Конспект уроку з української мови "Дієслово.Повторення вивченого про дієслово." 4 клас

Про матеріал

Конспекр уроку з української мови, пропедений у 4 класі. Пергий урок по темі "Дієслово". Урок тематичний - урок Любові. З використанням модульного навчання.

Перегляд файлу

ТЕМА: Дієслово. Повторення вивченого про дієслово як   частину мову. Роль дієслів у реченні.

МЕТА: Повторити і поглибити знання учнів про дієслово як частину мови, його граматичні ознаки. Виробляти вміння розрізняти дієслова серед інших частин мови. Розвивати звязне мовлення учнів. Виховувати почуття любові до ближнього.

Обладнання: індивідуальні картки, таблиця «Дієслово», сердечка.

Тип уроку: Урок ЛЮБОВІ

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

 

ІІ. Фронтальне опитування. Проблемне питання.

На дошці записані слова

Свято, Вас, почуття, чотирнадцяте, любов, романтичне, друг, святий, листівка, лютий, серце, закохані, цінувати, вітає, люблю.

  • Назвіть до якої частини мови належить кожне слово.
  • Що поєднує всі ці слова? (свято всіх закоханих)
  • Що ви можете сказати про останні три слова? (це дієслова)
  • Що ви знаєте про дієслово?

(відповіді дітей)

  • За частотою вживання дієслово займає ІІ місце після іменника, і має вдвічі менше, ніж іменник, слів.

 

ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку.

  • Оскільки ми з вами стоїмо на порозі свята Валентина, свята любові, то й урок сьогоднішній я вам пропоную присвятити любові. Адже, кожен із вас когось любить, кожен переживає це приємне почуття. А оскільки тема сьогоднішнього уроку «Дієслово», то ваші завданнями на уроці: вчитись розрізняти дієслово серед інших частин мови, ми пригадаємо все про дієслово і цілий урок проведемо в любові до ближнього свого.

 

IV. Повторення і закріплення вивченого про дієслово.

  1. Каліграфічна хвилинка. Змінювання дієслів за числами.

 Л ю юб бо люблю люблять

Усе на світі починається з любові.

  • Що обєдную два слова першого рядка? (однина – множина)
  • Отож, перше, що ми пригадали – дієслова змінюються за числами. Доведіть це ще раз власними прикладами.
  • Поясніть, як ви розумієте вислів, записаний у каліграфічній хвилинці. Я пропоную цей вислів обрати девізом нашого уроку.

 

  1. Вибірковий диктант. Розрізнення дієслова серед інших частин мови.
  • Скажіть, будь ласка, кому найперше у житті ви кажете слово «люблю»? (мамі)

а) Слухання вірша К. Перелісної «Дуже люблю»

б) Запис дієслів з вірша

Матусю, дай ручки твої поцілую,

За шийку тебе обійму,

І щічки погладжу.

Ти знаєшь, матусю,

Як дуже тебе я люблю!

І ти мене любиш, хоч я неслухняна,

Частенько і шкоду роблю.

Та ти все пробачиш,

Мене поцілуєшь,

І я тебе дуже люблю!

 

  1. Робота в парах
  • Крам батьківської любові, безперечно, кожен з нас переживає почуття любові і ніжності до дорогих нам людей – наших друзів. Тому, наступне завдання – в парах.
  • На картках, які лежать у вас на партах, є початки прислівїв. Ваше завдання – закінчити прислівя, дописавши його  і відшукати там дієслова.

Не той друг, хто медом маже, …

Нових друзів май, …

Не маєш друга – шукай, …

Друзі пізнаються …

Дружба, як дзеркало, …

В лиху годину …

 

  1. Фізкультхвилинка.

Любов – це задуманий погляд… (рухи очима вліво – вправо)

Любов – це постріл очима … (кліпання очима)

Любов – це коли дуже сильно бється серце. А щоб серце частіше застукало, встаньте з-за парт і присядьте 5 разів (присідання).

Учні сідають на свої місця.

 

  1. Робота над часами дієслова.
  • Давайте поговоримо про вас. Кого окрім батьків і друзів ви любите? (вчителя)
  • А що ви робите для того, аби показати свою любов вчителю?

Діти записують слова на дошці посередині

Вчився                                    вчуся                        вчитимусь

Старався                                стараюсь                   старатимусь

Працював                              працюю                     працюватиму

  • А тепер давайте пригадаємо, що ви робили у 1му класі, аби показати свою любов вчителю. (запис слів першого стовпчика)
  • А тепер дещо про сумне. Незабаром ви покинете поріг нашої школи. Давайте визараз пообіцяєте вчительці, що ви будете робити для того, щоб вона вами гордилася. (запис слів третього стовпчика)
  • Перед вашими очима 3 колонки слів. Що їх обєдную і чим вони відрізняються?

(це дієслова, кожен стовпчик – це час дієслова)

  • То за чим змінюються дієслова?

 

  1. Творча вправа.

- Ну я не можна не згадати про любов, яка є у кожного з вас до ближнього свого. Хтось уже по-стправжньому захоханий, іншим – просто хтось подобається. Та безперечно одне – усе на світі починається з любові. Наступне завдання творче.

  • Записати текст, вставляючи пропущені дієслова.

 

Усе на світі    .  .  . з любові

Усі ми .  .  .  посеред любові. Діти  .  .  .  своїх батьків, брати – сестер, люди  .  .  . один одного. З любові чоловіка і жінки  .  .  . сім’я. Через любов до своєї нації  .  .  . країна.

- Визначте граматичну основу кожного речення. 

- Яким членом речення виступає дієслово?

 

V. Підсумок уроку.

     Подарунки- валентинки.

  • Над якою частиною мови ми почали сьогодні роботу?
  • Що таке дієслово?
  • Оскільки, на порозі свято Любові, я хочу теж признатися вам в любові і кожному подарувати часточку свого серця. Я пропоную на цих маленьких символах любові написати побажання людині, яку ви любите. Але побажання має бути з однією умовою – в ньому обовязково має прозвучати дієслово.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Українська мова 4 клас (Криган С. Г.)
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
10818
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку