Урок - Квест «У пошуках скарбів»

Про матеріал

Тема: Числівники кількісні й порядкові. Прості, складні і складені.

Зведення подібних доданків.

Мета: актуалізувати й поглибити знання про числівник як частину мови, удосконалювати вміння визначати розряди числівників, розподіляти числівники за будовою на прості, складні і складені.

Розвивати в учнів уважність, логічне мислення, вміння самостійно знаходити числівники в текстах; розвивати творчі вміння, розвивати самоосвітню, комунікативну та соціокультурну компетентності.

Виховувати любов до рідного краю,.України

Закріпити вміння перетворювати прості вирази способом зведення подібних доданків. Розвивати вміння думати, аналізувати, порівнювати, логічно викладати свою думку словесно та письмово, навички колективної роботи у поєднанні з самостійною.

Виховувати культуру математичного мовлення.
Зміст архіву
Перегляд файлу

 

Урок - Квест «Упошуках скарбів»                 6  клас

 

Тема: Числівники кількісні й порядкові.  Прості, складні і складені.

Зведення подібних доданків.

 

Мета: актуалізувати й поглибити знання про числівник як частину мови,  удосконалювати вміння визначати розряди числівників,  розподіляти числівники за будовою на прості, складні і складені.

Розвивати в учнів уважність, логічне мислення, вміння самостійно знаходити   числівники в текстах; розвивати творчі вміння,  розвивати самоосвітню, комунікативну та соціокультурну компетентності.

Виховувати любов до рідного краю,.України

Закріпити вміння перетворювати прості вирази способом зведення подібних доданків.  Розвивати вміння думати, аналізувати, порівнювати, логічно викладати свою думку словесно та письмово, навички колективної роботи у поєднанні з самостійною.

Виховувати культуру математичного мовлення.          

 

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок

Форма проведення: інтегрований урок української мови та математики

Обладнання: підручник ,схеми, картки,  презентація

Очікувані результати:

  • учні розпізнають числівники,
  • визначають  розряди  за  значенням  за  будовою
  • пояснюють вивчені орфограми; визначають граматичні ознаки числівників
  • уміти виконувати зведення подібних доданків;
  • виконувати додавання, віднімання раціональних чисел

  Девіз уроку:

 Немає нічого сильнішого за знання, воно завжди і в усьому переважає...

                                                          Платон.

  Епіграф уроку:

                                                                     Хто не знає свого минулого,

                     Той не вартий свого майбутнього.

                                                                    М.Рильський

 

 

Хід уроку

 

  1.    Організаційний момент

Учитель  

Доброго дня, діти! Сьогодні у нас незвичайний урок, інтегрований у класі ми поєднаємо вивчення двох предметів -  української мови та математики  

 

- Як на вашу думку, що є спільним для двох , на перший погляд, непоєднуваних предметів? (знання) Знання – це скарб

Що ви очікуєте від уроку, яку мету перед собою ставите.

Отож, Девізом сьогоднішнього уроку буде висловлення відомого вченого Платона:

Немає нічого сильнішого за знання, воно завжди і в усьому переважає...

 

Учитель мови:

А за епіграф уроку ми візьмемо слова  українського поет аМаксима Рильського:                                                                               Хто не знає свого минулого

      Той не вартий свого майбутнього.

  •                   Сьогодні  на уроці ми здійснимо цікаву мандрівку. Щоб подолати усі  перешкоди і дістатися  до кінцевого пункту призначення і,  ймовірно,  врешті- решт  знайти скарб, нам допоможуть і математика, і українська мова.  Мандрівку ми здійснимо у формі квесту.

Увага!!

Словникова робота:

 Квест (від англ. question - питання) - спортивно-інтелектуальна гра, основою якої є пошук за якомога коротший час певного місця розташування шляхом послідовного виконання заздалегідь підготовлених завдань.

Наш  урок -  інтегрований. Тільки що ви почули нове слово (інтегрований). Можливо, хтось знає значення цього слова?

Інтегрований урок об’єднує блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми.

 

ІІ  Мотивація навчальної діяльності

Мета нашого уроку переконатися, що на уроках математики необхідні знання, які ви отримали на уроках української мови і  навпаки.

Освічена людина, яка добре знає математику, також повинна грамотно писати і правильно висловлювати думки. Послухайте таку історію: „ Жив на світі король і ось одного разу він вирішив дізнатися, як живуть його піддані. Переодягнувшись в одяг простої людини, він вночі вийшов прогулятися містом. Йде король  містом, темно, йому нічого не видно та й ще він падає в яму. Вранці видає король  наказ „Розставити по місту ліхтарі”. На наступну ніч він знову йде прогулятися містом. Але знову темно і він нічого не бачить. У палаці король викликає помічника. Між ними відбувся такий діалог:

  • Чому мій наказ не виконано?
  • Виконано, ваше величносте.
  • Чому ж темно в місті?
  • У вашому наказі не було вказано, щоб ліхтарі горіли і скільки ліхтарів горіло.  
  • Тоді ось мій новий наказ „По місту розставити  сто двадцять  пять  ліхтарів  зі свічками і щоб вони горіли”.

Діти, як ви гадаєте, чому король не зміг прогулятися містом після першого наказу? На попередніх уроках ми вивчали тему  «Числівник» і зрозуміли, наскільки важливою є ця частина мови. Без числівників не існуватиме жодна наука, без них ми безпорадні в щоденному житті. Вміння правильно вимовляти, писати числівники, узгоджувати їх з іменниками потрібні нам повсякчас, на кожному уроці, зокрема і на математиці. Спробуємо в цьому сьогодні переконатися.

Сьогодні ми об’єднаємося в групи «Математики» і «Лірики», і будемо разом шукати скарб.

 

Учитель укр.мови. 

  •                   Вас очікує  боротьба, проходження складних випробувань і яскраве золото. Але скарби отримають лише ті, хто проявить кмітливість, уважність, активність,  знання   і  хто  вмие  поеднувати    знання  української мови   і  математики. 
  •                   Нагадаємо правила роботи  а групах

 

Правила роботи в групах:

  • Бути уважними та активними ;
  • Слухати один одного;
  • Поважати думку іншого;
  • Учитись оцінювати свої знання та знання друзів;
  • Не сміятися над чужими помилками;
  • Завжди  допомагати один одному.

 

III.  Актуалізація опорних знань учнів.

Мозковий штурм

 

Отже, починаємо! Для пошуку скарбів нам потрібно піднятися переміститись в загадкове місто на повітряній кулі. Повітряна куля може підніматись вгору лише за рахунок гарячого повітря. Нам потрібно розпалити вогонь, а для цього пригадаємо основні відомості, які нам потрібні будуть протягом нашого уроку.

Українська мова

 

1.Яка частина мови називається числівником?

2.На які розряди поділяються числівники?

3.На які розряди поділяються числівники за будовою?

4.Які це прості, складні і складені числівники?

 

5.На які питання  відповідає числівник?

А  Хто? Що?

Б   Який? Яка? Який?

В  Скільки? Котрий?

 

6.Знайдіть "зайве"слово

А  Сімка

Б  семеро

В  сімдесят 

Г  сімсот,    

Д  сімнадцять

 

7.У якому рядку всі числівники порядкові?

А Другий, кільканадцятий, сьомий, одна тисяча сімсот сорок восьмий

Б дев'ять, три четвертих, дві десятих, шість

В дев'яносто, вісімдесят сьомий, чотирьох, п'ять

Г тридцять вісім, стосот, кількадесят, тридцятий

 

8..Знайдіть збірний числівник.

А обидві

Б триста тридцять шостий

В сорок сім

Г три цілих і вісім сотих

 

9.Знайдіть у реченні числівник, вкажіть його розряд .

Живи, працюй до сьомого поту

 

Математика

  1. Як додати два числа з різними знаками?
  2. Як додати два від'ємних  числа?
  3. Як відняти два раціональних числа?
  4. Які доданки називаються подібними?
  5.  Які є дроби?

6.Які дроби називаються правильними, а які неправильними?

IV. Перебіг квесту

 Повторення і узагальнення понять і засвоєння відповідної  системи знань.

Учитель укр.мови. Завдання для команди „Лірики”. Вивчаючи математичні терміни, ми весь час звертаємо увагу на їх правопис. Орфографічний диктант. Пишуть всі, а члени команди „Лірики” пояснюють правопис слів.

 Ділення, Евклід, непарне число, математика, знаменник, правильний дріб, додавання, мільйон, Ератосфен, рівняння.

Словниковий диктант

Два, двоякий, подвоїти, двоє, двоїтися, другий, другорядний, двійка, двочлен, двійник, три, потрійний, трійка,трикутник, потроїти, троє, чотири, чотиризначний, четвірка, чверть, четверо, почетверити, четвертий, четвертувати, п’ять, п’ятихвилинний, п’ятий, п’ятірка, п’ятеро.

 

Повітряна куля перенеслась у місто, що це за місто?

Місто засноване у 241+241=482 році

Три брати заснували це місто. Назване місто на честь старого брата. У 5+6=11 столітті було зведено найдавніший монастир. У 620+620=1240 році незліченні орди монголо– татар взяли місто приступом.

 

 

 

ФІЗКУЛЬТУРНА ВІКТОРИНА.(хвилина відпочинку)

  • Якщо ви вважаєте, що в житті необхідні знання про дроби - підніміть вгору руки.
  • Якщо ви вважаєте, що числівник – це самостійна  частина мови – поаплодуйте.
  • Якщо ви вважаєте, що урок математики розвиває логіку вашого мислення, то покрутіть головою вправо і вліво.
  • Якщо ви вважаєте, що  числівники  у реченні виступають у ролі будь-якого члена речення   - поаплодуйте.
  • Якщо ви вважаєте, що хороша поведінка на уроці - запорука вашого успіху та знань, то зіжміть і розіжміть пальці ваших рук.
  • Якщо на вашу думку, ви дисципліновані і уважні на уроці ,то зробіть кругові рухи головою вліво-вправо.
  • Якщо ви вважаєте, що, щоб бути здоровими, потрібно займатися спортом, то зробіть вдих і видих.

Учитель укр.мови. Завдання для команди „Лірики”. Знайди четверте  лишнє (з допомогою сигнальних карток учні показують номер лишнього слова).

  1. Третій, чотири, п’ятий, двадцять четвертий (порядкові числівники)
  2. двоє, троє, четверо, п’ять (збірні числівники)
  3. десятеро, двадцять, тридцять, п’ятдесят (кількісні числівники)

Учитель математики. Завдання для команди „Математики”. Знайди четверте  лишнє (з допомогою сигнальних карток учні показують номер лишнього слова).

  1. три, половина, три п’ятих,  сім цілих п’ять десятих (дробові числа )
  2. сім восьмих,  п’ять десятих, три других, одна третя(правильні дроби)
  3. одна друга, дві четвертих, три шостих,  чотири десятих (дріб половина)

Підведення підсумків з допомогою опорних схем. Числівники є  словесним вираженням чисел. Дуже важливо правильно писати і вимовляти числівники

Заповнити схеми: для команди „Ліриків” - „Числівники”, а для команди „Математики” - „Числа”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  

 

Учитель: Наше місто розташоване на березі річки довжина річки 981 км. Четверта за довжиною Волги, Дунаю. Ширина річки до 18 км, площа дельти – 350 км.

(Вказати разряди числівників за значенням, за будовою)  

 

 

 

 

ІV Виконання творчих завдань

Якщо зараз ми виконаємо всі завдання, буде показано відеоролик

 про місто, яке ми з вами не визначили.

 

Робота в парах (ігровий момент)

1. Чи знаєте ви математику? Слід порахувати усно.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок - Квест «У пошуках скарбів» 6 клас

Номер слайду 2

Тема: Числівники кількісні й порядкові. Прості, складні і складені. Морфолологічні ознаки числівників. Зведення подібних доданків.

Номер слайду 3

Мета: актуалізувати й поглибити знання про числівник як частину мови, удосконалювати вміння визначати розряди числівників, розподіляти числівники за будовою на прості, складні і складені. Розвивати в учнів уважність, логічне мислення, вміння самостійно знаходити числівники в текстах; розвивати творчі вміння, розвивати комунікативну та соціокультурну компетентності. Виховувати любов до рідного краю,. України. Закріпити вміння перетворювати прості вирази способом зведення подібних доданків. Розвивати вміння думати, аналізувати, порівнювати, логічно викладати свою думку словесно та письмово, навички колективної роботи у поєднанні з самостійною. Виховувати культуру математичного мовлення.  

Номер слайду 4

Тип уроку: Інтегрований урок української мови та математики. Обладнання: підручник ,схеми, картки, презентація. Очікувані результати:-учні розпізнають числівники,-визначають розряди за значенням за будовою-пояснюють вивчені орфограми; визначають граматичні ознаки числівників-уміти виконувати зведення подібних доданків;-виконувати додавання, віднімання раціональних чисел

Номер слайду 5

Епіграф уроку: Хто не знає свого минулого, Той не вартий свого майбутнього. М. Рильський. Девіз уроку: Немає нічого сильнішого за знання, воно завжди і в усьому переважає... Платон

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Квест (від англ. question - питання) - спортивно-інтелектуальна гра, основою якої є пошук за якомога коротший час певного місця розташування шляхом послідовного виконання заздалегідь підготовлених завдань.Інтегрований урок об’єднує блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Правила роботи в групах: Бути уважними та активними ;-Слухати один одного;-Поважати думку іншого;Учитись оцінювати свої знання та знання друзів;Не сміятися над чужими помилками;Завжди допомагати один одному.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

5. На які питання відповідає числівник?А Хто? Що?Б Який? Яка? Який?В Скільки? Котрий? 6. Знайдіть "зайве"слово. А Сімка. Б семеро В сімдесят Г сімсот, Д сімнадцять

Номер слайду 14

7. У якому рядку всі числівники порядкові?А Другий, кільканадцятий, сьомий, одна тисяча сімсот сорок восьмий. Б дев'ять, три четвертих, дві десятих, шість В дев'яносто, вісімдесят сьомий, чотирьох, п'ять Г тридцять вісім, сто, кількадесят, тридцятий 8. Знайдіть збірний числівник. А обидвіБ триста тридцять шостий В сорок сім. Г три цілих і вісім сотих9. Знайдіть у реченні числівник, вкажіть його розряд . Живи, працюй до сьомого поту

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

ФІЗКУЛЬТУРНА ВІКТОРИНА.(хвилина відпочинку)Якщо ви вважаєте, що в житті необхідні знання про дроби - підніміть вгору руки. Якщо ви вважаєте, що числівник – це самостійна частина мови – поаплодуйте. Якщо ви вважаєте, що урок математики розвиває логіку вашого мислення ,покрутіть головою вправо і вліво. Якщо ви вважаєте, що числівники у реченні виступають у ролі будь-якого члена речення - поаплодуйте. Якщо ви вважаєте, що хороша поведінка на уроці - запорука вашого успіху та знань, то зіжміть і розіжміть пальці ваших рук. Якщо на вашу думку, ви дисципліновані і уважні на уроці ,то зробіть кругові рухи головою вліво-вправо. Якщо ви вважаєте, що, щоб бути здоровими, потрібно займатися спортом, то зробіть вдих і видих.

Номер слайду 19

Знайди четверте лишнє : 1. Третій, чотири, п’ятий, двадцять четвертий (порядкові числівники)2. Двоє, троє, четверо, п’ять (збірні числівники)3. Десятеро, двадцять, тридцять, п’ятдесят (кількісні числівники)Група «Лірики»

Номер слайду 20

Знайди четверте лишнє1. Три, половина, три п’ятих, сім цілих п’ять десятих (дробові числа )2. Сім восьмих, п’ять десятих, три других, одна третя(правильні дроби)3. Одна друга, дві четвертих, три шостих, чотири десятих (дріб половина)

Номер слайду 21

Опорні схеми

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Творчі завдання. Робота в групах1. Чи знаєте ви математику? Слід порахувати усно. Скільки їх було: мати, дочка, брат, сестра,дядько, племінниця? У хлопчика стільки ж сестер, скільки й братів,а в його сестри сестер удвоє менше, ніж братів. Скільки в сім’ї сестер і братів? Скільки їх було: баба, дві матері, дві дочкий онука? П’ять, п’ятнадцять, без двох двадцять. Семе-ро, троє, ще й малих двоє.

Номер слайду 24

Творчі завдання Дослідження-пошук Відгадайте загадки-жарти. Знайдіть й випи-шіть числівники. 1. У назві якої річки є три ноти? 2. Яке містомає назву з одного чоловічого імені й ста жіночих?3. Яке слово складається із семи однакових літер?4. У якої пташки назва складається із сорока а?

Номер слайду 25

Номер слайду 26

«... Не знаючи грама-тики, не втнеш і математики» (Г. Бойко). «Розум людський володіє трьома клю-чами, які відкривають усе, — цифрою, буквою, но-тою. Знати, думати, мріяти. Все в цьому» (В. Гюго).

Номер слайду 27

«Добре надбання — звітувати перед самим собою»

Номер слайду 28

МЕТОД „МІКРОФОН“   Я зрозумів...  Мене здивувало...  Я збагатився інформацією про...  Мене зацікавило повідомлення про...  Я ніколи раніше не чув про...  Я  зумів …  Я  знав …  Найбільші  труднощі  я  відчув … Мені  б  хотілося  ще …

zip
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
1352
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку