19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Підсумковий урок з теми "Числівник"

Про матеріал
Систематизувати та узагальнити знання про числівник як частину мови, вправляти учнів в доцільному та правильному вживанні числівників у мовленні; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти, узагальнювати, роботи висновки; розвивати мовлення, логічне мислення, кмітливість; виховувати пізнавальні інтереси, любов до скарбниці рідної мови, бажання вивчати її та спілкуватися нею.
Перегляд файлу

Українська мова   (4 клас)

Тема:  Підсумковий урок з теми «Числівник»

Мета: Систематизувати та узагальнити знання про числівник

            як частину мови, вправляти учнів в доцільному та

            правильному вживанні числівників у мовленні; розвивати

            вміння  аналізувати, порівнювати, зіставляти, узагальнювати,

           роботи висновки; розвивати мовлення, логічне мислення,

            кмітливість; виховувати пізнавальні інтереси, любов до

            скарбниці рідної мови, бажання вивчати її та спілкуватися нею.

Обладнання: картки для виконання завдань, презентація

Тип уроку: урок узагальнення знань

Форма проведення: урок-гра

 

                                                   ХІД УРОКУ

 

І. Організація дітей до уроку

Станьте, діти, усміхніться

І до сонця потягніться.

До сусіда поверніться,

Один одному всміхніться!

Продзвенів уже дзвінок,

Час розпочати нам урок!

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно.

Дарма часу не втрачати,

Думати треба і працювати!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Яка частина мови так про себе розповідає?

 

Відгадати загадку.

           Я, відомо, дуже знатний,

           Кількість можу означати,

           І порядок при лічбі

           Підкажу мерщій тобі.

    Чи який, чи котрий, скільки –

     Запитай мене лиш тільки.

    Щоб не буть багатослівним,

    Називаюсь я -   ( Числівник)

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні ми з вами повторимо вивчене з теми «Числівник»,

виконуватимемо цікаві вправи та завдання.

 

  1. «Каліграфічна хвилинка»

 

Урок продовжим без зупинки,

Проведем каліграфічну хвилинку!

Ч ч

Ча чо чу че чі чи

числівник

 

  1. «Мозковий штурм»

 

  1. Що називається числівником?
  2. Які бувають числівники?
  3. Що означають кількісні числівники?
  4. На які питання відповідають кількісні числівники?
  5. Що означають порядкові числівники?
  6. На які питання відповідають порядкові числівники?

 

 

  1. Гра  «Так-ні»
  • Числівник вказує на предмет.   (Ні)
  • Числівник відповідає на питання:

Який? Яка? Яке? Які?  (Ні)

  • Числівники бувають кількісні і порядкові(Так)
  • Кількісні числівники відповідають на питання: Який? Котрий?  (Ні)
  • Порядкові числівники відповідають на питання: Скільки  (Ні)
  • Числівники пов’язані з іменником    (Так)

 

IV. Тренувальні вправи

  1. Гра «Пошук» (вибіркове списування вправи 262),

Виписати із тексту словосполучення іменників із залежними від них числівниками

Записати числівники словами

 

  1. Гра «Упорядники» (робота в парах)

Вибрати і розподілити по групах кількісні і порядкові числівники):

  • Кількісні числівники: три, пятдесят, одинадцять, сімдесят, тисяча, шістсот;
  • Порядкові числівники: перший, десятий, восьма, четверта,сотий,одинадцять

Фізкультхвилинка.

1, 2 ! -  час вставати –

Будемо відпочивати.

3,4!  Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

5,6!  Засміялись.

Кілька раз понахилялись.

7,8!  Час настав.

Повертатися до справ.

  1.  Гра «Утвори словосполучення»

 

5 (олівець), 8 (зошит), 20 (курча), 11 (стілець),

 20 (яблуко), 70 (кілограм), 500 (дерево),

 16 (книжка),  60 (корабель), 10 (зошит),

14 (ручка), 100 (місто), 12 (груша).

 

Запишіть 5 словосполучень (на вибір)

 

6. Гра «Знаю я багато»

- У назвах яких казок зустрічаються числівники?

(показ слайдів до казок)

 

7.Гра «Шифрувальник»

 

100вбур, ті100,

 100рінка, 3тон, 40а,  

  3кутник, 100вп,

  100лиця, 3вога.   

 

IV. Підсумок уроку.

  • Для чого нам потрібно вивчати числівники?
  • Коли ми найчастіше використовуємо числівники?

 

V. Домашнє завдання

Вправа 265, повторити вивчені правила

 

doc
Додано
18 лютого
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку