Конспект уроку української мови у 4 класі на тему:"Особові займенники"

Про матеріал
Розширювати уявлення дітей про частини мови, познайомити із особовими займенниками, з їх особливостями, вчити розпізнавати особові займенники,; розвивати аналітичні вміння, вміння спостерігати й робити висновки зі спостережень; виховувати інтерес до усної народної творчості, вивчення мови.
Перегляд файлу

Тема: Особові займенники

 Мета: розширювати уявлення дітей про частини мови, познайомити із особовими займенниками, з їх особливостями, вчити розпізнавати особові займенники,; розвивати аналітичні вміння, вміння спостерігати й робити висновки зі спостережень; виховувати інтерес до усної народної творчості, вивчення мови.

Обладнання: таблиця «Особові займенники».

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу

 

Станьте, діти, усміхніться

І до сонця потягніться.

До сусіда поверніться,

Один одному всміхніться!

Продзвенів уже дзвінок,

Час розпочати нам урок!

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно.

Дарма часу не втрачати,

Думати треба і працювати!

 

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

— Прочитайте вірш з дошки.

Ми посіяли горох

Із матусенькою вдвох.

Ми посіяли горох.

А минуло кілька днів —

Він зійшов, зазеленів.

Буду їсти залюбки

Я з горохом пиріжки.

— Скільки речень у вірші?

— Знайдіть граматичну основу кожного речення.

— Що помітили цікавого? (Підмети — слова ми, він, я.)

— До якої частини мови можна віднести ці слова?

Каліграфічна хвилинка

Займ енн нник

займенник

 III. Повідомлення  теми і мети уроку

— Спрогнозуйте тему нашого уроку.

— Правильно, ми продовжимо знайомство із новою частиною мови — займенником.

— Хто може пояснити, як утворилося слово займенник?

- Що називається займенником?

- Які частини мови він замінює?

— Якщо займенник замінює іменник, прикметник та числівник, то якими граматичними категоріями він може характеризуватися? (Відповіді дітей вчитель фіксує на дошці.)

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

— Кожна група проведе дослідницьку роботу із займенниками і дасть відповідь на поставлене питання. (Вчитель видає групам завдання на картках.)

1 група. Кого в діалозі можуть позначати займенники?

Я —

Ти —

Він, вона, воно —

 2 група. Чи мають займенники категорію числа? Розподіліть займенники у дві групи: я, ми, ти, ви, він, вона, вони, воно.

Однина              Множина

 

3 група. Чи можна визначити у займенника рід?

Я, ми, він, вона, ти, воно, ви, вони.

 

4 група. Чи змінюються займенники за відмінками? Провідміняйте займенники.

Н. в.   Я      Вони

Р. в.

Д. в.

З. в.

О. в.

М. в.

 

5 група. Яка роль займенників у реченні? Знайдіть займенники, визначте їх роль у реченні.

У нього були великі сині очі.

Я попросив товариша принести мою книгу.

 3. Обговорення результатів досліджень (з використанням таблиці «Особові займенники»). Результати оформити у вигляді опорної таблиці-пам’ятки.

Робота з правилом с.122

Виконання вправи 275

Робота в парі, вставити потрібні займенники на місці пропусків, списати текст.

 V. Закріплення та систематизація знань

1. Групова робота (вправа 276)

I група — виписати займенники 1-ої особи.

II група — виписати займенники 2-ої особи.

ІІІ група – виписати займенники 3-ьої особи.

2. Робота в парах (за вправою 277)

Перевірка — фронтально.

3. Розвиток зв’язного мовлення. Самостійна робота за вправою 278

- Випишіть із тексту особові займенники, в дужках укажіть їх особу та число.

Знайдіть спільнокореневі слова, запишіть їх, розберіть за будовою.

 VI. Підсумок уроку

1. Бесіда

— Розкажіть, з чим сьогодні познайомились.

— А що навчились робити?

 Оцініть свої досягнення на уроці сигнальними картками.

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

 VII. Домашнє завдання

Правило на с. 122; вправа 279 .

 

docx
Додано
20 лютого
Переглядів
152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку