Конспект уроку ": Урок розвитку зв’язного мовлення. Письмовий переказ тексту за складеним планом."

Про матеріал
Урок розвитку зв’язного мовлення. Письмовий переказ тексту за складеним планом. Мета: Вчити учнів письмово передавати зміст тексту за складеним планом. Розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас. Розвивати увагу, пам’ять, мислення. Виховувати любов до природи, бажання допомагати пташкам взимку.
Перегляд файлу

Тема: Урок  розвитку  зв’язного мовлення. Письмовий  переказ тексту  за складеним  планом.                                                                                                   Мета:  Вчити учнів письмово передавати зміст тексту за складеним планом. Розвивати мовлення,  збагачувати словниковий запас. Розвивати увагу, пам’ять, мислення. Виховувати любов до природи, бажання допомагати пташкам взимку.                                                                                                             

Хід уроку

І. Організаційна частина. Девіз уроку:

 Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна!                                                                                                      

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.                                                                                 1. Відгадайте  загадку.

Дзоб міцний і гарні крила,

Чорний хвіст, жилетка сіра,

Чи присяде, чи летить, -

«Кар, кар, кар!» - усе кричить.

(Ворона)

2. Розповідь вчителя - опис ворони.  

               Ворона - пташка середнього розміру. Оперення забарвлене в чорний колір. Голова, крила, хвіст та маніжка чорні. Має сильні та загострені крила. Її дзьоб дуже гострий. Ворона сильна та витривала, її не дуже лякає зимовий холод. Поблизу людських осель любить ласувати недоїдками. Спів пташок є звичайним карканням.

ІІІ. Розвиток  зв’язного  мовлення.                                                                                       1. Слухання  тексту.           

Розумні ворони

Ворони – незвичайні птахи. Мозок цих пернатих у п’ять разів більший, ніж у голубів. Вони придумують хитромудрі способи добавання їжі.

Стиглі горіхи птахи розкидають на проїжджій частині доріг. Потім сидять на деревах і чекають, щоб машини їх розкололи. Тоді збирають смачні серединки.

Знайшовши суху скоринку хліба, ворона обов’язково розмочить її в калюжі. І тільки після цього з’їсть або віднесе пташенятам.                                                                                                             2. Відповіді  на  запитання  за  змістом.

–Чому ворон називають розумними птахами? Чим харчуються птахи? Чи доводилося тобі спостерігати за воронами? Що можеш розказати про їхню поведінку?

3. Ознайомлення  з  словником: хитромудрий,  проїжджій, розкололи, скоринка.                        

4.Складання  плану.                                                                                                           1) Ворони – незвичайні птахи                                                                                                  2) Як ворони розкололи горіхи.                                                                                                               3) Змочена скоринка хліба.

5. Випиши з тексту синоніми до слова ворони

(Ворони, птахи, пернаті)

6. Детальний  переказ  тексту за складеним  планом.                                                        7. Написання  переказу  за  складеним  планом.                                                                9. Зачитування  написаних  переказів.                                                                                   ІV. Підсумок  уроку.

 – Як  ви  думаєте, чому  ворони хитромудрі?       

- Як  треба  поводитись  в  природі,  щоб  не  зашкодити  птахам?                                  - Як  ви  допомагаєте  птахам  взимку?

doc
Додано
12 листопада 2019
Переглядів
12336
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку