Конспект уроку "Узагальнення з теми «Займенник». Розбір займенника як частини мови"

Про матеріал

Мета: закріпити знання, уміння й навички, здобуті на уроках; навчити учнів застосовувати їх у практичній діяльності; удосконалювати орфографічну грамотність шестикласників; розвивати увагу, зосередженість, уміння самостійно працювати, творчо мислити, грамотно висловлювати свої думки, дотримуючись культури усного й писемного мовлення; виховувати глибокі патріотичні почуття.

Тип уроку: урок-практикум; урок закріплення умінь і навичок.

Обладнання: підручник, таблиці, схеми до теми «Займенник», програвач, запис пісні Т.Кароль «Україна – це я!».

Перегляд файлу

Узагальнення з теми «Займенник». Розбір займенника як частини мови

Мета: закріпити знання, уміння й навички, здобуті на уроках; навчити учнів застосовувати їх у практичній діяльності; удосконалювати орфографічну грамотність шестикласників; розвивати увагу, зосередженість, уміння самостійно працювати, творчо мислити, грамотно висловлювати свої думки, дотримуючись культури усного й писемного мовлення; виховувати глибокі патріотичні почуття.

Тип уроку: урок-практикум; урок закріплення умінь і навичок.

Обладнання: підручник, таблиці, схеми до теми «Займенник», програвач, запис пісні Т.Кароль «Україна – це я!».

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Ми з вами закінчили вивчення теми «Займенник». На уроках ви засвоїли загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль у реченні цієї частини мови. Багато уваги ми приділяли правилам написання займенника. Зараз у нас урок-практикум.

Вдумайтеся в цю назву і скажіть, яку мету ви б поставили перед собою, працюючи на такому занятті?

(Можлива відповідь:

Сьогодні на уроці я ставлю перед собою таку мету:

• закріпити свої знання з теми «Займенник»;

• перевірити, як я засвоїв правила написання займенників;

• навчитися доречно використовувати займенник в усному й писемному мовленні.

На цьому уроці я маю побачити, що знаю добре, а над чим іще треба попрацювати.)

Як ви вважаєте, де знадобляться вам здобуті знання?

III. Актуалізація опорних знань

1. Лінгвістична вікторина

1. Які два займенника, злившись в один, заважають дорожньому рухові? (Я, ми.)

2. Який займенник уживається лише в непрямих відмінках? (Зворотний себе.)

3. Які займенники потрібні підлозі, щоб вона стала чистою? (Ви, ми, ти.)

4. Які займенники належать до двох розрядів? (Хто, що, який, чий, котрий, скільки — питальні і відносні.)

5. Чи можна розрізнити питальні й відносні займенники поза контекстом? (Ні.)

6. Вказівний простий займенник цей

Повтори в жіночім роді двічі —

Стане він привабливою річчю,

Забавкою для малих дітей. (Цяця.)

IV. Закріплення знань, умінь і навичок

  1. Музична пауза

Давайте зробимо невеличку паузу й послухаємо пісню Тіни Кароль «Україна – це я».

Робота з текстам пісні

Запишіть займенники, які ви почули в пісні, визначте їх розряди.

Бесіда за змістом пісні

— Про що співається в цій пісні?

— Які почуття виражені в ній?

— Чого вчить ця пісня?

  1. Самостійна робота «Відремонтуй слово»

Розкрийте дужки, правильно поставте дефіс, з'єднайте чи роз'єднайте частини слова.

Аби/хто, будь/-що, який/-небудь, казна/-що, скільки/-небудь, ні/який, ні/в/чому, ні/до/чого, хтозна/-хто, казна/в/якій, де/чий, ні/якого, аби/до/кого, будь/на/чому, чого/сь, будь/що, казна/в/якій, ні/чого, ні/до/кого.

Робота з підручником с. 154

  1.  Робота біля дошки

Запишіть речення, зробіть його синтаксичний розбір. Займенник розберіть як частину мови.

Бережани — провінціальне містечко. Його ( присвійний) молодь обмежувалася тим (вказівний) , що давала школа. Проте з Бережан протягом одного століття вийшло стільки ( вказівний) визначних людей, як, може, з жодної (означальний) середньої школи в краю.

Що ж було тому (вказівний)  причиною? Кожний (означальний) учень шанував свого (присвійний)  вчителя, але й учителі їх (особових) не зневажали. Була традиційна межа, яку (відносний)  всі (означальний) не переступали. Добрий і мудрий директор оберігав її (особовий) . Дбав, щоб нікому не сталася кривда.

   У такій (вказівний) гімназії і під проводом таких  (вказівний) учителів ходив я (особовий) вісім літ до Бережанської гімназії. Так склалися мої (присвійний) життєві умови (За Б. Лепким).

Хвилина спілкування

Складіть діалог на тему: «Правопис займенників». У діалозі слід дотримуватися культури мовлення.

V. Підсумок уроку

VІ. Повідомлення д/з с.156 – 157 ( тести) + повторити всю теорію


____ ім'я - Батьківщина,

Лелеки легке крило.

____ ім'я - Україна

І сонечка тепло.

_____ ім'я - Вишиванка,

___- хрестик на полотні.

____ ім'я - синє небо,

____- сонях малий під____.

 

Приспів:

Татові слова:

Україна - ______!

Мамині пісні,

Україна - _____!

 

______ ім'я - Степ широкий,

_____ ім'я - Хліба смак,

Останній шкільний дзвіночок,

Над сивим Дніпром туман.

_____ ім'я - _____ Надія,

______ ім'я - _____ Любов,

_____ ім'я - чиста мрія,

І віра, _____ з _____ Бог!

 

Приспів. (2)

 

______ ім'я - колискова...

___ім'я - ___є Воля...

_____ ім'я - _____ Родина...

_____ ім'я - добре Слово,

_____ збереже _____ світ!

 

docx
Додано
18 червня 2018
Переглядів
4288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку