Числівник
Варіант 1
1. Повнозначна частина мови, яка означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі, називається:
а) іменником;
б) прикметником;
в) числівником;
г) займенником.
2. Запишіть п'ять числівників.
Учні відповідають довільно.
3. Числівники за значенням поділяються на:
а) якісні, відносні й присвійні;
б) назви істот і неістот;
в) прості й складні;
г) кількісні й порядкові.
4. Запишіть п'ять кількісних числівників.
Учні відповідають довільно.
5. За будовою числівники поділяються на:
а) прості, складні й складені;
б) якісні, відносні й присвійні;
в) тверді, м'які й мішані;
г) кількісні, збірні, дробові.
6. Запишіть п'ять складних числівників.
Учні відповідають довільно.
7. Позначте рядок, у якому всі слова - збірні числівники.
а) Шість, двадцятий, семеро, три десятих;
б) двоє, дванадцятеро, тридцять троє, восьмеро;
в) тринадцятьох, шістдесяти, вісімнадцятьом, на трьох;
г) другий, шостий, чотирнадцятий, дев'ятий.
8. Запишіть речення, у якому використано порядковий числівник.
Учні відповідають довільно.
9. Визначте речення, в якому вжито дробовий числівник.
а) 3 п'ятого кола червоний башлик випередив усіх (М. Трублаїнї).
б) 3 криком і вереском промчав тринадцятий у повстяному капелюсі (М. Трублаїнї).
в) Через Канадський водоспад стікає дев'ятнадцять двадцятих усієї води Ніагарського водоспаду (3 підручника).
г) Установлено, що Ніагарський водоспад утворився близько восьми-дев'яти тисяч років тому (3 підручника).
10. Уведіть у речення власне кількісний числівник.
Учні відповідають довільно.
11. Позначте речення, яке потребує редагування.
а) Більше ста тисяч людей щорічно відвідує цей музей.
б) Сюди прийшли більше семидесяти юнаків.
в) У Сибірське море впадає триста тридцять шість річок.
г) У перегонах брали участь п'ятнадцятеро коней.
12. Провідміняйте числівник 578.
Числівник
Варіант 2
1. Числівник — це повнозначна частина мови, яка:
а) має значення предметності;
б) означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі;
в) виражає ознаку або властивість предмета;
г) вказує на,цредмети, ознаки, кількість, але не називає їх.
2. Запишіть п'ять числівників.
Учні відповідають довільно.
3. Числівники за значенням поділяються на:
а) кількісні й порядкові;
б) прості й складні;
в) назви істот і неістот;
г) якісні, відносні й присвійні.
4. Запишіть п'ять порядкових числівників.
Учні відповідають довільно.
5. За будовою числівники поділяються на:
а) якісні, відносні й присвійні;
б) тверді, м'які й мішані;
в) прості, складні й складені;
г) кількісні, збірні, дробові.
6. Запишіть п'ять складних числівників.
Учні відповідають довільно.
7. Позначте рядок, у якому всі слова — дробові числівники.
а) Шість восьмих, три двадцятих, вісім дев'ятих, дві десятих;
б) другий, восьмий, сімнадцятий, десятий;
в) дванадцятьох, вісімдесяти, вісімнадцятьом, восьмисот;
г) шестеро, тринадцятеро, двадцять троє, восьмеро.
8. Запишіть речення, в якому використано порядковий числівник.
Учні відповідають довільно.
9. Визначте речення, у якому вжито збірний числівник.
а) Межа вічної криги в Арктиці відступила на кілька сотень кілометрів на північ (В. Комаров).
б) Дві дівчини сплять, притулившись щока до щоки (О. Довженко).
в) Широке небо неначе кліпало тисячами блискучих очей (/. Нечуй-Левицький).
г) Семеро одного не ждуть (Народна творчість).
10. Уведіть у речення дробовий числівник.
Учні відповідають довільно.
11. Позначте речення, яке потребує редагування.
а) Два коти в одному мішку не живуть (Народна творчість).
б) Що то за птах, що на вісьмох ногах (Народна творчість).
в) Сімсот соколят на одній подушці сплять (Народна творчість).
г) Під одним ковпаком до сімсот козаків (Народна творчість).
12. Провідміняйте числівник 986.
Числівник
Варіант 1
1. Повнозначна частина мови, яка означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі, називається:
а) іменником;
б) прикметником;
в) числівником;
г) займенником.
2. Запишіть п'ять числівників.
Учні відповідають довільно.
3. Числівники за значенням поділяються на:
а) якісні, відносні й присвійні;
б) назви істот і неістот;
в) прості й складні;
г) кількісні й порядкові.
4. Запишіть п'ять кількісних числівників.
Учні відповідають довільно.
5. За будовою числівники поділяються на:
а) прості, складні й складені;
б) якісні, відносні й присвійні;
в) тверді, м'які й мішані;
г) кількісні, збірні, дробові.
6. Запишіть п'ять складних числівників.
Учні відповідають довільно.
7. Позначте рядок, у якому всі слова - збірні числівники.
а) Шість, двадцятий, семеро, три десятих;
б) двоє, дванадцятеро, тридцять троє, восьмеро;
в) тринадцятьох, шістдесяти, вісімнадцятьом, на трьох;
г) другий, шостий, чотирнадцятий, дев'ятий.
8. Запишіть речення, у якому використано порядковий числівник.
Учні відповідають довільно.
9. Визначте речення, в якому вжито дробовий числівник.
а) 3 п'ятого кола червоний башлик випередив усіх (М. Трублаїнї).
б) 3 криком і вереском промчав тринадцятий у повстяному капелюсі (М. Трублаїнї).
в) Через Канадський водоспад стікає дев'ятнадцять двадцятих усієї води Ніагарського водоспаду (3 підручника).
г) Установлено, що Ніагарський водоспад утворився близько восьми-дев'яти тисяч років тому (3 підручника).
10. Уведіть у речення власне кількісний числівник.
Учні відповідають довільно.
11. Позначте речення, яке потребує редагування.
а) Більше ста тисяч людей щорічно відвідує цей музей.
б) Сюди прийшли більше семидесяти юнаків.
в) У Сибірське море впадає триста тридцять шість річок.
г) У перегонах брали участь п'ятнадцятеро коней.
12. Провідміняйте числівник 578.
Числівник
Варіант 2
1. Числівник — це повнозначна частина мови, яка:
а) має значення предметності;
б) означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі;
в) виражає ознаку або властивість предмета;
г) вказує на,цредмети, ознаки, кількість, але не називає їх.
2. Запишіть п'ять числівників.
Учні відповідають довільно.
3. Числівники за значенням поділяються на:
а) кількісні й порядкові;
б) прості й складні;
в) назви істот і неістот;
г) якісні, відносні й присвійні.
4. Запишіть п'ять порядкових числівників.
Учні відповідають довільно.
5. За будовою числівники поділяються на:
а) якісні, відносні й присвійні;
б) тверді, м'які й мішані;
в) прості, складні й складені;
г) кількісні, збірні, дробові.
6. Запишіть п'ять складних числівників.
Учні відповідають довільно.
7. Позначте рядок, у якому всі слова — дробові числівники.
а) Шість восьмих, три двадцятих, вісім дев'ятих, дві десятих;
б) другий, восьмий, сімнадцятий, десятий;
в) дванадцятьох, вісімдесяти, вісімнадцятьом, восьмисот;
г) шестеро, тринадцятеро, двадцять троє, восьмеро.
8. Запишіть речення, в якому використано порядковий числівник.
Учні відповідають довільно.
9. Визначте речення, у якому вжито збірний числівник.
а) Межа вічної криги в Арктиці відступила на кілька сотень кілометрів на північ (В. Комаров).
б) Дві дівчини сплять, притулившись щока до щоки (О. Довженко).
в) Широке небо неначе кліпало тисячами блискучих очей (/. Нечуй-Левицький).
г) Семеро одного не ждуть (Народна творчість).
10. Уведіть у речення дробовий числівник.
Учні відповідають довільно.
11. Позначте речення, яке потребує редагування.
а) Два коти в одному мішку не живуть (Народна творчість).
б) Що то за птах, що на вісьмох ногах (Народна творчість).
в) Сімсот соколят на одній подушці сплять (Народна творчість).
г) Під одним ковпаком до сімсот козаків (Народна творчість).
12. Провідміняйте числівник 986.