6 клас
Словотвір. Орфографія
Варіант 1
1. Визначити рядок слів, у якому правильно записано слова з пів, напів,
А Півверсти, напівшепіт, пів Києва.
Б Напівглузливий, півящика, пів-ціни.
В Півчобітка, півфунтовий, пів-Європи,
Г Напівдостиглий, півюрти, півХерсона.
2. Визначити рядок, у якому всі складні слова потрібно писати через дефіс.
А Південно(російський), підзолисто (болотний). ракетно(ядерний).
Б Швидко(псувний), рентгено (діагностичний), оранжево( червоний).
В Пруссько(австрійський), організаційно(технічний). зло(ворожий).
Г Ідейно(художній), шеф(повар), природно(ландшафтний).
3. Визначити рядок, у якому всі складні слова потрібно писати разом.
А Оптико(акустичний). берего(укріплювальний), бета(терапія).
Б Авіа(будування), багато(галузевий), жовто(гарячий).
В Автобіографічно(мемуарний). червоно (гарячий), віце(прем'ер).
Г Австро(німецький), яскраво(жовтий), емоційно(оцінний).
4. Визначити рядок, у якому допущено помилки при творенні слів-іменників з суфіксом -ин(а) від прикметників на -ськ(ий), -цьк(ий),
А Донечина, Київщина, Галиччина.
Б Німеччина, кріпаччина, Вінниччина.
В Рекрутчина, Черкащина, Луганщина.
Г Херсонщина, Хмельниччина, солдатчина.
5. Установити відповідність між. словами і способами їх творення.
1 Префіксально-суфіксальний.А Інтерпол, Укртелеком, МТС.
2 Безафіксний. Б Грандіоз, вицвіт, синь.
3 Суфіксальний. В Лісник, залізно, дівчатко.
4 Складання усічених основ,Г По-українськи, щодня, влітку, абревіація.
6. Установити відповідність між. словами-іменниками і суфіксами, які слід писати при додаванні суфікса -ськ- у прикметниках.
1 Кривий Ріг, Запоріжжя. А -цьк-,
2 Кременчук, Бахмач. Б -ськ-.
3 Павлиш, Волох. В -зьк-.
4 Токмак, Овруч.
5 Острог, Новий Буг.
7. Записати слова розумний, розум, розумно в тій послідовності, як вони утворилися (утворити словотворчий ланцюжок).
8. Розібрати слова взимку, пришила, сонцепоклонник за будовою. Визначити спосіб творення кожного.
9. Скласти два речення так, щоб в одному — слово операційна виступало прикметником, у другому — іншою частиною мови. Визначити його синтаксичну роль. Указати на спосіб творення цього слова у першому і другому реченнях.
6 клас
Словотвір. Орфографія
Варіант 2
1. Визначити рядок, у якому неправильно записано всі слова з пів, полу.
А Пів-дюймовий, пів-десятка, полу-вал.
Б Півлимона, пі в-Одеси, півабрикоса.
В Півжмені, пів-сутінь, пів-Ялти.
Г Півжмені, полудень, пів'ящірки.
2. Визначити рядок, у якому всі складні слова потрібно писати через дефіс.
А Пішо(хідний), червоно(синій), слово(тлумачення).
Б Міні(футбол), розмовно(побутовий), світло(зелений).
В Старо(слов'янський), розпорядчо(виконавчий), сліпучо(білий).
ГПланетарій(обсерваторія), жовто(гарячий), слов'янознавець).
3. Визначити рядок, у якому всі складні слова потрібно писати разом.
А Хитро (мудрий), слюсар(складальник), космо(дром).
Б Токарно(копіювальний), мілі(літр), дизель(електрохід).
В Сліпо(глухо)(німий), ново(будівля), водо(відвідний).
Г Слово(творчість), ткацько(обробний), лісо(смуга).
4. Визначити рядок, у якому допущено помилки при творенні слів-іменників з суфіксом -ин(а) від прикметників на -ськ(ий), -цьк(ий).
А Житомирщина, Луганщина, Кіровоградщииа.
Б Харківщина, Львівщина, рекрутчина.
В Рівненщина, Миколаївщина, Васильківщина.
Г Одесьчина, Сумччина, Полтавччина.
5. Установити відповідність між словами і способами їх творення.
1 Префіксальний. А Черговий, молодий, серйозний.
2 Перехід з однієї частини мови в іншуБ Дощоросно, стоцвітно, бистозір.
В Поволі, по-дитячому, вшосте.
3 Префіксально-суфіксальний
Г Підморожений, пречудовий, відпий, мовити.
4 Складання основ.
6. Установити відповідність між словами-іменниками і суфіксами, які слід писати при додаванні суфікса -сък- у прикметниках.
1 Викладач, кріпак. А -зьк-.
2 Волох, Залісся. Б -цьк-.
3 Водолаз, Париж. В -ськ-.
4 Лохвиця, Марганець.
5 Калуш, Золотуха.
7. Записати слова наголосити, наголос, наголошений у тій послідовності, як вони утворилися (утворити словотворчий ланцюжок).
8. Розібрати слова навесні, перечитав, нафтозбирач за будовою. Визначити спосіб творення кожного.
9. Скласти два речення так, щоб в одному — слово учительська виступало прикметником, у другому — іншою частиною мови. Визначити його синтаксичну роль. Указати на спосіб творення цього слова у першому і другому реченнях.
Оцінювання тестових завдань
Тип завдання | Завдання закритої форми | Завдання відкритої форми | |||||||
з вибором однієї відповіді | на встановлення відповідності | на. встановлення послідовності | |||||||
Номери завдань | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Варіант 1 | в | г | Б | а | 1-І", 2-б, 3-В, 4-А | 1-В, 2-А, 3-б, 4-а, 5-В | розум розумнийрозумно | | |
Варіант 2 | А | Б | В | Г | і-г; 2-а, З-в, 4-б | 1-б. 2-в. 3-а, 4-Б, 5-В | наголоснаголосити наголошений | | |
Кількість балів | 1 б. | 1 б. | 1 б. | 1 б. | 1 б. | 1 б. | 1 б. | 2 б. | 2 б. |
6 клас
Словотвір. Орфографія
Варіант 1
1. Визначити рядок слів, у якому правильно записано слова з пів, напів,
А Півверсти, напівшепіт, пів Києва.
Б Напівглузливий, півящика, пів-ціни.
В Півчобітка, півфунтовий, пів-Європи,
Г Напівдостиглий, півюрти, півХерсона.
2. Визначити рядок, у якому всі складні слова потрібно писати через дефіс.
А Південно(російський), підзолисто (болотний). ракетно(ядерний).
Б Швидко(псувний), рентгено (діагностичний), оранжево( червоний).
В Пруссько(австрійський), організаційно(технічний). зло(ворожий).
Г Ідейно(художній), шеф(повар), природно(ландшафтний).
3. Визначити рядок, у якому всі складні слова потрібно писати разом.
А Оптико(акустичний). берего(укріплювальний), бета(терапія).
Б Авіа(будування), багато(галузевий), жовто(гарячий).
В Автобіографічно(мемуарний). червоно (гарячий), віце(прем'ер).
Г Австро(німецький), яскраво(жовтий), емоційно(оцінний).
4. Визначити рядок, у якому допущено помилки при творенні слів-іменників з суфіксом -ин(а) від прикметників на -ськ(ий), -цьк(ий),
А Донечина, Київщина, Галиччина.
Б Німеччина, кріпаччина, Вінниччина.
В Рекрутчина, Черкащина, Луганщина.
Г Херсонщина, Хмельниччина, солдатчина.
5. Установити відповідність між. словами і способами їх творення.
1 Префіксально-суфіксальний. А Інтерпол, Укртелеком, МТС.
2 Безафіксний. Б Грандіоз, вицвіт, синь.
3 Суфіксальний. В Лісник, залізно, дівчатко.
4 Складання усічених основ, Г По-українськи, щодня, влітку, абревіація.
6. Установити відповідність між. словами-іменниками і суфіксами, які слід писати при додаванні суфікса -ськ- у прикметниках.
1 Кривий Ріг, Запоріжжя. А -цьк-,
2 Кременчук, Бахмач. Б -ськ-.
3 Павлиш, Волох. В -зьк-.
4 Токмак, Овруч.
5 Острог, Новий Буг.
7. Записати слова розумний, розум, розумно в тій послідовності, як вони утворилися (утворити словотворчий ланцюжок).
8. Розібрати слова взимку, пришила, сонцепоклонник за будовою. Визначити спосіб творення кожного.
9. Скласти два речення так, щоб в одному — слово операційна виступало прикметником, у другому — іншою частиною мови. Визначити його синтаксичну роль. Указати на спосіб творення цього слова у першому і другому реченнях.
6 клас
Словотвір. Орфографія
Варіант 2
1. Визначити рядок, у якому неправильно записано всі слова з пів, полу.
А Пів-дюймовий, пів-десятка, полу-вал.
Б Півлимона, пі в-Одеси, півабрикоса.
В Півжмені, пів-сутінь, пів-Ялти.
Г Півжмені, полудень, пів'ящірки.
2. Визначити рядок, у якому всі складні слова потрібно писати через дефіс.
А Пішо(хідний), червоно(синій), слово(тлумачення).
Б Міні(футбол), розмовно(побутовий), світло(зелений).
В Старо(слов'янський), розпорядчо(виконавчий), сліпучо(білий).
Г Планетарій(обсерваторія), жовто(гарячий), слов'янознавець).
3. Визначити рядок, у якому всі складні слова потрібно писати разом.
А Хитро (мудрий), слюсар(складальник), космо(дром).
Б Токарно(копіювальний), мілі(літр), дизель(електрохід).
В Сліпо(глухо)(німий), ново(будівля), водо(відвідний).
Г Слово(творчість), ткацько(обробний), лісо(смуга).
4. Визначити рядок, у якому допущено помилки при творенні слів-іменників з суфіксом -ин(а) від прикметників на -ськ(ий), -цьк(ий).
А Житомирщина, Луганщина, Кіровоградщииа.
Б Харківщина, Львівщина, рекрутчина.
В Рівненщина, Миколаївщина, Васильківщина.
Г Одесьчина, Сумччина, Полтавччина.
5. Установити відповідність між словами і способами їх творення.
1 Префіксальний. А Черговий, молодий, серйозний.
2 Перехід з однієї частини мови в іншу Б Дощоросно, стоцвітно, бистозір.
В Поволі, по-дитячому, вшосте.
3 Префіксально-суфіксальний
Г Підморожений, пречудовий, відпий, мовити.
4 Складання основ.
6. Установити відповідність між словами-іменниками і суфіксами, які слід писати при додаванні суфікса -сък- у прикметниках.
1 Викладач, кріпак. А -зьк-.
2 Волох, Залісся. Б -цьк-.
3 Водолаз, Париж. В -ськ-.
4 Лохвиця, Марганець.
5 Калуш, Золотуха.
7. Записати слова наголосити, наголос, наголошений у тій послідовності, як вони утворилися (утворити словотворчий ланцюжок).
8. Розібрати слова навесні, перечитав, нафтозбирач за будовою. Визначити спосіб творення кожного.
9. Скласти два речення так, щоб в одному — слово учительська виступало прикметником, у другому — іншою частиною мови. Визначити його синтаксичну роль. Указати на спосіб творення цього слова у першому і другому реченнях.
Оцінювання тестових завдань
Тип завдання |
Завдання закритої форми |
Завдання відкритої форми |
|||||||
з вибором однієї відповіді |
на встановлення відповідності |
на. встановлення послідовності |
|||||||
Номери завдань |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Варіант 1 |
в |
г |
Б |
а |
1-І", 2-б, 3-В, 4-А |
1-В, 2-А, 3-б, 4-а, 5-В |
розум розумний розумно |
|
|
Варіант 2 |
А |
Б |
В |
Г |
і-г; 2-а, З-в, 4-б |
1-б. 2-в. 3-а, 4-Б, 5-В |
наголос наголосити наголошений |
|
|
Кількість балів |
1 б. |
1 б. |
1 б. |
1 б. |
1 б. |
1 б. |
1 б. |
2 б. |
2 б. |