Конспект уроку української мови для 4 класу.
Тема. Удосконалення текстів, шляхом використання займенників замість лексичних повторів .
Мета. Формувати в учнів уміння будувати речення з особовими займенниками; використовувати займенники для зв`язку речень у тексті з метою уникнення лексичних повторів; збагачувати словниковий запас; розвивати самостійність, зв`язне мовлення школярів, вміння працювати в парі та приймати рішення; виховувати взаєморозуміння, почуття дружби, любов до природи.
Міжпредметні зв`язки. Українська мова, літературне читання.
Очікувані результати:
Урок №81
Тема. Удосконалення текстів, шляхом використання займенників замість лексичних повторів .
Мета. Формувати в учнів уміння будувати речення з особовими займенниками; використовувати займенники для зв`язку речень у тексті з метою уникнення лексичних повторів; збагачувати словниковий запас; розвивати самостійність, зв`язне мовлення школярів, вміння працювати в парі та приймати рішення; виховувати взаєморозуміння, почуття дружби, любов до природи.
Міжпредметні зв`язки. Українська мова, літературне читання.
Обладнання: роздатковий матеріал, підручник.
Очікувані результати:
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Правила роботи на уроці:
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Відповіді на питання
-Яку частину мови ми вчимо?
- Які частини мови вона може замінювати?
- Назвіть особові займенники?
- Які займенники ми відносимо до ІІ особи?
- Які займенники ми відносимо до ІІІ особи?
- Які займенники ми відносимо до І особи?
- Назвіть усі займенники, що вживаються у множині.
2. Каліграфічна хвилинка.
Леся Українка Тарас Шевченко Іван Франко
Учитель.
3. Вправа «Я – вмію, я – зроблю».
- Розподіліть займенники на три групи за особами та запишіть їх: вони,
я, ти, він, ми, воно, ви, вона.
1-ша особа –
2-га особа –
3-тя особа -
ІІІ. Повідомлення теми, мети, очікувані результати.(2хв)
Учитель. Сьогодні ми закріпимо знання про займенники, навчимося удосконалювати тексти, шляхом використання займенників замість лексичних повторів .
Інтерактивна вправа «Очікування».
Мета.Надати можливість учням формувати свої потреби.
Обладнання. Стікери різних кольорів.
Хід вправи:учні обирають стікер на якому написано початок речення:
Форма роботи: фронтальна. Кожен учень закінчує речення, зачитує вголос своє очікування та наклеює стікер на дошку.
Час виконання: 1 хвилина
Учитель. Я очікую, що ви будете активно працювати, удосконалите вміння висловлювати власні думки, поділитеся з іншими своїми знаннями з теми «Займенник».
А щоб робота була продуктивнішою пропоную вам об`єднатися в пари. Одна голова добре, а дві – краще.
ІV. Удосконалення знань, умінь і навичок учнів.
— Запишіть речення.
Мова йшла про... (я, ти, він).
Ми потоваришували з... (ти, він).
На уроці вчителька спитала... (я, ти, вона).
— Поставте питання до займенників. Визначте їх особу. (Усно)
— Визначте відмінок займенників. (Усно)
а) Вправа 298, с.132 (Усно)
Прочитайте текст, вибираючи з дужок потрібні слова, уникаючи повторів.
б) Вправа 299, с.132 (письмово)
спишіть текст, замінюючи слова, що повторюються, займенниками.
3. Фізкультхвилинка.
4. Творча вправа.
Вставити пропущенні займенниками.
Леся Українка навчилася читати в чотири роки. Найулюбленішими … книжками були книжки з українськими народними піснями та казками. Гратися … подобалося в різні пригоди, про які йшлося в книжках. Усі забави в … були змістовними та розумними.
Довідка: її, їй, неї.
Взаємоперевірка.
4. Гра «Редактори»
— Прослухайте текст. Зверніть увагу на надмірне невмотивоване вживання особового займенника він. Уставте замість нього іменники Шевченко,Тарас, хлопець.
У ранньому дитинстві в нього виявився хист до малювання. Крейдою чи вуглинкою він розмальовував стіни, лави, стіл, навіть долівку. Мріючи стати художником, він навчався у трьох церковних малярів, але вони не виявили в нього здібностей. Вечорами, деколи й ночами, виконавши всю загадану роботу, він нишком брав книжки з панської бібліотеки і перечитував, поринаючи у невідомі світи і забуваючи про своє гірке життя. Незабаром він і сам почав складати вірші. Переливати свої думки у слова було неабиякою втіхою для нього. (З підручника)
Нишком — 1. Тихо, причаївшись, мовчки.
2.Крадькома, потай, щоб інші не бачили, не знали.
Додаткова вправа. Індивідуальна робота по картках. (для тих, хто вже виконав завдання).
Прочитати текс. Вставити потрібні займенники, щоб уникнути повторів.
Я маю песика. … зветься Сірко. … … дуже любимо. … береже наш дім.
Довідка: він, ми, його, він.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа «Об`єднай займенники»
Мета.Перевірити засвоєння учнями теми «Особові займенники».
Обладнання. Стікери із записами особових займенників, кошик.
Хід вправи:учні обирають стікер на якому написано особовий займенник і прикріплюють до відповідної особи.
Форма роботи: групова.
Час виконання: 1 хвилини
- Назвіть особові займенники та об`єднайте їх у групи.
І особа ІІ особа ІІІ особа
Я ти він
Ми ви вона
воно
вони
VІ. Домашнє завдання.
Придумати і записати казку про особові займенники.
Вставити пропущенні займенниками.
Леся Українка навчилася читати в чотири роки. Найулюбленішими … книжками були книжки з українськими народними піснями та казками. Гратися … подобалося в різні пригоди, про які йшлося в книжках. Усі забави в … були змістовними та розумними.
Довідка: її, їй, неї.
Вставити пропущенні займенниками.
Леся Українка навчилася читати в чотири роки. Найулюбленішими … книжками були книжки з українськими народними піснями та казками. Гратися … подобалося в різні пригоди, про які йшлося в книжках. Усі забави в … були змістовними та розумними.
Довідка: її, їй, неї.
Вставити пропущенні займенниками.
Леся Українка навчилася читати в чотири роки. Найулюбленішими … книжками були книжки з українськими народними піснями та казками. Гратися … подобалося в різні пригоди, про які йшлося в книжках. Усі забави в … були змістовними та розумними.
Довідка: її, їй, неї.
Вставити пропущенні займенниками.
Леся Українка навчилася читати в чотири роки. Найулюбленішими … книжками були книжки з українськими народними піснями та казками. Гратися … подобалося в різні пригоди, про які йшлося в книжках. Усі забави в … були змістовними та розумними.
Довідка: її, їй, неї.
Вставити пропущенні займенниками.
Леся Українка навчилася читати в чотири роки. Найулюбленішими … книжками були книжки з українськими народними піснями та казками. Гратися … подобалося в різні пригоди, про які йшлося в книжках. Усі забави в … були змістовними та розумними.
Довідка: її, їй, неї.
Індивідуальна робота на картках.
Прочитати текс. Вставити потрібні займенники, щоб уникнути повторів.
Я маю песика. … зветься Сірко. … … дуже любимо. … береже наш дім.
Довідка: він, ми, його, він.
Індивідуальна робота на картках.
Прочитати текс. Вставити потрібні займенники, щоб уникнути повторів.
Я маю песика. … зветься Сірко. … … дуже любимо. … береже наш дім.
Довідка: він, ми, його, він.
Індивідуальна робота на картках.
Прочитати текс. Вставити потрібні займенники, щоб уникнути повторів.
Я маю песика. … зветься Сірко. … … дуже любимо. … береже наш дім.
Довідка: він, ми, його, він.
Індивідуальна робота на картках.
Прочитати текс. Вставити потрібні займенники, щоб уникнути повторів.
Я маю песика. … зветься Сірко. … … дуже любимо. … береже наш дім.
Довідка: він, ми, його, він.
Індивідуальна робота на картках.
Прочитати текс. Вставити потрібні займенники, щоб уникнути повторів.
Я маю песика. … зветься Сірко. … … дуже любимо. … береже наш дім.
Довідка: він, ми, його, він.
Шевченко
хлопець Тарас