помилок. Лист починається зі звертання «здрастуйте», «добридень», «привіт». До близьких людей звертайся так, як звертаєшся завжди. А ось до малознайомих пишуть набагато стриманіше. Якщо ж ти відповідаєш на чийсь лист, поквапся: відповідь потрібно відправити не пізніше 5-7 днів після того, як отримав послання. Змусити людину чекати, проявити байдужість – неввічливо. Ось лист написаний. На конверті написана твоя адреса і адреса того, хто цей лист отримає. Тепер залишилося заклеїти конверт і опустити в поштову скриньку. Але може бути і так: хтось із знайомих люб’язно запропонував листа передати. Тоді конверт не заклеюють. Це знак довіри, вчинити інакше непривабливо. Адже вихована людина не читає чужих листів, навіть якщо це зробити, дуже легко і «ніхто все одно нічого не дізнається».

  1. Гра «Асоціації» (Методика ЧПКМ)

Підібрати слова до слова «лист»

  1. Складаємо сенкан.
  1. Лист
  1. Практична діяльність. Складання листа учнями.
  • Напишіть другові лист-розповідь про справи в класі використовуючи для цього опорні слова. (Дорогий… , хочу розповісти тобі про… , я дуже сумую без тебе … , напиши мені … , з нетерпінням чекаю відповіді…)
  1. Запис учнями тексту в зошити.
  2. Заслуховування декількох листів. Виправлення мовних помилок.

Для допитливих.

Лист написаний і конверт підписаний. А що далі? Потрібно наклеїти марку. Навіщо?

Лист – це пасажир, а його квиток – це марка. ЇЇ наклеюють на конверт. Перша марка з’явилася шостого травня 1840 року. Британська пошта ввела порядок, згідно із яким усі поштові відправлення мають бути оплачені.

 Конверт кидають до поштової скриньки. Вона була винайдена моряками в XV столітті. Прямуючі з Європи до Індії морські мандрівники залишали листи у великому кам’яному ящику на мисі Доброї Надії, а кораблі, що поверталися заберали послання до Європи.

  1.  Інтернет-листування.

Бесіда.

  1. Підсумок уроку.
  • Пошта пов’язує нашу країну з усім світом, тож давайте писати листи одне одному! Отримавши їх, адресат посміхнеться, а кожна посмішка – це промінчик сонця. Чим більше посмішок, тим світліше стає на нашій Землі!
  • Домашнє завдання. Написати лист другові, бабусі…
     
Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Анненкова Анна Анатоліївна
    Використані інноваційні прийоми та технології критичного мислення.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
9 січня
Переглядів
346
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку