Тема: Числівники кількісні й порядкові. Прості, складні і складені.
Зведення подібних доданків.
Мета: актуалізувати й поглибити знання про числівник як частину мови, удосконалювати вміння визначати розряди числівників, розподіляти числівники за будовою на прості, складні і складені.
Розвивати в учнів уважність, логічне мислення, вміння самостійно знаходити числівники в текстах; розвивати творчі вміння, розвивати самоосвітню, комунікативну та соціокультурну компетентності.
Виховувати любов до рідного краю,.України
Закріпити вміння перетворювати прості вирази способом зведення подібних доданків. Розвивати вміння думати, аналізувати, порівнювати, логічно викладати свою думку словесно та письмово, навички колективної роботи у поєднанні з самостійною.
Виховувати культуру математичного мовлення.
Урок - Квест «Упошуках скарбів» 6 клас
Тема: Числівники кількісні й порядкові. Прості, складні і складені.
Зведення подібних доданків.
Мета: актуалізувати й поглибити знання про числівник як частину мови, удосконалювати вміння визначати розряди числівників, розподіляти числівники за будовою на прості, складні і складені.
Розвивати в учнів уважність, логічне мислення, вміння самостійно знаходити числівники в текстах; розвивати творчі вміння, розвивати самоосвітню, комунікативну та соціокультурну компетентності.
Виховувати любов до рідного краю,.України
Закріпити вміння перетворювати прості вирази способом зведення подібних доданків. Розвивати вміння думати, аналізувати, порівнювати, логічно викладати свою думку словесно та письмово, навички колективної роботи у поєднанні з самостійною.
Виховувати культуру математичного мовлення.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок
Форма проведення: інтегрований урок української мови та математики
Обладнання: підручник ,схеми, картки, презентація
Очікувані результати:
Девіз уроку:
Немає нічого сильнішого за знання, воно завжди і в усьому переважає...
Платон.
Епіграф уроку:
Хто не знає свого минулого,
Той не вартий свого майбутнього.
М.Рильський
Учитель
Доброго дня, діти! Сьогодні у нас незвичайний урок, інтегрований у класі ми поєднаємо вивчення двох предметів - української мови та математики
- Як на вашу думку, що є спільним для двох , на перший погляд, непоєднуваних предметів? (знання) Знання – це скарб
Що ви очікуєте від уроку, яку мету перед собою ставите.
Отож, Девізом сьогоднішнього уроку буде висловлення відомого вченого Платона:
Немає нічого сильнішого за знання, воно завжди і в усьому переважає...
Учитель мови:
А за епіграф уроку ми візьмемо слова українського поет аМаксима Рильського: Хто не знає свого минулого
Той не вартий свого майбутнього.
Увага!!
Словникова робота:
Квест (від англ. question - питання) - спортивно-інтелектуальна гра, основою якої є пошук за якомога коротший час певного місця розташування шляхом послідовного виконання заздалегідь підготовлених завдань.
Наш урок - інтегрований. Тільки що ви почули нове слово (інтегрований). Можливо, хтось знає значення цього слова?
Інтегрований урок об’єднує блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми.
ІІ Мотивація навчальної діяльності
Мета нашого уроку переконатися, що на уроках математики необхідні знання, які ви отримали на уроках української мови і навпаки.
Освічена людина, яка добре знає математику, також повинна грамотно писати і правильно висловлювати думки. Послухайте таку історію: „ Жив на світі король і ось одного разу він вирішив дізнатися, як живуть його піддані. Переодягнувшись в одяг простої людини, він вночі вийшов прогулятися містом. Йде король містом, темно, йому нічого не видно та й ще він падає в яму. Вранці видає король наказ „Розставити по місту ліхтарі”. На наступну ніч він знову йде прогулятися містом. Але знову темно і він нічого не бачить. У палаці король викликає помічника. Між ними відбувся такий діалог:
Діти, як ви гадаєте, чому король не зміг прогулятися містом після першого наказу? На попередніх уроках ми вивчали тему «Числівник» і зрозуміли, наскільки важливою є ця частина мови. Без числівників не існуватиме жодна наука, без них ми безпорадні в щоденному житті. Вміння правильно вимовляти, писати числівники, узгоджувати їх з іменниками потрібні нам повсякчас, на кожному уроці, зокрема і на математиці. Спробуємо в цьому сьогодні переконатися.
Сьогодні ми об’єднаємося в групи «Математики» і «Лірики», і будемо разом шукати скарб.
Учитель укр.мови.
Правила роботи в групах:
III. Актуалізація опорних знань учнів.
Мозковий штурм
Отже, починаємо! Для пошуку скарбів нам потрібно піднятися переміститись в загадкове місто на повітряній кулі. Повітряна куля може підніматись вгору лише за рахунок гарячого повітря. Нам потрібно розпалити вогонь, а для цього пригадаємо основні відомості, які нам потрібні будуть протягом нашого уроку.
Українська мова
1.Яка частина мови називається числівником?
2.На які розряди поділяються числівники?
3.На які розряди поділяються числівники за будовою?
4.Які це прості, складні і складені числівники?
5.На які питання відповідає числівник?
А Хто? Що?
Б Який? Яка? Який?
В Скільки? Котрий?
6.Знайдіть "зайве"слово
А Сімка
Б семеро
В сімдесят
Г сімсот,
Д сімнадцять
7.У якому рядку всі числівники порядкові?
А Другий, кільканадцятий, сьомий, одна тисяча сімсот сорок восьмий
Б дев'ять, три четвертих, дві десятих, шість
В дев'яносто, вісімдесят сьомий, чотирьох, п'ять
Г тридцять вісім, стосот, кількадесят, тридцятий
8..Знайдіть збірний числівник.
А обидві
Б триста тридцять шостий
В сорок сім
Г три цілих і вісім сотих
9.Знайдіть у реченні числівник, вкажіть його розряд .
Живи, працюй до сьомого поту
Математика
6.Які дроби називаються правильними, а які неправильними?
IV. Перебіг квесту
Повторення і узагальнення понять і засвоєння відповідної системи знань.
Учитель укр.мови. Завдання для команди „Лірики”. Вивчаючи математичні терміни, ми весь час звертаємо увагу на їх правопис. Орфографічний диктант. Пишуть всі, а члени команди „Лірики” пояснюють правопис слів.
Ділення, Евклід, непарне число, математика, знаменник, правильний дріб, додавання, мільйон, Ератосфен, рівняння.
Словниковий диктант
Два, двоякий, подвоїти, двоє, двоїтися, другий, другорядний, двійка, двочлен, двійник, три, потрійний, трійка,трикутник, потроїти, троє, чотири, чотиризначний, четвірка, чверть, четверо, почетверити, четвертий, четвертувати, п’ять, п’ятихвилинний, п’ятий, п’ятірка, п’ятеро.
Повітряна куля перенеслась у місто, що це за місто?
Місто засноване у 241+241=482 році
Три брати заснували це місто. Назване місто на честь старого брата. У 5+6=11 столітті було зведено найдавніший монастир. У 620+620=1240 році незліченні орди монголо– татар взяли місто приступом.
ФІЗКУЛЬТУРНА ВІКТОРИНА.(хвилина відпочинку)
Учитель укр.мови. Завдання для команди „Лірики”. Знайди четверте лишнє (з допомогою сигнальних карток учні показують номер лишнього слова).
Учитель математики. Завдання для команди „Математики”. Знайди четверте лишнє (з допомогою сигнальних карток учні показують номер лишнього слова).
Підведення підсумків з допомогою опорних схем. Числівники є словесним вираженням чисел. Дуже важливо правильно писати і вимовляти числівники
Заповнити схеми: для команди „Ліриків” - „Числівники”, а для команди „Математики” - „Числа”.
Учитель: Наше місто розташоване на березі річки довжина річки 981 км. Четверта за довжиною Волги, Дунаю. Ширина річки до 18 км, площа дельти – 350 км.
(Вказати разряди числівників за значенням, за будовою)
ІV Виконання творчих завдань
Якщо зараз ми виконаємо всі завдання, буде показано відеоролик
про місто, яке ми з вами не визначили.
Робота в парах (ігровий момент)
1. Чи знаєте ви математику? Слід порахувати усно.