Мета уроку: закріпити й узагальнити знання учнів з теми «Іменник», повторити граматичні категорії іменника шляхом використання цікавих інтерактивних завдань та флеш-ігор; розвивати вміння аналізувати іменник як частину мови, фонематичний слух, увагу, пам'ять, кмітливість, гнучкість мислення, формувати орфографічні навички дітей; виховувати культуру поведінки, повагу до товаришів, любов до рідної мови.
Обладнання: інтерактивна дошка, навчальні матеріали сайтів Самоучка, .Learning.ua, Міксіке.
7. Українська мова. 3 клас
Тема: узагальнення вивченого про іменник
Мета: закріпити й узагальнити знання учнів з теми «Іменник», повторити граматичні категорії іменника шляхом використання цікавих інтерактивних завдань та флеш-ігор; розвивати вміння аналізувати іменник як частину мови, фонематичний слух, увагу, пам’ять, кмітливість, гнучкість мислення, формувати орфографічні навички дітей; виховувати культуру поведінки, повагу до товаришів, любов до рідної мови.
Обладнання: інтерактивна дошка.
Хід уроку
І. Організація класу. Емоційне налаштування на роботу
- Дорогі діти! Вітаю вас на уроці рідної мови. Якщо хочете бути добрими і розумними, погладьте себе і сусіда по голівці. Якщо ви хочете допомагати один одному, простягніть руку товаришу. Якщо ви хочете бути працелюбними підніміть рученята вгору. Якщо ви хочете бути дружніми, візьміть одне одного за руку. Якщо ви хочете бути старанними, уважними, поміркованими, розумними, активними поплескайте в долоньки.
- Я хочу, щоб кожен із вас на уроці відчув себе успішним.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань учнів
( http://www.samouchka/com/ua/ukr/pysmo I chytannya/55/)
IV. Каліграфічна хвилинка
(http://www.samouchka/com/ua/ukr/pysto I chytannya/01/)
Написання правильних з’єднань.
( http://www.samouchka/com/ua/ukr/pysmoIchytannya/14/).
Запис у зошит.
V. Узагальнення знань про назви істот та неістот. Пригадування правила.
(http://www.samouchka/com/ua/ukr/pysmtoIchytannya/40/)
Списати третє речення, добираючи правильно букву. Перевірити з правильним написом на дошці.
VІ.Узагальнення знань про роди іменника
( http://www.samouchka/com/ua/ukr/pysmto I chytannya/50/)
Узагальнення знань про число іменника.
- Як змінюється іменник?
- Що ви знаєте про число іменника?
4. Вибірковий диктант-сито.
- Випишіть іменники в однині (перший варіант), у множині (другий варіант).
(Дерево, озеро, школа, дівчинка, крісла, книжки, озера, серця, плече, стіл.)
Перевірка диктанту.
VІІ.Узагальнення знань про змінювання іменника за відмінками.
- Як іще змінюються іменники? Назвати відмінки.
2. Робота в парах. Відмінювання іменників на картках.
Взаємоперевірка.
3.Завдання для дуже уважних учнів.
4. Інтерактивна група «Зайва буква». Списати текст.
(http://www.samouchka/com/ua/ukr/pysmtoIchytannya/03/)
5.Робота над текстом В.Сухомлинського.
1.Списати перше речення тексту. Підкреслити головні члени речення. Чим виражений підмет?
2.Назвіть іменники у другому реченні.
6. Розбір іменника як частини мови.
- Уявіть собі, що ви іменник. Розкажіть про себе. (Книжка, песик, село).
VІІІ. Підсумок уроку
- Прийшла пора підсумувати.
1. Інтерактивне тестування з теми «Іменник».
(https://ltarningapps.org/3202941)
- Дорогі діти. Ви сьогодні гарно працювали, були активними, уважними, розумними. Ви поповнили свої скарбнички новими знаннями про мелодійну, солов’їну мову. Наш урок закінчився.
Наш урок закінчився, але
Пам’ятайте завжди, любі діти:
У житті всім потрібні знання,
А ще – завжди слід добро творити –
Щохвилини та щодня!