Конспект уроку "Узагальнення вивченого про дієслово" 3 клас

Про матеріал

Тема.Узагальнення вивченого про дієслово

Мета.узагальнити систему знань про дієслово як частину мови; удосконалювати вміння знаходити дієслова в реченні, вживати їх у мовленні; формувати вміння визначати час дієслів, вміння творчо мислити,висловлювати свою думку та обґрунтувати її; розвивати спостережливість за влучним добором дієслів автором вірша для змалювання подій, явищ; розвивати увагу, навички самостійної роботи, роботи в парах, групі; .виховувати любов до Шевченкового слова, почуття прекрасного, гордості за свій рідний край, пізнавальний інтерес до вивчення рідної мови.

Перегляд файлу

 

Тема.Узагальнення вивченого про дієслово

Мета.узагальнити систему знань про дієслово як частину мови;  удосконалювати вміння знаходити дієслова в реченні, вживати їх у мовленні; формувати вміння визначати час дієслів, вміння творчо мислити,висловлювати свою думку та обґрунтувати її; розвивати спостережливість за влучним добором дієслів автором вірша для змалювання подій, явищ; розвивати увагу, навички самостійної роботи, роботи в парах, групі; .виховувати любов до Шевченкового слова, почуття прекрасного, гордості за свій рідний край, пізнавальний інтерес до вивчення рідної мови.

Ключові компетентності:

уміння вчитися: учень співпрацює в парах, групі; орієнтується в темі уроку; виділяє ознаки чстини мови; робить висновки; перевіряє результати праці;

інформаційно-комунікативна: готує та робить повідомлення з теми; осмислює та опрацьовує надану інформацію;

загальнокультурна:поважає думку кожного члена групи; вміє вислухати інших; зв’язко і в логічній послідовності висловлює власну думку, дотримуючись норм культури мовлення;

здоров’язбережувальна:  дбайливо ставиться до свого здоров’я та оточуючих;

громадянська: співпрацює в групі, парах.

Обладнання: презентація; портретТ.Г.Шевченка, лепбук, схеми – опори, картки для роботи в групах, листки самооцінювання

Тип уроку: урок узагальнення знань.

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

Пролунав шкільний дзвінок

В гості йде до нас урок

Сядьте зручно, усміхніться! І на мене подивіться!

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Загадка  (Слайд 2)
  • А яка тема сьогоднішнього уроку, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку (слайд)

Дуже я люблю всі дії

І що хочеш я умію.

Є у мене вид і час,

Спосіб маю повсякчас.

Лиш учіть мене сумлінно,

Озовусь я неодмінно.

Вмію діяти чудово,

Отже, звусь я… (дієслово)

2) Бесіда

-Діти, скажіть, будь ласка, для чого ми використовуємо в мовленні дієслова ?

(Щоб мова була багатшою, красивою, мелодійною, співучою).

  1. Епіграф уроку

Ну що б, здавалося, слова...

   Слова та голос —  більш нічого.

А серцеб’ється — ожива,  Якїхпочує!.

  • Це рядки відомого українського поета, гордості України – Т.Г.Шевченка.

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

  • Сьогодні на уроці ми пригадаємо поезію Т.Г.Шевченка та повторимо все, що вивчили про дієслово.
  • А на урок сьогодні до нас завітали казкові герої Мовка та Мовчик, які підготували для нас цікаві завдання, щоб перевірити наші знання.

Заповнення шкали оцінювання (слайд 3)

  •  Візьміть бланки оцінювання, що лежать у вас на партах та поставимо цілі, яких будемо досягати протягом уроку.(поставте позначку навпроти кожної цілі на початку уроку)

ІV. Робота над темою уроку

  1. Каліграфічна хвилинка

   -А розпочнемо ми наш урок з каліграфічноїхвилинки.

Т    Г    Ш 

Тарас Григорович Шевченко – великий український поет.

 - А що вам ще відомо про творчість та життя великого поета?

- А ще сьогодні ми з вами поповнимо створений нами Лепбук про творчість та життя Т.Г.Шевченка. (демонстрація лепбуку)

2. Гра «Побудуй башту» (узагальнення знань про дієслово за допомогою цеглинок LEGО) (слайд 4-11)

- Наші герої пропонують нам пограти з цеглинками LEGО в гру «Побудуй башту»і пригадати все, що ми знаємо про Дієслово.

3. Кластер «Весна»

- Мовка цікавиться, чи знаєте ви яка пора року наближається?А чи любите ви весну? Що найбільше подобається вам у цій порі?Давайте за допомогою дієслів спробуємо висловити свої думки створивши кластер «Весна»

- А ось як про  цю пору року пише Т.Г.Шевченко (декламує учень)

Встала й весна, чорну землю

Сонну розбудила.

Уквітчала її рястом,

Барвінком укрила

Руханка «Весна»

4. Робота в парах ( Гра «Листоноша»)

- Давайте пригадаємо, скільки часів мають дієслова?

- Попрацюємо в парах.

У вас на партах лежать листівки від наших героїв, на яких написані дієслова.Ваша задача: за допомогою запитання визначити час дієслова, записати його в зошиті і покласти конверт у відповідну скриньку.

- Оцініть свою роботу за допомогою смайликів.

5. Робота в групах (Встановити послідовність строф)

- Попрацюємо в групах. Кожна група отримала уривок з вірша  Т.Шевченка. Ваше завдання: встановити послідовність строф знайти  і підкреслити дієслова

1-ша група

Край неба палає,

Сонце зустрічає.

Дивлюсь, аж світає,

Соловейко в темнім гаї

2-га група

Поговорим тихесенько

Зійди над горою.

Зоре моя, вечірняя,

В неволі з тобою.

3-тя група

Закувала зозуленька,

Угору летючи;

на дубі сидячи.

Защебетав соловейко,

- Представники від кожної групи продекламуйте вірші і назвіть дієслова, що зустрілися у вірші.

-Поповнимо наш лепбук поезією Т.Шевченка.

6. Гра «Правила поведінки» (Написання не з дієсловами)

- Мовчику так сподобалося у нас на уроці, що він незабором вирішив піти до школи і навіть склав правила поведінки на уроці. Подивіться. Чи все вірно? Давайте допоможемо виправити йому помилки. Чого не вистачає? (частки не)

- Пригадайте правило, як пишуться не з дієсловами.

- Запишемо ці слова у зошитах.

7. Робота в групах  Складання пазлів

- У вас в конвертах знаходяться пазли.  Склавши їх ви дізнаєтесь один із найбільш відомих висловів Великого Кобзаря.

V. Підсумок уроку

- Сьогодні на уроці ми закріпили свої знання про дієслово, пригадали поезію Т.Шевченка.

Самооцінювання «Шкала самооцінювання»

 Мовка з Мовчиком задоволені і їм сподобалось як ви впорались з їхніми завданнями. А зараз оцініть себе за допомогою бланку оцінювання, заповніть   його другу колонку. Порівняйте свої дані на початку уроку і в кінці.

5 плюсів – ви відмінно працювали;

4 плюси – ви добре працювали;

3 плюси- вам потрібно задуматися над своїми мінусами

2-1 плюси – станьте активнішими на уроці.

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 січня 2023
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку