Тема.Узагальнення вивченого про дієслово
Мета.узагальнити систему знань про дієслово як частину мови; удосконалювати вміння знаходити дієслова в реченні, вживати їх у мовленні; формувати вміння визначати час дієслів, вміння творчо мислити,висловлювати свою думку та обґрунтувати її; розвивати спостережливість за влучним добором дієслів автором вірша для змалювання подій, явищ; розвивати увагу, навички самостійної роботи, роботи в парах, групі; .виховувати любов до Шевченкового слова, почуття прекрасного, гордості за свій рідний край, пізнавальний інтерес до вивчення рідної мови.
Тема.Узагальнення вивченого про дієслово
Мета.узагальнити систему знань про дієслово як частину мови; удосконалювати вміння знаходити дієслова в реченні, вживати їх у мовленні; формувати вміння визначати час дієслів, вміння творчо мислити,висловлювати свою думку та обґрунтувати її; розвивати спостережливість за влучним добором дієслів автором вірша для змалювання подій, явищ; розвивати увагу, навички самостійної роботи, роботи в парах, групі; .виховувати любов до Шевченкового слова, почуття прекрасного, гордості за свій рідний край, пізнавальний інтерес до вивчення рідної мови.
Ключові компетентності:
уміння вчитися: учень співпрацює в парах, групі; орієнтується в темі уроку; виділяє ознаки чстини мови; робить висновки; перевіряє результати праці;
інформаційно-комунікативна: готує та робить повідомлення з теми; осмислює та опрацьовує надану інформацію;
загальнокультурна:поважає думку кожного члена групи; вміє вислухати інших; зв’язко і в логічній послідовності висловлює власну думку, дотримуючись норм культури мовлення;
здоров’язбережувальна: дбайливо ставиться до свого здоров’я та оточуючих;
громадянська: співпрацює в групі, парах.
Обладнання: презентація; портретТ.Г.Шевченка, лепбук, схеми – опори, картки для роботи в групах, листки самооцінювання
Тип уроку: урок узагальнення знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Пролунав шкільний дзвінок
В гості йде до нас урок
Сядьте зручно, усміхніться! І на мене подивіться!
ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Дуже я люблю всі дії
І що хочеш я умію.
Є у мене вид і час,
Спосіб маю повсякчас.
Лиш учіть мене сумлінно,
Озовусь я неодмінно.
Вмію діяти чудово,
Отже, звусь я… (дієслово)
2) Бесіда
-Діти, скажіть, будь ласка, для чого ми використовуємо в мовленні дієслова ?
(Щоб мова була багатшою, красивою, мелодійною, співучою).
Ну що б, здавалося, слова...
Слова та голос — більш нічого.
А серцеб’ється — ожива, Якїхпочує!.
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
Заповнення шкали оцінювання (слайд 3)
ІV. Робота над темою уроку
-А розпочнемо ми наш урок з каліграфічноїхвилинки.
Т Г Ш
Тарас Григорович Шевченко – великий український поет.
- А що вам ще відомо про творчість та життя великого поета?
- А ще сьогодні ми з вами поповнимо створений нами Лепбук про творчість та життя Т.Г.Шевченка. (демонстрація лепбуку)
2. Гра «Побудуй башту» (узагальнення знань про дієслово за допомогою цеглинок LEGО) (слайд 4-11)
- Наші герої пропонують нам пограти з цеглинками LEGО в гру «Побудуй башту»і пригадати все, що ми знаємо про Дієслово.
3. Кластер «Весна»
- Мовка цікавиться, чи знаєте ви яка пора року наближається?А чи любите ви весну? Що найбільше подобається вам у цій порі?Давайте за допомогою дієслів спробуємо висловити свої думки створивши кластер «Весна»
- А ось як про цю пору року пише Т.Г.Шевченко (декламує учень)
Встала й весна, чорну землю
Сонну розбудила.
Уквітчала її рястом,
Барвінком укрила…
Руханка «Весна»
4. Робота в парах ( Гра «Листоноша»)
- Давайте пригадаємо, скільки часів мають дієслова?
- Попрацюємо в парах.
У вас на партах лежать листівки від наших героїв, на яких написані дієслова.Ваша задача: за допомогою запитання визначити час дієслова, записати його в зошиті і покласти конверт у відповідну скриньку.
- Оцініть свою роботу за допомогою смайликів.
5. Робота в групах (Встановити послідовність строф)
- Попрацюємо в групах. Кожна група отримала уривок з вірша Т.Шевченка. Ваше завдання: встановити послідовність строф знайти і підкреслити дієслова
1-ша група
Край неба палає,
Сонце зустрічає.
Дивлюсь, аж світає,
Соловейко в темнім гаї
2-га група
Поговорим тихесенько
Зійди над горою.
Зоре моя, вечірняя,
В неволі з тобою.
3-тя група
Закувала зозуленька,
Угору летючи;
на дубі сидячи.
Защебетав соловейко,
- Представники від кожної групи продекламуйте вірші і назвіть дієслова, що зустрілися у вірші.
-Поповнимо наш лепбук поезією Т.Шевченка.
6. Гра «Правила поведінки» (Написання не з дієсловами)
- Мовчику так сподобалося у нас на уроці, що він незабором вирішив піти до школи і навіть склав правила поведінки на уроці. Подивіться. Чи все вірно? Давайте допоможемо виправити йому помилки. Чого не вистачає? (частки не)
- Пригадайте правило, як пишуться не з дієсловами.
- Запишемо ці слова у зошитах.
7. Робота в групах Складання пазлів
- У вас в конвертах знаходяться пазли. Склавши їх ви дізнаєтесь один із найбільш відомих висловів Великого Кобзаря.
V. Підсумок уроку
- Сьогодні на уроці ми закріпили свої знання про дієслово, пригадали поезію Т.Шевченка.
Самооцінювання «Шкала самооцінювання»
Мовка з Мовчиком задоволені і їм сподобалось як ви впорались з їхніми завданнями. А зараз оцініть себе за допомогою бланку оцінювання, заповніть його другу колонку. Порівняйте свої дані на початку уроку і в кінці.
5 плюсів – ви відмінно працювали;
4 плюси – ви добре працювали;
3 плюси- вам потрібно задуматися над своїми мінусами
2-1 плюси – станьте активнішими на уроці.