Конспект уроку української мови для 4 класу " Удосконалення текстів, шляхом використання займенників замість лексичних повторів ".

Про матеріал

Конспект уроку української мови для 4 класу.

Тема. Удосконалення текстів, шляхом використання займенників замість лексичних повторів .

Мета. Формувати в учнів уміння будувати речення з особовими займенниками; використовувати займенники для зв`язку речень у тексті з метою уникнення лексичних повторів; збагачувати словниковий запас; розвивати самостійність, зв`язне мовлення школярів, вміння працювати в парі та приймати рішення; виховувати взаєморозуміння, почуття дружби, любов до природи.

Міжпредметні зв`язки. Українська мова, літературне читання.

Очікувані результати:

  • упізнавати на слух і в текстах особові займенники;
  • використовувати займенники для зв`язку речень у тексті, з метою уникнення лексичних повторів.
Перегляд файлу

Урок №81

 Тема. Удосконалення текстів, шляхом використання займенників замість лексичних повторів .

Мета. Формувати в учнів уміння будувати речення з особовими займенниками; використовувати займенники для зв`язку речень у тексті з метою уникнення лексичних повторів; збагачувати словниковий запас; розвивати самостійність, зв`язне мовлення школярів, вміння працювати в парі та приймати рішення; виховувати взаєморозуміння, почуття дружби, любов до природи.

Міжпредметні зв`язки. Українська мова, літературне читання.

Обладнання: роздатковий матеріал, підручник.

Очікувані результати:

  • упізнавати на слух і в текстах особові займенники;
  • використовувати займенники для зв`язку речень у тексті, з метою уникнення лексичних повторів.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Правила роботи на уроці:

  • Правило піднятої руки;
  • Уважно слухати вчителя і учнів;
  • Активно і творчо працювати;
  • Дружньо співпрацювати у парах.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Відповіді на питання

-Яку частину мови ми вчимо?

- Які частини мови вона може замінювати?

- Назвіть особові займенники?

- Які займенники ми відносимо до ІІ особи?

- Які займенники ми відносимо до ІІІ особи?

- Які займенники ми відносимо до І особи?

- Назвіть усі займенники, що вживаються у множині.

2. Каліграфічна хвилинка.

    Леся Українка  Тарас Шевченко Іван Франко

Учитель.

  • Хто така Леся Українка?
  • Що ви про неї знаєте? А пригадайте, які твори Івана Франка ми вчили на читанні?
  • Що ви пам’ятаєте про Т.Шевченка?
  • Чому ми про них згадали? Як ви думаєте? Чому нам слід про них завжди пам’ятати? ( На літературному читанні ми закінчили вивчати їх творчість).

3. Вправа «Я – вмію, я – зроблю».

- Розподіліть займенники на три групи за особами та запишіть їх: вони,

я, ти, він, ми, воно, ви, вона.

1-ша особа –

2-га особа –

3-тя особа -

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети, очікувані результати.(2хв)

Учитель. Сьогодні ми закріпимо знання про  займенники, навчимося удосконалювати тексти, шляхом використання займенників замість лексичних повторів . 

 

Інтерактивна вправа «Очікування».

Мета.Надати можливість учням формувати свої потреби.

Обладнання. Стікери різних кольорів.

Хід вправи:учні обирають стікер на якому написано початок речення:

  • Я очікую, що…
  • На уроці мене чекає…
  • На цьому уроці я вивчу…
  • Цей урок навчить мене…

Форма роботи: фронтальна. Кожен учень закінчує речення, зачитує вголос своє очікування та наклеює стікер на дошку.

Час виконання: 1 хвилина

Учитель. Я  очікую, що ви будете активно працювати, удосконалите вміння висловлювати власні думки, поділитеся з іншими своїми знаннями з теми «Займенник».

А щоб робота була продуктивнішою пропоную вам об`єднатися в пари. Одна голова добре, а дві – краще.

ІV. Удосконалення знань, умінь і навичок учнів.

  1. Самостійна робота

— Запишіть речення.

Мова йшла про... (я, ти, він).

Ми потоваришували з... (ти, він).

На уроці вчителька спитала... (я, ти, вона).

— Поставте питання до займенників. Визначте їх особу. (Усно)

— Визначте відмінок займенників. (Усно)

  1. Робота за підручником .

а) Вправа 298, с.132  (Усно)

Прочитайте текст, вибираючи з дужок потрібні слова, уникаючи повторів.

б)  Вправа 299, с.132 (письмово)

спишіть текст, замінюючи слова, що повторюються, займенниками.

3. Фізкультхвилинка.

4. Творча вправа.

Вставити пропущенні займенниками.

Леся Українка навчилася читати в чотири роки. Найулюбленішими … книжками були книжки з українськими народними піснями та казками. Гратися … подобалося в різні пригоди, про які йшлося в книжках. Усі забави в … були змістовними та розумними.

 

Довідка: її, їй, неї.

Взаємоперевірка.

 

 

 

4. Гра «Редактори»

— Прослухайте текст. Зверніть увагу на надмірне невмотивоване вживання особового займенника він. Уставте замість нього іменники Шевченко,Тарас, хлопець.

У ранньому дитинстві в нього виявився хист до малювання. Крейдою чи вуглинкою він розмальовував стіни, лави, стіл, навіть долівку. Мріючи стати художником, він навчався у трьох церковних малярів, але вони не виявили в нього здібностей. Вечорами, деколи й ночами, виконавши всю загадану роботу, він нишком брав книжки з панської бібліотеки і перечитував, поринаючи у невідомі світи і забуваючи про своє гірке життя. Незабаром він і сам почав складати вірші. Переливати свої думки у слова було неабиякою втіхою для нього.                              (З підручника)

Нишком — 1. Тихо, причаївшись, мовчки.

                2.Крадькома, потай, щоб інші не бачили, не знали.

 

Додаткова вправа. Індивідуальна робота по картках. (для тих, хто вже виконав завдання).

Прочитати текс. Вставити потрібні займенники, щоб уникнути повторів.

 

Я маю песика.    … зветься Сірко.      … дуже любимо.   … береже наш дім.

Довідка: він, ми, його, він.

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вправа «Об`єднай займенники»

Мета.Перевірити засвоєння учнями теми «Особові займенники».

Обладнання. Стікери із записами особових займенників, кошик.

Хід вправи:учні обирають стікер на якому написано особовий займенник і прикріплюють до відповідної особи.

Форма роботи: групова.

Час виконання: 1 хвилини

- Назвіть особові займенники та об`єднайте їх у групи.  

  І особа                    ІІ особа                     ІІІ особа

    Я                            ти                               він

   Ми                          ви                                вона

                                                                     воно

                                                                     вони

VІ. Домашнє завдання.

Придумати  і записати казку про особові займенники.

 

 

 

 

 

 

 

Вставити пропущенні займенниками.

Леся Українка навчилася читати в чотири роки. Найулюбленішими … книжками були книжки з українськими народними піснями та казками. Гратися … подобалося в різні пригоди, про які йшлося в книжках. Усі забави в … були змістовними та розумними.

Довідка: її, їй, неї.

 

Вставити пропущенні займенниками.

Леся Українка навчилася читати в чотири роки. Найулюбленішими … книжками були книжки з українськими народними піснями та казками. Гратися … подобалося в різні пригоди, про які йшлося в книжках. Усі забави в … були змістовними та розумними.

Довідка: її, їй, неї.

 

 

Вставити пропущенні займенниками.

Леся Українка навчилася читати в чотири роки. Найулюбленішими … книжками були книжки з українськими народними піснями та казками. Гратися … подобалося в різні пригоди, про які йшлося в книжках. Усі забави в … були змістовними та розумними.

Довідка: її, їй, неї.

 

 

Вставити пропущенні займенниками.

Леся Українка навчилася читати в чотири роки. Найулюбленішими … книжками були книжки з українськими народними піснями та казками. Гратися … подобалося в різні пригоди, про які йшлося в книжках. Усі забави в … були змістовними та розумними.

Довідка: її, їй, неї.

 

Вставити пропущенні займенниками.

Леся Українка навчилася читати в чотири роки. Найулюбленішими … книжками були книжки з українськими народними піснями та казками. Гратися … подобалося в різні пригоди, про які йшлося в книжках. Усі забави в … були змістовними та розумними.

Довідка: її, їй, неї.

 

 

 Індивідуальна робота на картках.

Прочитати текс. Вставити потрібні займенники, щоб уникнути повторів.

Я маю песика.    … зветься Сірко.      … дуже любимо.   … береже наш дім.

Довідка: він, ми, його, він.

 

Індивідуальна робота на картках.

Прочитати текс. Вставити потрібні займенники, щоб уникнути повторів.

Я маю песика.    … зветься Сірко.      … дуже любимо.   … береже наш дім.

Довідка: він, ми, його, він.

 

Індивідуальна робота на картках.

Прочитати текс. Вставити потрібні займенники, щоб уникнути повторів.

Я маю песика.    … зветься Сірко.      … дуже любимо.   … береже наш дім.

Довідка: він, ми, його, він.

 

Індивідуальна робота на картках.

Прочитати текс. Вставити потрібні займенники, щоб уникнути повторів.

Я маю песика.    … зветься Сірко.      … дуже любимо.   … береже наш дім.

Довідка: він, ми, його, він.

 

Індивідуальна робота на картках.

Прочитати текс. Вставити потрібні займенники, щоб уникнути повторів.

Я маю песика.    … зветься Сірко.      … дуже любимо.   … береже наш дім.

Довідка: він, ми, його, він.

 

 

 

Шевченко

хлопець Тарас

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бак Ольга Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
5836
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку