Конспект уроку української мови на тему:"Словесні формули на означення показників часу протягом доби"

Про матеріал
Вправляти дітей у правильному вживанні кількісних і порядкових числівників у мовленні, у складанні словосполучень; навчити будувати речення з числівниками на позначення часу, виробити навички правильно вживати їх в усному та писемному мовленні; виховувати організованість, спостережливість, уважність.
Перегляд файлу

 

Урок 73

Тема: Словесні формули на означення  показників часу протягом доби

Мета: Вправляти дітей у правильному вживанні кількісних і порядкових числівників у мовленні, у складанні словосполучень; навчити будувати речення з числівниками на позначення часу, виробити навички правильно вживати їх в усному та писемному мовленні; виховувати організованість, спостережливість, уважність.

Обладнання: малюнки, таблиці

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

 

І. Організація класу.

Створення емоційного настрою

 

Не гаймо часу, поспішаймо,

Урок скоріш розпочинаймо!

 

  • Давайте сьогодні попрацюємо наполегливо, швидко, щоб жодна хвилина не втратилась марно.

ІІ. Актуалізація опорних знань і практичного досвіду учнів

  1. Інтерактивна вправа «Кубування»
  • Що називається числівником?
  • Які бувають числівники?
  • Що означають кількісні числівники?
  • На які питання відповідають кількісні числівники?
  • Що означають порядкові числівники?
  • На які питання відповідають порядкові числівники?
  1.  Каліграфічна хвилинка

Каліграфічну хвилинку ми всі починаємо,

І літери гарні писати бажаємо.

Фонтан, хвилина, годинник, тиждень, тонна, година, рік.

 

- Прочитайте слова. Випишіть ті, що є одиницями вимірювання часу.

( Хвилина,  тиждень, година, рік.)

                                         В школі справу хоч яку

                                         Починають по дзвінку.

                                    Тож тримай, мов зайчик вуха,

                                    Не зівай, уважно слухай.

- О котрій годині дзвінок вас покликав на урок?

- Як ви про це дізналися? (Подивилися на годинник)

- Яку роль відіграють годинники в житті людей? ( Вони упорядковують наше життя)

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні ми з вами будемо тренуватися у правильному вживанні числівників на позначення часу

IV. Вивчення нового матеріалу

 

  1. Розвиток мовлення. Перегляд слайдів
  • Чи знаєте ви? Перший годинник було сконструйовано у 13 столітті!

 ( слайд « Годинники»)

сонячні                                      атомні   

 

 

електронні                                                        кварцеві  механічні
 

 

- Які бувають годинники? ( Сонячні, механічні, кварцеві, електронні, атомні)

- Скільки видів годинників ви нарахували? ( 5)

- До якої частини мови належить?

- Яка орфограма ? (Апостроф)

- Запишіть цей числівник  і запамятайте  його.

- Скільки звуків позначає буква Я? (Два, бо після апострофа)

- Яке наступне число в натуральному ряді чисел? ( 6)

- Вкажіть орфограму і запишіть.

- Усно утворіть від них порядкові числівники.

 

 

2. Робота в парах за картками.

 Гра «  Влучіть в ціль»

  • З хибних тверджень  зробіть правильні  (стрілочкою)

 

Хвилина – це … сім  днів.

Тиждень – це ….шістдесят хвилин.

Година – це …дванадцять  місяців або триста шістдесят п’ять  днів.

Рік  -- це … шістдесят  секунд.

 

Перевірка.

- Який числівник повторюється? (60)

- Що означає? (Шість десятків)

- Порівняйте числівники   ШІСТЬ і ШІСТДЕСЯТ.(Знак м’якшення є і немає)

 

 

3. Робота за підручником

- В підручнику на ст.117 самостійно опрацюйте таблицю і  зробіть висновки.

- Як  правильно вимовляти числівники на означення часу?

- Спишіть 2 речення на вибір, підкресліть числівники.

 

4. Самостійна робота

Робота з картками «О котрій годині?»

Перевірка- «ланцюжок відповідей»

 

5. Фізхвилинка:

Час настав для відпочинку,

Тож встаєм на фізкультхвилинку!

 

6. Робота за підручником: вправа 268, ст. 117

 

- Розгляньте таблицю

Складання і запис речень.

 

7. Гра «Оголосіть правильно час!»- робота з картками

 

 

 

V. Підсумок уроку

Гра « Числівник загубився»

- Знайдіть числівник, що загубився у словах:

Столик, сімя, вітрила

 

Рефлексія

  1. Продовжте речення:

- Я сьогодні на уроці дізнався…

- Я відчув…

- Я зрозумів…  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              

 

docx
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
5121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку