Конспект уроку української мови в 1 класі на тему
«Закріплення звукових значень букви «ел».
Велика буква Л. Читання складів і слів.
Інтонаційне читання речень.»
Тема: Закріплення звукових значень букви «ел». Велика буква Л. Читання складів і слів. Інтонаційне читання речень.
Мета:
Формування предметних компетентностей:
Закріплювати вміння читати склади і слова з буквою «ел»; вчити читати речення, тексти з вивченими буквами; відпрацьовувати орфоепічно правильнувимову звука [л]; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, творче мислення, вміння правильно інтонувати речення; виховувати бажання дотримуватись правил особистої гігієни.
Формування ключових компетентностей:
Уміння вчитися: учень вміє організовувати та контролювати свою навчальну діяльність; виконує розумові операції й практичні дії; володіє вмінням й навичками самоконтролю; прагне здобувати нові знання; має власну думку, обгрунтовує її.
Комунікативна: здатність успішно користуватися мовою в процесі спілкування, пізнання навколишнього світу; прагнення збагачувати словниковий запас; добре володіти усним і писемним мовленням.
Соціокультурна: охоплює загальнокультурний розвиток дітей, адаптацію їх до життя в певному соціальному середовищі.
Обладнання: Каса букв, картки зі складами і словами, картки – завдання, іграшки лисичка, левеня, Букварі.
Тип уроку: Закріплення умінь і навичок
Хід уроку
І.Організаційний момент
1. Привітання
Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо .
Роботу швидше починаймо.
2. Створення емоційного настрою
- Посміхніться самі до себе, до мене, подаруйте посмішку один одному. Бачу, що у вас усе гаразд. Сподіваюся на такий настрій протягом уроку. Тим паче, що посмішка — це головна умова успіху, коли йдеш у гості або зустрічаєш гостей. Отже, ви готові розпочати роботу?
ІІ. Повторення вивченого
о
а у
і
е
и
- А яку букву ви вивчили на попередньому уроці? Які звуки позначає ця буква? Назвіть слова з цими звуками. Пригадайте вивчений вірш.
Лис ласкає лисеня,
А лосиха – лосеня,
Лев ласкаво лапою
Левенятко ляпає.
( Діти повторюють вірш, а на інтерактивній дошці з являються малюнки: лис з лисенятком, лось із лосенятком, лев із левенятком).
Ла-ла-ла: Лиска на урок прийшла
Лі-лі-лі: В неї лапки ще малі .
Ли-ли-ли: Звірі з лісу більш не йшли.
Ло-ло-ло: Весело нам всім було.
Ігровий момент: з’являється Лисичка
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Стимулювання та мотивація навчальної діяльності.
1.Вправа «Очікування»
— Сьогодні ми будемо працювати над закріпленням знань про вивчені букви, їх назви, та відповідні їм звуки. Будем працювати над розвитком мовлення та розвитком уміння будувати речення. Я очікую від вас плідної праці. Сподіваюсь, що ви будете активними, будете читати склади, слова, речення з вивченими буквами.
2.Гра «Конструктор».
Учні утворюють слова, з’єднавши стрілкою склади. З окремими словами складають речення. Графічно їх зображують.
ЛА
МА ЛІ
ЛЕ
3.Вправи для рухливості губ
«Усмішка – трубочка» - посміхнутися, старанно розтягуючи губи, а згодом витягнути їх вперед трубочкою.
«Старенька бабуся» - закусити обидві губи зубами й утримувати в такому положенні 5-10 секунд.
4. Вправа «Інтерв’ю»
— З чого складається наше мовлення?
— З чого складається речення?
— На що ділимо слова?
— З чого складаються слова?
— Які є звуки?
— Якими можуть бути приголосні звуки?
— Чим позначаються звуки на письмі?
— Чим відрізняється звук від букви?
IV. Актуалізаціяопорнихзнань
1.Повторення вивчених букв, які живуть у вагончиках чарівного поїзда у «Букварі» с.36.
— Як ви думаєте, на чому наша хитрунка сьогодні приїхала до нас?
— Давайте пригадаємо букви на нашому чарівному поїзді.
2.Виділення звука в словах
— Знову лиска щось вовтузиться. Ой,вона привела нам ще й левеня. Як ви думаєте, чому левеня захотіло до нас на урок?
— Назвіть ще назви тварин, які б могли бути у нас на уроці (Слон, лось, олень, ластівка, козлик, ослик, леопард, лелека). Де знаходиться звук [л]?
V. Фізхвилинка
Руханка «Лисичка та журавель»
3. Орфоепічні вправи
Промовляння скоромовки. Зіставлення звуків [л], [л’]
На узліссі довелося
Наполохать Лесі лося.
Лось – у ліс, а з лісу – лис.
4. Моделювання слів лось, лис, ліс
5.Читання складів, слів.
ЛА ЛО ЛИ ЛУ ЛІ
АЛ ОЛ ИЛ УЛ ІЛ
МИЛА ЛИЛА МАЛА МАЛІ
МИЛО НАЛИЛА МАЛА МАЛИ
6. Утворення слів із розрізнених складів (малина, лимони)
— Одне із цихслів ми сьогодні не будемо читати в Букварі. Прослідкуйте, будь ласка, яке і скажете мені в кінці уроку.
7. Читання імен
— Якою є наша лисичка? (хитренька, облеслива)
— А хто ще такий : хлопчики чи дівчатка
— Прочитайте , як звуть цих хитрульок.
— Чому ці слова пишуться з великої букви?
— Про цих дівчаток ми прочитаємо у Букварику невеликі розповіді.
8.Бесіда за ілюстрацією в «Букварі»(с.39).
— Когови бачите на повір’ї? (дівчаток)
— Що вони роблять ?(збирають малину)
— А для чого вони це роблять? Давайте довідаємосьіз тексту.
9. Робота з текстом.
Читання тексту вчителем
Читання учнями ланцюжком
Робота над інтонацією 3 і 6 речень.
Читання учнями вголос повністю текст.
VІ.Підсумок уроку
(Провести за допомогою технології «Мікрофон»).
— Яку букву продовжували вивчати?
— Мені сподобалось , як ви працювли на уроці . Наші з тобою, лиско, очікування від уроку справдились. Ви були активними, виразно читали, відповідали на запитання.