Конспект уроку "Урок доброти"

Про матеріал
сформувати первинні уявлення дітей про правила догляду за соба¬ками і котами; закріпити знання та навички безпечної поведінки при зустрічі з безпритульними тваринами; розвивати вміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин, доглядати за ними; виховувати любов до тварин, відповідальність за них і дбайливе ставлення до них.
Перегляд файлу

Вiдносини мiж людиною i тваринами

 

Мета: сформувати первинні уявлення дітей про правила догляду за соба­ками і котами; закріпити знання та навички безпечної поведінки при зустрічі з безпритульними тваринами; розвивати вміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин, доглядати за ними; виховувати любов до тварин, відповідальність за них і дбайливе ставлення до них.

Матеріали та обладнання: проектор/телевізор.

Хід заняття

Вступ. Привітання та оголошення теми заняття [Слайди № 1-5]

- Добрий день, хлопці та дівчата! Сьогодні ми проведемо з вами цікаве заняття [Слайд № 1].

- Після того, як ви розгадаєте кросворд, зможете дізнатися тему нашого заняття [Слайд № 2].

Питання до кросворду:

1. Чим годують немовлят. (Молоко)

2. Щоб прибрати за своєю тваринкою під час прогулянки, господар по­винен мати спеціальний…….? (Пакет)

3. Твердий смаколик для песика. (Кістка)

4. Річ, яка забезпечує безпеку улюбленця на вулиці. (Повідок)

5. Найкращий друг людини. (Собака)

6. Домашній пухнастик, який має дуже довгі вуса. (Кіт) [Слайд № 4]

РОЗДІЛ І • 2 КЛАС

бутнього улюбленця» (10хв).14

- Молодці, діти, ви все відгадали. Тож про кого ми сьогодні будемо з вами говорити? Так, правильно, про котиків та собачок. Тема нашого заняття: «Наші пухнасті друзі».

- А у кого з вас вдома є домашній песик чи котик?

- Чи помічали ви, що ці тварини багато в чому схожі з людиною [Слайд № 5]? Вони так само потребують їжі, води та теплого помешкання та друж­ньго спілкування.

- Собаки та коти – дуже розумні, вони вміють розпізнавати емоції людей за виразом їх обличчя та інтонацією голосу. Тому, спілкуючись з песиком чи котиком, краще налаштовувати себе на гарний настрій, адже сумують наші чотирилапі друзі разом з нами.

- І, звичайно ж, наші улюбленці мають і власні емоції. Ці емоції ми мо­жемо вгадати, спостерігаючи за положенням їх тіла! Адже, щоб знати, як правильно поводитись із тваринками, треба розуміти мову їхнього тіла.

Гра «Зрозумій тварину» [Слайди № 6-10]

- Давайте подивимось, чи знаємо ми «мову» пухнастих [Слайд № 6]. На екрані з’являтиметься картинка з песиком чи котиком, а ви маєте здогада­тись, що хоче «сказати» нам тварина.

Педагог зачитує опис фотографії, а учні вгадують, що означає зобра­жена поза.

1. Передні лапи собаки лежать на землі, передня частина тіла та голова притиснуті до землі, задні лапи та хвіст піднятий [Слайд № 7].

Цю позу називають ігровим поклоном, вона означає, що собака хоче з

  вами пограти.

2. Собака впевнено стоїть на прямих ногах, голова і хвіст високо підняті.

Пес зосереджений, охороняє територію.

3. Собака чи кіт лягає на спину або бік і показує свій живіт [Слайд № 8].

Таким чином хвостаті демонструють свою довіру до людини.

4. Хвіст кота прямий та піднятий вгору [Слайд № 9].

Котик щасливий та задоволений.

5. Собака виляє хвостом.

Виляння хвоста у собак замінює їм посмішку. Коли ви ставите перед улюбленцем миску з їжею, і пес починає виляти хвостом, – він показує, що вдячний вам. Однак, якщо пес знайде в кімнаті вже наповнену миску, то виляти хвостом він не стане, а одразу почне їсти. Це доказ того, що виляння хвостом для собаки – це компонент спілкування.

6. Кішка вигнула спину, шерсть на загривку і спині стала дибки, вуха при­тиснуті до голови [Слайд № 10].

Тварина налаштована агресивно, вона налякана. Краще не чіпати кішку, залишити її на деякий час.

7. Голова і хвіст опущені вниз, вушка притиснуті до голови, спина згор­блена, лапи напівзігнуті. Подивившись в очі улюбленцю, ви зрозумієте, що він наляканий або знає, що винен.

- Тепер ви зможете легко вгадувати настрій свого улюбленця.

- Як ви думаєте, який із песиків винен? Чому ви так вирішили?

Обов’язки господаря тварини [Слайди № 12-16]

- Діти, ви чули коли-небудь вислів: «Ми відповідальні за тих, кого приру­чили». [Слайд № 12]. Цей вислів означає, що, беручи в дім будь-яку живу істоту, ми беремо на себе велику відповідальність. Адже тварини беззахис­ні перед людиною, тому їх не можна зраджувати та кривдити.

- Щоб у вашого домашнього улюбленця завжди був гарний настрій, слід правильно за ним доглядати.

- Будь-яка тварина – це велика відповідальність, і перед тим, як завести собі улюбленця, необхідно дізнатись, що ж йому потрібно.

Гра «Речі для майбутнього улюбленця» [Слайд № 13]

- Пропоную вам зіграти в гру на уважність. Давайте уявимо, що ви зби­раєтеся взяти додому котика чи песика, і вам необхідно підготуватися до появи майбутнього друга. На екрані будуть зображені різноманітні речі, вам потрібно обрати ті, які, дійсно, необхідні для догляду за твариною.

Правильні відповіді: корм, гігієнічний пакет, нашийник, лоток, м’який лежачок.

- Молодці, діти, а тепер ми підсумуємо, як правильно доглядати за улюбленцем. Отже, слід дотримуватись таких правил:

а) визначте улюбленцю його постійне місце, де він буде відпочивати та знати, що це його територія [Слайд № 14];

б) разом із дорослими купайте вашого песика, коли він забруднився. Купати котів потрібно лише в особливих випадках (не частіше ніж 1 раз на півроку). Наприклад, якщо вони дуже сильно забруднились або в них з’явились блохи;

в) дресируйте вашого песика. Починати займатися з цуценям необхідно з 3-4 місяців [Слайд № 15];

д) не забувайте, що потрібно вигулювати собаку щодня рано вранці та ввечері, не забуваючи про повідок, намордник, а також гігієнічний пакет (щоб прибирати за своїм песиком);

е) треба слідкувати, щоб у котика був чистий лоточок;

є) необхідно, щоб дорослі зістригали кігті вашому улюбленцю, адже він може завдати шкоди собі та присутнім поряд людям [Слайд № 16];

ж) кіт та собака потребують різноманітної та поживної їжі. Перед тим, як завести тваринку, дізнайтесь, чим краще її годувати (наприклад, шоколад улюбленцям не можна) [Слайд № 17];

з) не давайте вашому пухнастому другу рости самотньому та скривд­женому.

Фізкультхвилинка [Слайд № 18]

- Тепер ви знаєте правила догляду за домашніми тваринами. Що ж, прийшла пора трохи відпочити. Хочу я на фізкультхвилинку всіх вас запро­сити.

Котик рано піднімався (потягнутися),

Добре лапкою вмивався (піднести руки до обличчя)

Нахилився вправо-вліво (нахили тулуба вправо-вліво).

Посміхнувся неквапливо (усміхнутися).

Швидше, котику, присідай (присісти),

Мишку лапками хапай (зігнути, розігнути пальці).

Поруч муха задзижчала (помахи руками),

І його роздратувала (поставити руки на пояс).

Він її прогнав від себе (помахи руками),

До роботи ж йому треба (сіли за парти).

- Ось і вправи закінчились. Молодці, діти, добре впорались, сідайте на місця.

Інтелектуальний спринт «Неймовірні факти» [Слайди № 19-25]

- А зараз пропоную вам відповісти на декілька цікавих питань про тва­рин [Слайд № 19]:

• Як ви думаєте, яка довжина тіла найменшого кота у світі? (Кіт Містер Пібблз. Довжина тіла дорослого кота складає всього 15 сантиметрів [Слайд № 20])

• Яка порода собак має синій язик? (Порода чау-чау [Слайд № 21]) 17

• Як називається порода котів, які не мають шерсті? (Сфінкс [Слайд № 22])

• А чи знали ви, що охоронцями імператорів у Стародавньому Китаї були собаки породи пекінес? (Собачки ховалися в рукаві свого господаря, а в разі небезпеки вистрибували й нападали на кривдника [Слайд № 23]).

• Людям яких професій допомагають собаки? (Рятувальники, пожежни­ки, прикордонники тощо [Слайд № 24])

Унікальні факти із життя тварин [Слайд № 25]

- І сьогодні ми часто чуємо неймовірні історії, в яких тварини рятують життя. Наприклад:

• В місті Києві мешкає пес, якого звати Скай, він врятував квартиру від злодіїв. Напередодні новорічних свят на світанку господар прокинувся від того, що Скай бігав по квартирі й гарчав. Хтось намагався проникнути в квартиру і копирсався в замку. Як тільки двері відчинились, пес кинувся на злодія, і той за кілька секунд втік з дому. Пес отримав у нагороду гору кісточок.

• В одному з притулків для пухнастиків у Польщі «працює» кіт-медбрат. Коли у притулку з’являється новий хворий кіт або собака, чорнявий Раде­менес намагається обійняти, зігріти тваринку та вилизує їм вушка.

Бесіда «Про безпритульних тварин» [Слайди № 26-27]

- Так склалося, що люди часто виявляються невдячними за те, що тва­рини роблять для них, викидаючи своїх вихованців на вулицю, як непотріб­ну річ. Бувають випадки, коли тваринка загубилась, і господарі не можуть її знайти, а бувають і такі безвідповідальні господарі, які й не шукають [Слайд № 26].

- Пам’ятайте, що життя на вулиці позначається на поведінці тварин. Інколи безпритульні тварини можуть становити небезпеку для людей, а саме: переносити небезпечні захворювання, збиватися у зграї та бути агре­сивними. Тому потрібно бути обачними.

- Як ви вважаєте, чому собаки можуть нападати? (Відповіді та припу­щення дітей і пояснення педагога).

- Собаки можуть нападати, якщо їх дражнять, кидають у них чимось, го­лосно кричать на них. Також пес міг запам’ятати, як колись його скривдила людина, і після цього поводити себе агресивно.

- Як захистити себе від нападу безпритульного собаки при зустрічі з ним? [Слайд № 27].

- Не потрібно боятися собаки. Вона відчуває ваш страх. Ніяким чином не провокуйте собаку, не дражніть її, не робіть різких рухів. Краще повільно поверніться і починайте віддалятися від тварини.

Інформаційне повідомлення «Тварини у притулках. Волонтери» [Слайд № 28]

- Як ви думаєте, чи всі тварини, які не мають господарів, живуть на ву­лиці?

- Є спеціальні притулки для таких тварин. У них собаки та коти живуть у

спеціальних вольєрах, їх там годують, роблять щеплення та лікують, коли вони хворіють. Проте, тварини часто сумують, адже їм не вистачає спілку­вання з людьми.

- Щоб тварини не почувались самотньо, своє тепло та любов їм дарують волонтери. Це люди, які безкоштовно допомагають тваринам, шукають для них нових господарів.

- Сьогодні ми з вами дізналися багато цікавої інформації про тварин. А зараз давайте перевіримо, як ви все засвоїли. Давайте пограємо в гру «Мрії пухнастиків». Я пропоную кожному з вас уявити себе котиком чи со­бачкою і сказати, як би ви хотіли, щоб до вас ставилися ваші господарі.

Гра «Мрії пухнастиків» [Слайд № 29]

Правила гри: учні ланцюжком говорять, як би вони хотіли, щоб до них ставилися, якби вони були домашніми улюбленцями. Вчитель подає при­клад: «Якби я була котиком, я б хотіла, щоб мене брали на ручки і гла­дили мені животик» або «Якби я був песиком, то я б хотів, щоб зі мною якнайдовше гуляли зранку та ввечері».

Підсумки [Слайд № 30]

- Молодці, діти, тепер я бачу, що ви добре розумієте потреби домашніх улюбленців і знаєте, як про них піклуватись. Тож ніколи не кидайте своїх пухнастих друзів та пам’ятайте: ми завжди відповідаємо за тих, кого при­ручили. Майте чуйне, щедре і добре серце, щоб знайшлося в ньому місце і маленькій комашці, і тваринці.

- Дякую за увагу! Бажаю вам бути завжди уважними до наших пухнастих друзів і турбуватися про них!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Венгер Алла Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 жовтня 2019
Переглядів
1964
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку